Ny Suzuki Katana på gång..?

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Vilken gruvlig besvikelse. En jämförelse sida vid sida med ett moderniserat original ger en fingervisning om vilken fantastisk hoj man hade kunnat bygga 2018. Men Suzuki förnekar sig inte som sämst i klassen på mc-design.

Det där styret som de har tryckt dit på den nya hojen... :gråta

Och originalets vindruta, som var ett av modellens starkaste kännetecken, ersatt med ingenting.
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2018-10-02 kl. 22.14.54.jpg
    Skärmavbild 2018-10-02 kl. 22.14.54.jpg
    98.6 KB · Visningar: 239
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Kunde dom inte byggt den på busan i stället med snigel?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Detta är en ren våldtäkt av namnet Katana.

Att de skulle missa twinstötdämparna var ju väntat då alla journalister, hipsters och andra idioter formligen hyllar Kawasaki för deras "tolkning" av sin sjuttiotalshoj, trots att den inte ens har det karakteristiska utseende man får med twinstötdämpare...

Men utöver detta - vad har den "nya" Katanan överhuvudtaget gemensamt med originalet...? Inte den karakteristiska "långröven", men kanske färgen och någon enstaka linje här och där. Om den ena hojen står upprätt och den andra står på sidostödet...Och avgassystemet, rutan och styret - vad i helvete är detta för ett jävla skämt...?

Nä, jag tar den här alla dagar i veckan:

https://www.blocket.se/stockholm/Suzuki_GSX_1100_S___Katana_81343395.htm?ca=1_7&w=3
 
Last edited:

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Cool idé med en ny Katana tycker jag! Men vad fan är det för "trend" att hänga upp blinkers-och-nrskylten i en enkelsvingad plasthistoria?! Det har jag sett på bla MV Brutale och Yamaha MT09, det ser förjävligt ut och förstör hela hojen! Skulle jag köpa en skulle "designelement" ryka innan jag ens lämnade handlaren!
Sen undrar man var turbon tog vägen? En besvikelse helt klart! Men 150 hk är ju inte fy skam. Vad brukar tönt-Honda ha i sina retromaskiner, 89 hk..
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Håller med dig angående plastamöget.
Att bakramen slutar vid halva bakdäcket
passar inte Katanan alls, detta gäller även
många andra hojar.
 
Last edited:
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Jävla mes-hoj :huvet
När orginalet kom -82 var det en värsting :yoparty

Dagens bleka kopia är bara pinsam:gråta
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Här har ni den som den borde ha varit (fast med lite mer katanifierad plast).Kawasaki_Ninja_H2-40-850x567.jpg
 

illoco

Medlem
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 ducati st2-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
den gamla katanan var riktigt frän:banana men den här är raka motsatsen :zpy men det är väl det moderna formspråket.
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Bättre göra nåt hel nytt än en blek kopia som ingen kommer ihåg nästa år
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Suzuki har ju redan använt Katana namnet flera gånger än det vi kommer ihåg som originalet.
GSX600F och GSX750F hette ju Katana i USA.
Det om något var ett missbruk av namnet :crash
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Minns första gången jag såg orginal katana det var på bengtsfors parken när Jerry williams spelade där, teamet kom med buss o Jerry på katanan.

Ha begäret blev ju inte mindre under åren när man var på dragracing o katanorna härjade som värst.

Nä nya katanan väcker inga byxryck eller pojkaktig stora våta ögon utan lätt beprövade suckar.. ungefär som varje ny honda samma mjukost även där.

Det är bara Kawasaki och yamaha som har lite formspråk i dag o jag funderar på om designerna är uppvuxna med asiatiska tecknade filmer med kantiga frisyrer o svintuffa småpojkar i jeans.

Suuuuck:gråta
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top