Fick hojen stulen någon gång i veckan

freddybeck

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2018
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSX750F
Hej,

Jag är ny på forumet. Fick veta att det existerade av en polare igår kväll när jag i ren frustration ringde honom för att jag upptäckt att min hoj blivit stulen, ur ett låst garage. Min polare, som också fått sin hoj stulen sa att ni kanske kan hålla ögonen öppna.

Det var min första hoj, har haft den sedan 2015 men jag var smart, jag ville ha en hoj som jag kunde lära mig på och inte gråta floder om jag kvaddade den själv. Därför trodde jag kanske inte att jag skulle ta det så hårt om någon snodde den, men det gjorde jag tydligen. Den var ju inte skönheten själv när jag köpte den och jag har ändå lagt både 1000-lappar och timmar på att snygga till den, åtgärda felen och i allmänhet lära mig mer om hur hojen fungerar. Det är tydligen i det arbetet som det sentimentala sitter, who would have known?

Det är en Suzuki GSX750F från 1989. En väldigt trevlig (om än ganska tung) sport-touringhoj. Om någon ser den liggandes i ett dike någonstans eller bara stöter på den så får ni gärna skriva här eller skicka ett PM.

Just det, den knycktes i Blackeberg (Bromma, Stockholm) någon gång mellan i tisdagkväll 28/8 och igår 31/8 (fredagskväll).

IMG_20150527_074736.jpg
IMG-20180512-WA0000.jpg
 

Tomte87

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2017
Ort
Märsta
Hoj
Triumph Tiger XCx 800 -16
Hmm jag vet inte om det var den eller en likadan jag såg, för jag kollade inte regnar nr, själv var jag på norr ut.
Men hur som så såg jag en liknande på i höjd med Karolinska på E4 söder gående trafik, strax efter 17:00 (31/8)

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Välkommen till Sporthoj! :tummenupp Trist anledning att gå med dock, men stanna, här finns det massor av kunskap och erfarenhet av det mesta!

Även om 750F är en grymt trevlig hoj, min första hoj var en 750F -99, så är det ju högst troligen ingen som snor den för att sälja vidare, den kommer nog bara att lekas med tills soppan är slut eller den inte är kul/körbar längre. Så ett tips är att spana runt i området. Glöm inte att ringa polisen om du hittar den bara...
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Välkommen och beklagar förlusten. Om nån snor ens hoj är som att nån kidnappar ens flickvän.

Känns för dj*vligt helt enkelt, även om man möjligen tyckte det hade gått lite slentrian i förhållandet emellanåt
 

freddybeck

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2018
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSX750F
Hmm jag vet inte om det var den eller en likadan jag såg, för jag kollade inte regnar nr, själv var jag på norr ut.
Men hur som så såg jag en liknande på i höjd med Karolinska på E4 söder gående trafik, strax efter 17:00 (31/8)

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Bra tips. Känns troligt också om de åkte via E4/E18 söderöver. Det är snabbaste vägen. Det är ju inte heller den typen av hoj man själ för att sälja vidare så att knycka den "bara för att man kan" känns ju inte helt orimligt.
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Det verkar ju va helt hopplöst att äga hoj i Sthlm... Hoppas du återfår den!
 

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
...
Detta får du ta med en nypa salt men jag har ett vagt minne av att ha sett den baklampan (ganska ovanlig) när hojen körde om mig på väg från Ekerö till Drottningholm nu i fredags (31/8) vid ca. 10 tiden. På den hojen var det en tjej bakpå.

Jag håller iaf. utkik då jag bor i området.
 

L i b b e

Medlem
Gick med
21 Apr 2017
Ort
vid rondellen
Hoj
Kawasaki Zr 750s,Kawasaki Z100SX
Detta får du ta med en nypa salt men jag har ett vagt minne av att ha sett den baklampan (ganska ovanlig) när hojen körde om mig på väg från Ekerö till Drottningholm nu i fredags (31/8) vid ca. 10 tiden. På den hojen var det en tjej bakpå.

Jag håller iaf. utkik då jag bor i området.


-Hade hon String....... :D :D :D
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Att vissa inte kan låta andras saker vara... :gnissla

Hur svårt kan det vara egentligen. :zpy
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top