Handledare till tjej med egen hoj Stockholm eller Enköping

wildas

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2018
Ort
Eskilstuna
Hoj
Suzuki xf 650 freewind
Hej!
Jag har egen hoj och jobbar på att få till körkortet. Söker ytterligare handledare för att kunna få till så mycket körtimmar som möjligt - målet är uppkörning senast i oktober. Jobbar som instruktör i Försvarsmakten, är 30 år och kör med förstånd.

Givetvis betalar jag bensin och käk. Motorcykeln står i Sollentuna eftersom jag har en handledare där men kan du köra ofta under en begränsad period i Enköping tar jag hem hojen dit. Tacksam för all hjälp!

/Wilda
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag skulle nog kunna tänka mig att ställa upp. Jag bor i Järfälla och det är ju inte långt till Sollentuna därifrån.
Han jag är handledare åt för närvarande ska enligt planen köra upp på fredag nästa vecka så...
 

wildas

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2018
Ort
Eskilstuna
Hoj
Suzuki xf 650 freewind
Jag skulle nog kunna tänka mig att ställa upp. Jag bor i Järfälla och det är ju inte långt till Sollentuna därifrån.
Han jag är handledare åt för närvarande ska enligt planen köra upp på fredag nästa vecka så...

Åh! Toppen! Jag kan också flytta hojen till Kälvesta. Har du fullt upp nästa helg? :)
Om du vill så kan du hitta mig på Facebook messenger (wilda nilsson) så kan vi snacka där?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vad vill du träna mest på? Och försök komma iväg och övningsköra på knix.
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha R1 05
Alltid när jag håller kurs och vi har en övningskörare med så informerar vi alla andra i gruppen om det och det brukar fungera utan problem.

Kört många knix i grön grupp sportbike?

Jag skulle med rekomendera nått eller några besök på en knix kurs, självklart skall man kunna hantera mc utan större problem, men klarar man konbanorna och kört nångång i trafiken så brukar det lösa sig.
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Jag övningskörde i knix några veckor innan jag tog kortet, det var riktigt nyttigt tyckte jag då. Körde snabb (smc-snabb..) grupp med övningskörningsväst. :lol
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tycker du Knix är ett bra tillfälle att övningsköra, på riktigt?
Jag har kört många Knix, det är ju som en myrstack.

Japp, man lär sig mer på en dag än veckor med att nöta mil. Det är rätt lugnt i de långsamma grupperna, tycker det är värre att köra inne i Stockholm.
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha R1 05
Om du inte kan köra så åk dit och studera och säg till ansvarige att du övningskör och hört om knix.

Så bör dom ta hand om dig :tummenupp

Annars säg till så får dom ligga över knät i vinter :arsele:crash
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Åh! Toppen! Jag kan också flytta hojen till Kälvesta. Har du fullt upp nästa helg? :)
Om du vill så kan du hitta mig på Facebook messenger (wilda nilsson) så kan vi snacka där?

För min del så spelar Kälvesta eller Sollentuna ingen större roll. Det är ganska precis lika långt för min del. Så det är mer en fråga om vad som är praktiskt för dig.

Jag letar upp dig på Facebook Messenger då.
Kommande helg är jag tyvärr bortrest. Jag åker iväg vid fredag lunch och kommer tillbaka till stan någon gång på eftermiddagen på söndagen.
C U on messenger.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top