Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 27 av 27
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2018
    Hoj
    R1 2006
    Citat Ursprungligen postat av K9 Visa inlägg
    Kört cross i väldigt många år dock! Men den väger ju inte 230 kg heller.
    Nu har jag iof inte ägt en z800 men om den har hjul kan du kanske slippa bära på 230kg?

Se till att ha stövlar med lite högre klack. Man kan även ha en 'ergonomisk' inläggssula i stöveln så att man kommer upp lite grand extra. Har för mig att BMW åtminstone tidigare sålde stövlar typ platåskor för kortbenta förare.
    Men som tidigare sagts, man vänjer sig med lite träning. Alla har vi tappat hojen någon gång, så köp kraschpuckar och ev navpuckar innan du tappar den
    Off-road hojar är extra lömska då fjädningen åker ut när man sätter ner foten.
    Viktigt är att du nyper åt handbromsen när du sätter ner foten, annars har hojen en tendens att dra iväg.

3,5L bensintanks avatar
    Reg.datum
    jun 2014
    Hoj
    Honda VFR800-98
    Jag har tvekat mellan Ducce Y-ha och Kawa men av någon anledning tycker jag om Z900;an. Jämförelse här..
    https://www.google.se/url?sa=t&rct=j...2JihSOPlFuGdfu

Medlem
    Reg.datum
    okt 2016
    Hoj
    Su zuuuu kii GSR750
    Min GSR750 har 815 mm sadelhöjd vilket visserligen är 15 mm lägre än Z800 men jag kan plattfota den trots att jag bara är 177 cm. Har provsuttit (men ej provkört tyvärr ) Z800 då jag var sugen på den modellen också och upplevde inte den som hög alls.

Medlem Old Badgers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Citat Ursprungligen postat av K9 Visa inlägg
    Kört cross i väldigt många år dock! Men den väger ju inte 230 kg heller.
    Vad är då problemet? Då måste du ha tekniken, för hämtar du hem en cross med dina muskler så orkar du inte köra särskilt länge!
    Blodgivare
    http://www.manxradio.com/radioplayer/am/

"You know the main thing in Life?
    A SENSE OF HUMOUR
    Lose that, and you´re done."

Medlem
    Reg.datum
    okt 2011
    Hoj
    ktm rc8r-11
    Jag är 170cm och satt riktigt bra på den hojen, förvånadsvärt smidig att köra med

Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 Suzuki GSX1300R -08
    Du kan testa lite här
    http://cycle-ergo.com/
    Det viktiga är ju faktiskt inte hur lång du är utan hur långa ben du har, dvs inseam måttet
    Som jag gissar är innersömmen på långbyxor.
    Tänk på att under OPTIONs kan du ändra till METRIC ,dvs centimeter istället för fötter

En utmaning med siten är att man inte tar hänsyn till hur bred sadeln är, BARA sadelhöjden.
    Kawasaki ZZR 1400 har mycket bredare sadel än Suzuki GSX1300R, så jag 172cm med korta ben hade inte trivts på en ZZR 1400. Konstaterat på en MC-mässa.

Så till sist är det du som ska avgöra hur det känns genom att provsitta hojen du tänker köpa.
    Det ska kännas bra på planmark.
    Och tänk på att i branta backar, om man tvingas stoppa är det naturliga sträcka benen rakt ner.
    Och den vägen (rakt ner) är längre i brant backe än när du står på planmark ......
    Så jag aktar mig noga för stopp i brant backe.....har redan gjort det.
    Senast redigerat av Comeback den 2018-09-05 klockan 15:57.
    MotoGP 2019: 1. Marques 2.Dovi 3.Vinales

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Det blir lätt så när man är överväldigad av "villhakänslan", blygsamheten hämmar uttrycksfullheten.

steffe
Vill du annonsera ovan? Klicka här