Nybliven Superduke 1290r ägare

jlinde1

Medlem
Gick med
15 Oct 2014
Ort
hudiksvall
Hoj
Aprilia Tuono 1100 rr - 18 yamaha dragstar 650 bobber(såld) Aprilia Rsv4r(såld) Harley Nightrod (såld) Ktm 690 smc-r (såld) Ktm superduke 1290r -16(såld)
Tjena alla hojälskare.

Blev rätt nyligen ägare till en Superduke 1290r -16. VILKEN HOJ!
Dukken hade endast gått 470 mil när jag köpte den och endast en tidigare ägare.
I skrivande stund har den rullat ca 530 mil och mycket mer kommer det nog hinna bli innan säsongen är över.

Så som ni vet att vi som kör KTM är ju posörer av rang. Så att snegla in sig på powerpart delar går ju inte att undvika.
Är lite sugen på att köpa powerparts tankskydd och nå sorts klibbor att smacka på fälgarna. Någon som kan rekommendera något?
Det sitter även ett SC-project på. Dock sitter fortfarande katalysatorn på. Har kollat runt lite om man skulle kosta på sig ett Decat till den för att få ut mer av ljudet. Men det kanske känns lite överreklamerat? Någon som har sc-project med decat som kan komma med lite för och nackdelar?

Bakdäcket börjar även bli rätt slitet. Fast säljaren påstod att det var rätt nytt. Dock klarar jag mig nog säsongen ut men tänkte börja kolla på vilket bakdäck man ska köpa. Vad har ni på eran? bomba gärna med förslag.

Kör lugnt därute :rock
 

mupp_virus

Medlem
Gick med
25 Aug 2008
Ort
Lissabon , Portugal
Hoj
ducati 996s . yamaha r1 streetfighter

jlinde1

Medlem
Gick med
15 Oct 2014
Ort
hudiksvall
Hoj
Aprilia Tuono 1100 rr - 18 yamaha dragstar 650 bobber(såld) Aprilia Rsv4r(såld) Harley Nightrod (såld) Ktm 690 smc-r (såld) Ktm superduke 1290r -16(såld)
Nice, planerar att bli ägare till en jag med nästa månad. 17 eller 18.

Hittade ett avgasrör som var WOW. Austin racing r22. lite dyrt men planerar man att behålla den länge så kanske det kan vara motiverande.

https://www.google.pt/search?biw=18....0....0...1c.1.64.img..1.0.0....0.BmxjjBtWAh8

http://www.austinracing.com/home/138-superduke-1290-rs22-hi-slung-decat-full-exhaust-systems.html

Ja, dra åt hel*ete vad snyggt! Smakar det så kostar det såklart. Hade man varit full i skiten av pengar så hade jag nog köpt ett likadant :banana
 

Boofer

Medlem
Gick med
12 Sep 2016
Ort
Umeå
Hoj
S1000R-15
Angående däck så gör 1290:n lim av det mesta, men Metzeler sportec M7RR borde hålla hyfsat.
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Glöm inte att mappa om du gör dej av med katten bara :tummenupp annars som nämnts, M7RR däcken är inget dumt alternativ.
 

jlinde1

Medlem
Gick med
15 Oct 2014
Ort
hudiksvall
Hoj
Aprilia Tuono 1100 rr - 18 yamaha dragstar 650 bobber(såld) Aprilia Rsv4r(såld) Harley Nightrod (såld) Ktm 690 smc-r (såld) Ktm superduke 1290r -16(såld)
Glöm inte att mappa om du gör dej av med katten bara :tummenupp annars som nämnts, M7RR däcken är inget dumt alternativ.

Ja, det var det jag var rädd för. Vad tror du en mappning går på? Och vart kan man hitta en decat som är just för Sc-project? Har kikat runt lite men inte hittat något riktigt. Ljudet kanske blir olidligt högt med decat. Röret är ju helt öppet :rock
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Ja, det var det jag var rädd för. Vad tror du en mappning går på? Och vart kan man hitta en decat som är just för Sc-project? Har kikat runt lite men inte hittat något riktigt. Ljudet kanske blir olidligt högt med decat. Röret är ju helt öppet :rock

Ljudet går bakåt å de gäller att köra tillräckligt fort så hinner inte ljudet ikapp...:D::D
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Ja, det var det jag var rädd för. Vad tror du en mappning går på? Och vart kan man hitta en decat som är just för Sc-project? Har kikat runt lite men inte hittat något riktigt. Ljudet kanske blir olidligt högt med decat. Röret är ju helt öppet :rock

En ordentlig mappning här i Göteborg ligger på 4-4500:-.. då är det 1/2-1 dags arbete. Men de e ett måste om du plockar katten, är du inte beredd på en mapp ska du inte plocka bort den. Vet inte vart du hittar ett rör men de borde google lösa ganska enkelt för dej :tummenupp
 

Boofer

Medlem
Gick med
12 Sep 2016
Ort
Umeå
Hoj
S1000R-15
Utan cat och kort sc project "dämpare" blir den fruktansvärt högljudd. Folk på trottoaren håller för öronen. Jag har för mig att det är över 122db. En lång Akra blir betydligt trevligare.
 

jlinde1

Medlem
Gick med
15 Oct 2014
Ort
hudiksvall
Hoj
Aprilia Tuono 1100 rr - 18 yamaha dragstar 650 bobber(såld) Aprilia Rsv4r(såld) Harley Nightrod (såld) Ktm 690 smc-r (såld) Ktm superduke 1290r -16(såld)
En ordentlig mappning här i Göteborg ligger på 4-4500:-.. då är det 1/2-1 dags arbete. Men de e ett måste om du plockar katten, är du inte beredd på en mapp ska du inte plocka bort den. Vet inte vart du hittar ett rör men de borde google lösa ganska enkelt för dej :tummenupp

Okej! Ja det ska övervägas över vintern som kommer. Vem vet vad man smäller till på :smasha

- - - Updated - - -

Utan cat och kort sc project "dämpare" blir den fruktansvärt högljudd. Folk på trottoaren håller för öronen. Jag har för mig att det är över 122db. En lång Akra blir betydligt trevligare.

Ja, jag antog det. Och man vill ju inte reta upp folk. Får låta katten sitta kvar :yoparty:yoparty
 

jlinde1

Medlem
Gick med
15 Oct 2014
Ort
hudiksvall
Hoj
Aprilia Tuono 1100 rr - 18 yamaha dragstar 650 bobber(såld) Aprilia Rsv4r(såld) Harley Nightrod (såld) Ktm 690 smc-r (såld) Ktm superduke 1290r -16(såld)
Det är svårt att få en verklig ljudbild via en film men du kan iaf få ut brutaliteten i ljudet i från denna filmen:
https://www.youtube.com/watch?v=DOlJuNvYgSA

Hojen decatad låter mycket och brutalt! Go for it (jag älskar ljud)!!

Ja, den låter ju sanslöst gött. Dock är jag för mån om mina medmänniskor och vill inte vara den alla blir trött på varje gång man åker förbi. Men vem vet vad som händer över vintern ;)
 

jlinde1

Medlem
Gick med
15 Oct 2014
Ort
hudiksvall
Hoj
Aprilia Tuono 1100 rr - 18 yamaha dragstar 650 bobber(såld) Aprilia Rsv4r(såld) Harley Nightrod (såld) Ktm 690 smc-r (såld) Ktm superduke 1290r -16(såld)
Kollade med den lokala däckfirman där farsgubben har sponsor på sin taxibil. Skulle få ett metzeler m7rr med omläggning på hojen för ca 1800:-
Vet inte vad som är dyrt eller ej men det låter som ett rimligt pris enligt mig.
 

Boofer

Medlem
Gick med
12 Sep 2016
Ort
Umeå
Hoj
S1000R-15
Ja, den låter ju sanslöst gött. Dock är jag för mån om mina medmänniskor och vill inte vara den alla blir trött på varje gång man åker förbi. Men vem vet vad som händer över vintern ;)

Jag har kört precis den där hojen, ljudet på filmen är ingenting mot verkligheten, den var sanslöst högljudd så fort du rörde gasen.
 

jlinde1

Medlem
Gick med
15 Oct 2014
Ort
hudiksvall
Hoj
Aprilia Tuono 1100 rr - 18 yamaha dragstar 650 bobber(såld) Aprilia Rsv4r(såld) Harley Nightrod (såld) Ktm 690 smc-r (såld) Ktm superduke 1290r -16(såld)
Vad kan man ha för avgas som är snyggt och tyst? Räcker det med att låta katten vara kvar?

Bra fråga. Jag har ett CRT Sc-project på nu. Den korta modellen som är helt öppet. Jag har även katalysatorn kvar och tycker inte att min låter varken högt eller för lite. Kan tänka mig att den skriker alldeles för mycket om man tar bort katten som tidigare nämt. Får nöja mig med att låta katten vara kvar :)
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Katten brukar jag ha i knät å klappa samt smeka den å inte i hojen...:D:D
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top