Skadad hoj på jobbet

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Vad många som sågade mitt inlägg och kommer med sarkastiska kommentarer och sen så ser man faloxe som får ersättning eftersom att ett företag är ansvarig att hålla ordning på dom parkeringsplatser man tillhandahåller på den egna marken.
Ni som var så spydiga framstår därmed som okunniga besserwissrar.

Jag som anställd är anvisad till en viss plats och den ska då företaget sköta....dessutom har man ju haft 10 år på sig att fixa den och otalet gånger har man lagt fram att det måste fixas.
Kan tillägga att en annan anställd fick sin bil omlackerad då is lossnade och föll ner på huven på samma parkering.

Se där, lämna in på verkstad och be dem fixa allt då. De kan säkert fakturera din arbetsgivare direkt om du frågar verkstaden.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Klar skillnad på fallande is och slarvigt parkerad mc. En arbetsgivare har ingen skyldighet att tillhandahålla parkering, men de är skyldiga att hålla tak fria från nedfall. Ställer man ifrån sig motorcyklar och det är minsta tveksamhet om underlaget har man en platta under stödet.
 

Martin85

Medlem
Gick med
13 May 2014
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha MT-09 SP -18
Du har ju haft 14 månader på dig att fixa hojen såååååååå, vem betalade?
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Jo jag har alltid med mig en platta i tankväskan, men nu var det tillfälligt fruns hoj och i den hade jag ingen platta.
Det var så många här som tyckte att jag hade fel så jag lät det hela vara.
Många tycker också att jag borde parkerat på annan plats. Det är parkeringsförbud på alla andra platser runt industrifastigheten då det är gods, truck och traktortrafik, den dumma parkeringen jag valde är av företaget den enda anvisade parkeringen.

Nåja! Hade riktigt tur till slut och sålde hojen till en som skulle bygga om till caferacer,
ingen värdesänkning eftersom att kåpor och blinkers ändå skulle slängas.
Parkeringen löste sig också då jag sa upp mig och har fin plats på nya jobbet :D
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top