Var finns info om Roadracing??

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
Tjo,

Vi är ett gäng som tänkte åka och kolla SM final i Roadracing på Anderstorp nästa helg men var finns det information om detta?? Starttider osv?

Är inne på SVEMO men hittar inget.. Inne på Arc.nu men inget där heller?? Har googlat men utan framgång. Kan ju inte locka speciellt mycket folk om man inte hittar information :näsblod

https://ta.svemo.se/Public/Pages/Co...ompetitionInformation.aspx?CompetitionId=9077

https://secure.tickster.com/(S(hvcl52cphiq3b2sphr4rjf2e))/sv-SE/U2BEZBU0LP1ZXUD/Shop/Products.aspx

http://www.arc.nu/sv/arrangemang/180902-sm-final-roadracing/

Var är tävlingsinfo?!
 

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Här är en länk till info: Klicka här
Scrolla ned lite, så står tidsschemat för bägge dar där.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
En liten spark på Svemo (igen) är ju att de hade domänen roadracing.se redan 2007-2008 om jag minns året rätt, men gjorde inget med den. Jag försökte erbjuda ta över och göra något av den. Istället satt dom på den och gjorde inget. Vad stor den domänen skulle kunna vara i "privat" regi. Skulle säkert kunna komma 10 nyintresserade (för inte ska vi överdriva och tror tusentals ko människor för RR sport om informationen bara vara enkelt sökbar.

Genom åren har det alltid varit samma problem att det inte riktigt finns en plats att hitta komplett information om allt om roadracing. Menar då inte nyheter, utan publikinriktat innehåll. Vart man ser RR, förarna osv presenterat på ett enkelt tillgängligt sätt.

Micke som Live-kör på Facebook gör enormt för sporten med sitt engagemang. Men man måste i princip vara bekant med Micke på ett privat plan för att få dessa personliga intervjuer mm. Timmen efter det sänts känner ingen till klippet och det laddas inte upp någon annanstans.

Så TS i detta fall får istället tips via bekantas bekanta till en PDF på en cloud-tjänst, likt ovan... på Sporthoj.com, en stenålders sajt, men som uppenbarligen iaf fortfarande hjälper folk :näsblod (och det är det jag ändå själv tycker är fantastiskt med forum överlag. Man kan ställa en fråga. Gå göra något annat, komma tillbaka och ha ett svar som man själv och andra kan se).
 

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Det är Inbjudan och tilläggsregler till sista SM-deltävlingen jag länkade till.
Den infon vet alla (förhoppningsvis...) som tävlar aktivt i Sverige var de ska hitta.

Problemet är att om man inte är aktiv, så är det svårt att hitta info.
Vad jag förstår är roadracing.se ett sätt att försöka nå ut till mer folk.
Och rätta mig om jag har fel, men den sidan är väl sanktionerad av Svemo?
Och vi har Facebook med info, men som det mesta på FB riskerar den infon att drunkna i mediabruset.
Och man måste veta vilka FB-sidor man ska gilla för att de ska komma upp i ens egen FB.

En bra grej är Svemoplay. Jag hade inte möjlighet att närvara vid SM i Falkenberg,
men jag såg det mesta av rejsen på Svemoplay. Givetvis hade sändningen barnsjukdomar,
men jag både tror och hoppas att de som sliter med sändningarna själva vet vad de kan förbättra.
Och hur mycket de satsar av egen fritid för att få det att fungera vet jag inte, men troligen en hel del.
Så det är ett fantastiskt arbete många eldsjälar lägger ned.

Jag hoppas att roadracing.se kan bli den portal som saknas idag för racing i Sverige.
Med länkar till info om rejs, resultat, förarintervjuer, Svemoplay etc etc.
Och att den infon riktar sig till publik.
Det vore väldigt bra för sportens framtid i Sverige :)
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top