Problem med grannen...

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
En grannkärring har börjat gnälla.. Vi har 2 bilar men bara en parkering vilket gör att jag parkerar min bil på gatan. det råkar vara ca.6-7m från hennes fönster. Nu gnäller hon och säger att jag väcker henne varje morgon jag åker till jobbet. våran riktiga parkering ligger på andra sidan gatan så ca.15m från hennes fönster.

jag hade kunnat ställa mej längre bort men sättet hon "pratar" på (läs skrik från första sekund) gör att jag inte har någon lust att tillmötesgå.

nu till saken, bara för hon är en sån jävla kärring funderar jag på om vi ska parkera den andra bilen på gratisparkering ett par hundra meter bort och sedan ställa harleyn på våran parkering och starta den varje morgon så länge vädret tillåter. Kan det sägas något om förargelseväckande beteende för att man startar sin motorcykel på sin egna parkering varje morgon?

jag vet att det är jävligt löjligt, men hade hon lugnt och sansat sagt att "ursäkta, du väcker mej på morgonen med din bil, skulle du kansle vilja stå någon annan stans?" då hade jag flyttat den alla dagar i veckan. Nu vill jag bara reta skiten ur kärring och väcka henne varje jävla morgon till snön kommer. :mad:
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Vad har du för bil som är så högljudd?
Att släpa dit hojen för att jävlas kommer bara att resultera att du får en sten i skallen, det fick jag en gång, tur att jag hade hjälmen på mig.
 

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Nej.
Hoj
BMW R1200GS -16
Polisen har nog annat för sig i Göteborgstrakten än jaga "ljudliga" bilar i arla morgonstund pga en tants klagande.
Jag har fortsatt som vanligt, något olagligt verkar ju knappast ske.
Att asa dit HD för att jävlas känns onödigt.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Andas ut, släppt det och gå vidare.
Inte värt energin att bli irriterad.

Alternativt om hon klagar igen säga nått i stil med: "Är du alltid så här arg...Är det inte jobbigt att leva så hela tiden..? Måste kännas tragiskt att detta är det viktigaste i ditt liv..."
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Hur gick det med hjälmen?

On topic:

Andas. Man stöter på sin beskärda del av idioter, inte värt det. Om du nu kan tillmötesgå hennes gälla skrik utan besvär så är det väl bara att göra det.

Den dagen hon får storhetsvansinne över sin "vinst" och försöker sig på något annat, då..
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Vad har du för bil som är så högljudd?
Att släpa dit hojen för att jävlas kommer bara att resultera att du får en sten i skallen, det fick jag en gång, tur att jag hade hjälmen på mig.

en Citroen Berlingo -08 med helt avgassystem
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Andas ut, släppt det och gå vidare.
Inte värt energin att bli irriterad.

Alternativt om hon klagar igen säga nått i stil med: "Är du alltid så här arg...Är det inte jobbigt att leva så hela tiden..? Måste kännas tragiskt att detta är det viktigaste i ditt liv..."

Det är andra gången hon skriker på mej..

första gången hon skrek var när jag lät min 3åriga dotter starta bilen, mitt i vintern, och när hon hoppade ur bilen tryckte hon på låsknappen på nyckeln utan att jag märkte de och jag stängde dörren för att gå med henne till våran andra bil så sambon kunde köra dom till dagis. då sticker kärringen ut huvudet medans jag står och slår sönder låset på passagerardörren för att komma in i biöen och börjar skrika hejdlöst. först trodde jag hon trodde jag försökte stjäla bilen 06.15 på morgonen, trött, kall, redan arg för att jag får slå sönder min egna bil. försöker säga lugnt att det är min bil bla bla bla.. när jag fattar att hon skriker på mej för att den "låter" tappade jag det och blev vansinnig själv. de va inte en sån utskällning jag behövde i den situationen.

så denna gången när hon börjar skrika direkt när hon får syn på mej igen satt väll dom gamla såren kvar och jag tappade de på en gång.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Hur gick det med hjälmen?

Den gick det hål i, kärringen släppte en sten från sjätte våningen rakt i planeten, mordförsök tammefan.
Polisen hittade en hink halvfull med sten på hennes balkong, jag startade ju hojen varje morgon, med original-avgas.
Sorry för OT.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Det är andra gången hon skriker på mej..

första gången hon skrek var när jag lät min 3åriga dotter starta bilen, mitt i vintern, och när hon hoppade ur bilen tryckte hon på låsknappen på nyckeln utan att jag märkte de och jag stängde dörren för att gå med henne till våran andra bil så sambon kunde köra dom till jobbet. då sticker kärringen ut huvudet medans jag står och slår sönder låset på passagerardörren för att komma in i biöen och börjar skrika hejdlöst. först trodde jag hon trodde jag försökte stjäla bilen 06.15 på morgonen, trött, kall, redan arg för att jag får slå sönder min egna bil. försöker säga lugnt att det är min bil bla bla bla.. när jag fattar att hon skriker på mej för att den "låter" tappade jag det och blev vansinnig själv. de va inte en sån utskällning jag behövde i den situationen.

så denna gången när hon börjar skrika direkt när hon får syn på mej igen satt väll dom gamla såren kvar och jag tappade de på en gång.

Det är väl som med alla fruntimmer, dom kräver konstant uppmärksamhet, ignorera fanstyget bara, det biter bra.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag skulle inte gjort någe alls bara fortsatt parkera bilen på samma ställa å starta den på morgonen som inget hänt...
Till slut tröttnar käringen eller stänger av hörapparaten så störs hon inte av ljudet...
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Kan det sägas något om förargelseväckande beteende för att man startar sin motorcykel på sin egna parkering varje morgon?

Nå inte om man använder den för att köra på jobb med åtminstone.
Hade något prakt mongo som stod och skrek på mig för att jag körde motorcykel så sent på kvällen och deras ungar skulle sova vid sju, försökte förklara att jag jobbar kväll och kommer hem från jobbet lite innan tio, och att jag känner det rimligt att få köra hem efter kneget. Men då skulle jag tydligen kunna stanna hojen och leda den sista kvarteret... Påoekade att de då kunde ge fan i att gapa med ungarna i trapphuset 30 min varje morgon vid 6 tiden om de ville prata störningsmoment.

Gjorde rätt tydligt att jag inte hade någon som helst inklination att tillmötesgå detta pars krav och att de gott kunde ta och packa sina åsikter och dra åt helvete...
Nä, jag trivs bra i skogen, här finns det mest mygg och mårdhund, och grannarna är fan intelligentare än i höghuset.

Den gick det hål i, kärringen släppte en sten från sjätte våningen rakt i planeten, mordförsök tammefan.
Polisen hittade en hink halvfull med sten på hennes balkong, jag startade ju hojen varje morgon, med original-avgas.
Sorry för OT.

Åfan, säg att hon fick skaka galler ett tag för det?
Eller eventuellt bära långärmat åtminstone. :näsblod
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Man bör inte i onödan störa andra i trafiken. Så att släpa dit en högljudd V-twin bara för att jävlas är lite onödigt. Och det är inte säkert att den skulle störa henne mer, men den skulle säkert störa andra grannar mer.

Vill tanten ringa polisen och klaga på en helt laglig Berlingo så kan hon ju göra det. Betvivlar att de ens kommer orka skicka ut någon på det om hon så ringer dagligen efter att de gjort en slagning på regnumret och sett vilken typ av bil det är. Om det nu inte är så att din dagliga morgonstartsrutin innefattar att start på full gas och sedan låta den stå på tomgång i fem minuter.

Fast ibland kan det faktiskt vara så jävligt att någon frekvens i avgasljudet fortplantar sig så den ger resonans i ett fönster eller något. Men risken för det är minimal med lagliga nivåer på ljudet.

Nästa gång tanten sticker ut nyllet och börjar gapa så kan du ge henne en slängkyss, vinka och säga "ses imorgon igen". Antingen kommer hon av sig totalt och blir tyst eller så blir hon så förbannad så hon får en stroke och trillar av pinn direkt. Win-win-situation hur som helst :tummenupp
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
De ända hon har på sin sida är att man bara får stå på gatan 30min igentligen. men jag kan inte förstå hur hon kan vakna av min bil när jag startar och åker iväg om hon inte vaknar av dom andra 70 bilarna som kör förbi samma väg på morgonen :va

jag inser ju att ni har rätt, jag får väll lämna harleyn i sin grotta även denna gång. faan jag hatar att kärringen kommer undan bara för ni har rätt :7peta
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Hon lider ju redan av ditt nuvarande beteende, så länge du fortsätter har du vunnit. Börjar du reta upp övriga grannar har du däremot gjort bort dig rejält.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top