GoPro British Grand Prix

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Banan har asfalterats om i vintras, i första hand för att ta bort alla gupp som man får då man åker väldigt mycket F1 på denna bana. F1-bilarnas downforce kombinerat med deras rent grönjävliga retardation i slutet av varje raka gör att banans beläggning trycks ihop likt en trasmatta som ligger på ett halt golv. Därför har slutet av varje raka och början av varje kurva varit riktigt guppiga och detta skulle elimineras med hjälp av ny asfalt.

Tyvärr knullade man upp på tre punkter. Man valde en billig beläggning som blev minst lika guppig efter några enstaka race med touring-bilar och man valde dessutom sämsta tänkbara beläggning om man vill ha snabb dränering av vatten. Svackan i slutet av rakan (där masskraschen inträffade under FP4) är dessutom banans lägsta punkt som är känd som ett riktigt blöthål där vatten lätt kan samlas, sedan urminnes tider. Detta hade man sannolikt kunnat justera innan man lade ny asfalt, men uppenbarligen sket man i detta.

Så återigen - om någon ska hållas ansvarig för detta fiasko så skulle jag nog peka mot banägaren som beställde fel asfalt, asfaltläggaren som lade fel asfalt eller FIM's så kallade inspektörer som godkände fel asfalt. Att det kan regna lite lätt i England kan knappast vara en nyhet...?

Detta är sannolikt MotoGP's största fiasko rent marknadsföringsmässigt och personer på ledande poster inom Dorna förstår detta mycket väl. Nu har man verkligen chansen att visa att man bryr sig om sina kunder, så jag tror faktiskt att man kommer med någon form av kompensation till live-åskådare såväl som TV-tittare.

Kanonkul e-info, tack som vanligt

Kanske plingade en irländsk asfaltsläggare på hos banägaren och berättade att jobbet de egentligen ska göra är en vecka försenat och att han och hans lika professionella kompisar fått en veckas fritid med full betalning och därför kan göra fina jobb till fantastiskt bra priser?

-Skaru ha en ny uppfart
- naeeee men jag har en annan grej....
 
Last edited:

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Lägg ner skitsnacket. Samtliga stora TV-bolag sa definitivt nej till måndagsrace och det är deras ord som gäller. Vad fabriksteam, satellitteam eller någon enskild förare tycker har ingen som helst betydelse jämfört med TV-bolagen.

Om man är seriös med att sätta säkerheten först så fattade man helt rätt beslut. Det var inte lite regn som föll runt klockan tolv och klockan tre och det var helt enkelt för mycket vatten vid samtliga inspektioner. Det är naturligtvis riktigt tråkigt för alla åskådare, men inte något som förarna ska hängas för. Om någon ska hängas för detta så är det i så fall någon av banägaren, asfaltleverantören eller de personer från FIM som faktiskt inspekterat banan efter asfalteringen.

Det information du fått är annorlunda till det jag fått. Samtliga sa inte nej har jag fått veta och hur vet du att du fått 100% rätt information?

Säkerheten kommer först...men att vänta ut det som de redan vet var helt onödigt. De skulle vänta och försöka när regnet slutade. Vilket de inte ens gjorde. Så varför inte avsluta vid första mötet. Då man är 100% säker att det inte går att köra. Om det var så pass dålig grepp att det var farligt som fan så skulle inte det hjälpa med en liten paus av regn för att få tillbaka magiskt sett fantastiskt bra grepp osv.

De visste att det gick att köra innan vädret kom in. Men vädret hann in före de började köra. Sen är det 100% regn fram tills den tiden beslutet togs för att avsluta helt. Tror man på magi i hela depån?

Om det inte går att köra i regn öht så varför vänta alls med beslutet?

Sen att det sprids olika information från olika ställen är inte vårt fel. Det du säger är ju helt orimligt och betydelselös för teamen och förarna. Om teamen skulle valt att köra på måndag så skulle det köras på måndag oavsett om några tv-bolag är där för att sända det eller inte.

Det var röstning mellan team om att flytta race till måndag och de flesta ville inte göra det. Det är den informationen jag har fått från olika ställen. Sen att du har fått annat information kan också vara sant men inget jag har hört om själv.

De har flyttat rejs i qatar till måndag...om man ska snacka logistik problem för nästa rejs helg....nu är de kvar i Europa inför nästa ändå. Så det är pengar teamen vill spara vilket man förstår att pengar skulle vara en stor anledning till att sådana beslut.
Herve sa att det var inga problem

Men om man får mer information på det så skulle det vara bra. Men allt är ju bara skitsnack, vafan vet Herve och Tardozzi, crutchlow osv. Jag får bara fake news i mitt hem tyvärr......
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Att det inte blev måndagsrace var bestämt av Dorna och TV-bolagen redan innan ett antal förare bestämmer sig för att hitta på en helt egen omröstning om detta. Inget måndagsrace kablades ju ut på livefeeden redan innan förarnas möte, så att förarnas åsikt skulle ha betydelse i just denna fråga är helt uteslutet. Att jag vet detta beror på att jag stod mitt i smeten med byxben blöta upp till knäna.

Att ett antal erkända mediapajasar sedan försöker vinkla detta till sin fördel är ju knappast oväntat, det är ju bara deras jobb.

Orsaken till väntan är att banägaren naturligtvis är desperat att köra racet. Om de inte levererar ett race som Dorna kan sända så begår de ett kontraktsbrott och detta kontraktsbrott får enorma ekonomiska konsekvenser.
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det information du fått är annorlunda till det jag fått. Samtliga sa inte nej har jag fått veta och hur vet du att du fått 100% rätt information?

Säkerheten kommer först...men att vänta ut det som de redan vet var helt onödigt. De skulle vänta och försöka när regnet slutade. Vilket de inte ens gjorde. Så varför inte avsluta vid första mötet. Då man är 100% säker att det inte går att köra. Om det var så pass dålig grepp att det var farligt som fan så skulle inte det hjälpa med en liten paus av regn för att få tillbaka magiskt sett fantastiskt bra grepp osv.

De visste att det gick att köra innan vädret kom in. Men vädret hann in före de började köra. Sen är det 100% regn fram tills den tiden beslutet togs för att avsluta helt. Tror man på magi i hela depån?

Om det inte går att köra i regn öht så varför vänta alls med beslutet?

Sen att det sprids olika information från olika ställen är inte vårt fel. Det du säger är ju helt orimligt och betydelselös för teamen och förarna. Om teamen skulle valt att köra på måndag så skulle det köras på måndag oavsett om några tv-bolag är där för att sända det eller inte.

Det var röstning mellan team om att flytta race till måndag och de flesta ville inte göra det. Det är den informationen jag har fått från olika ställen. Sen att du har fått annat information kan också vara sant men inget jag har hört om själv.

De har flyttat rejs i qatar till måndag...om man ska snacka logistik problem för nästa rejs helg....nu är de kvar i Europa inför nästa ändå. Så det är pengar teamen vill spara vilket man förstår att pengar skulle vara en stor anledning till att sådana beslut.
Herve sa att det var inga problem

Men om man får mer information på det så skulle det vara bra. Men allt är ju bara skitsnack, vafan vet Herve och Tardozzi, crutchlow osv. Jag får bara fake news i mitt hem tyvärr......

Alltid lite intressant när ngn försöker att ifrågasätta Alatalo, just saying:hihi
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Är han kungen av MotoGP? ska man hålla käften helt och lyssna bara på det han har att säga?

...Jag vill få information om vad som hände osv. Han kan berätta sin vy och andra berättar sin. Såklart ingen vill ta på sig skulden i sånt här. Allt skylls enbart på Silverstone och inget annat. Som om vi lever i en värld där det är omöjligt att tex flytta dag/helg bla bla bla. Men man får ju vänta kanske tills någon skriver och berättar sanningen om allt. Istället för att man får små information från olika håll om olika saker.
Generellt i MotoGP är det oftast en mer öppen värld. Folk säger mer vad som egentligen händer osv. Men nu är det något där det finns team som håller käften och säger ingenting tex. Folk som jobbar för andra får en viss information för att det är det just de vill att det ska vara osv osv.

Man kan följa någon och vad den personen säger helt blind till annat om man vill.

Det Alatalo säger är intressant men som sagt det är mycket annat som sägs också. Alatalo kanske får veta det de vill att han ska få veta...fan vet jag. Såklart jag ifrågasätter!
 
Last edited:

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Är han kungen av MotoGP? ska man hålla käften helt och lyssna bara på det han har att säga?

...Jag vill få information om vad som hände osv. Han kan berätta sin vy och andra berättar sin. Såklart ingen vill ta på sig skulden i sånt här. Allt skylls enbart på Silverstone och inget annat. Som om vi lever i en värld där det är omöjligt att tex flytta dag/helg bla bla bla. Men man får ju vänta kanske tills någon skriver och berättar sanningen om allt. Istället för att man får små information från olika håll om olika saker.
Generellt i MotoGP är det oftast en mer öppen värld. Folk säger mer vad som egentligen händer osv. Men nu är det något där det finns team som håller käften och säger ingenting tex. Folk som jobbar för andra får en viss information för att det är det just de vill att det ska vara osv osv.

Man kan följa någon och vad den personen säger helt blind till annat om man vill.

Det Alatalo säger är intressant men som sagt det är mycket annat som sägs också. Alatalo kanske får veta det de vill att han ska få veta...fan vet jag. Såklart jag ifrågasätter!

Läs artikeln DjDiff länkade till.
Det handlar om säkerhet, alla som kollade på FP4 borde tycka det är ganska glasklart med tanke på att vädret var minst lika jävligt på söndagen som under FP4.
Att det inte var aktuellt med race på måndagen var också glasklart väldigt tidigt både från kommentatorer och livefeeden längst ner i rutan...
 

jinnarp

Dr: Beserwiesser,känd från AbsolutCitron
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Furulund
Hoj
R6 Skåne edition :)
Läs artikeln som länkades.
Den dagen man folk ska behöva sätta livet till helt i onödan för att roa oss andra, den dagen kan man lägga ner alltihop.
Det är som sagt farligt nog som det är, och det har förarna betalt för, men man ska inte ta onödiga risker och framförallt ska förarna inte spelas ut mot varandra!

Finns en dokumentär som delvis handlar om detta fenomen från F1 på -60 -70 talet.
Grand Prix: the killer years
Mycket sevärd och man får en uppfattning om hur sjukt lite folk faktiskt var värda, allt handlade om att vinna och i slutändan pengar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Har inget emot säkerheten...det har jag redan sagt.

Jag snackar om hur det hanterades och att man kunde kört måndag. Sen sluta säga samma saker igen och igen. Jag vill veta mer, varför exakt det inte hände osv osv. Jag vet att de sa att det blir ingen måndags körning. Jag kan läsa. Men varför...

sen när jag sa det var teamen som avgjorde det själva i röstning men några säger det var inte så osv.

Att de inte kör i de förhållanden fattade man redan dagen innan...sen hanteringen av det hela var ju dåligt. Förarna visste direkt hur det var och som sagt det skulle inte magiskt vara perfekt. Så de kunde sagt det innan.

Får veta från Alatalo att det var silverstones som ville vänta ut det hela. Men att de skulle nu för tiden ha ordet över förfarna...hmm

Skit många som väntade helt i onödan osv.
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Är han kungen av MotoGP? ska man hålla käften helt och lyssna bara på det han har att säga?

...Jag vill få information om vad som hände osv. Han kan berätta sin vy och andra berättar sin. Såklart ingen vill ta på sig skulden i sånt här. Allt skylls enbart på Silverstone och inget annat. Som om vi lever i en värld där det är omöjligt att tex flytta dag/helg bla bla bla. Men man får ju vänta kanske tills någon skriver och berättar sanningen om allt. Istället för att man får små information från olika håll om olika saker.
Generellt i MotoGP är det oftast en mer öppen värld. Folk säger mer vad som egentligen händer osv. Men nu är det något där det finns team som håller käften och säger ingenting tex. Folk som jobbar för andra får en viss information för att det är det just de vill att det ska vara osv osv.

Man kan följa någon och vad den personen säger helt blind till annat om man vill.

Det Alatalo säger är intressant men som sagt det är mycket annat som sägs också. Alatalo kanske får veta det de vill att han ska få veta...fan vet jag. Såklart jag ifrågasätter!

Alatalo får nog reda på betydligt mer än vi "dödliga" misstänker jag och har säkerligen bättre koll vad som händer i och runt depån då han uppenbarligen rör sig där betydligt mer än du och jag så jag finner ingen anledning att ifrågasätta infon vi får ta del av från honom:tummenupp
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Har inget emot säkerheten...det har jag redan sagt.

Jag snackar om hur det hanterades och att man kunde kört måndag. Sen sluta säga samma saker igen och igen. Jag vill veta mer, varför exakt det inte hände osv osv. Jag vet att de sa att det blir ingen måndags körning. Jag kan läsa. Men varför...

sen när jag sa det var teamen som avgjorde det själva i röstning men några säger det var inte så osv.

Att de inte kör i de förhållanden fattade man redan dagen innan...sen hanteringen av det hela var ju dåligt. Förarna visste direkt hur det var och som sagt det skulle inte magiskt vara perfekt. Så de kunde sagt det innan.

Får veta från Alatalo att det var silverstones som ville vänta ut det hela. Men att de skulle nu för tiden ha ordet över förfarna...hmm

Skit många som väntade helt i onödan osv.

Det är sedan länge förklarat att ett race på måndagen inte var aktuellt, det handlar om sändningstider på tv och så vidare etc.
Det är glasklart att det inte är upp till teamen om det ska köras eller inte, det är upp till race direction.
Det var vadå, 3 förare? som tyckte att man kunde köra racet i vädret som var.
När en förare som Rossi, som generellt sett är vass i regn, säger att det inte är säkert att köra i regnet så bör man som självutnämnd soffexpert dra öronen åt sig och lyssna på vad han säger.
Om du på fullaste allvar tror att det är upp till förarna att ta beslut om när det ska och inte ska köras så är det nog dags att börja titta på Kista P8 fotboll igen istället för Motogp. :7peta
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Att jag vet detta beror på att jag stod mitt i smeten med byxben blöta upp till knäna.

Är nyfiken på vilket sätt du är knuten till MotoGP cirkusen? Arbetar du för ett av teamen?
Jag har ju förstått att du sitter på väldigt mkt inside-info men vet ej ditt samröre med MotoGP.
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Det är sedan länge förklarat att ett race på måndagen inte var aktuellt, det handlar om sändningstider på tv och så vidare etc.
Det är glasklart att det inte är upp till teamen om det ska köras eller inte, det är upp till race direction.
Det var vadå, 3 förare? som tyckte att man kunde köra racet i vädret som var.
När en förare som Rossi, som generellt sett är vass i regn, säger att det inte är säkert att köra i regnet så bör man som självutnämnd soffexpert dra öronen åt sig och lyssna på vad han säger.
Om du på fullaste allvar tror att det är upp till förarna att ta beslut om när det ska och inte ska köras så är det nog dags att börja titta på Kista P8 fotboll igen istället för Motogp. :7peta

Så när det sägs att det var teamen som röstade emot måndags race...det är den informationen som man får överallt.

Det var såklart förarna som sa nej till att köra i söndags. Varför tror du inte på de? Såklart de bestämmer i sån situation. Varför vill du se de dö i onödan?

Om det är så att förarna själva inte får ta beslutet så är det jävligt synd. Om de hade tvingats ut på söndagen är jag helt emot. Så det du säger att de inte bestämmer om det så är det inte så bra alls.

Jag tror iaf att det var förarna som bestämde att inte köra i söndags. Kanske därför de inte tog beslutet innan då förarna säkert redan sagt det går inte att köra men blev tvingade till att vänta. Det är inte bra alls för de och fansen.

Måndags körning igen det man får läsa var att teamen röstade emot det. Inte alla men majoriteten räknas ju i sånt. Kan tänka mig att de flesta förarna ville köra på måndag också.

Det har gjorts förut så jag vet fan inte varför 'sändningstider på tv osv.' skulle vara anledningen till att de kör eller inte...då skulle väl det vara samma problem för "sändingstider osv"...

Sluta snacka skit om ungdoms sporter. Det är bra att det satsas på barn att få spela sporter. Det ska stödjas såklart! Det är bara en positiv grej. Det har minst lika mycket betydelse som vilket annat evenemang.

Hellre att det finns fler lag för barn/ungdomar än att ha en motogp rejs.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Du skrev i inlägg #26 i tråden att förarna och teamen som inte ville köra skulle vara med och ersätta åskådarna som kommit dit för att kolla racet.
Du påpekade även att förhållanden inte var särskilt farliga, folk som tjänar så pass bra måste ju vara beredda på vissa risker..
Att några få förare vill köra spelar ingen roll, säger race direction nej så är det nej som gäller.
Om du hade läst artikeln som DjDiff länkade så hade du också fattat att ingen förare tvingas att köra oavsett förhållanden, den diskussionen är inget annat än korkad.
Jag var ganska tydlig med att majoriteten av förarna inte tyckte det var säkert att köra, varifrån får du att jag skulle vilja se ett race i skitiga förhållanden där folk riskerar att dö många gånger värre än vanligt?
Du tycks hitta en ny vinkel att se på det för varje inlägg du skriver, alla andra i tråden inser att sånt här kan hända, vi kan inte kontrollera vädret även om det just i detta fallet främst är ett resultat av korkade beslut (läs Alatalos inlägg) så kan man inte lägga skulden på teamen eller förarna så som du gör i inlägg #26.
Vill du hänga någon för denna "skandal" (ditt ordval) så läs igenom inlägg #39 och ladda snaran efter du funderat ett tag.
Du verkar ha väldigt bra koll på hur enkelt det är att flytta fram något så litet och smidigt som motogp en dag, så du kan väl förklara lite kortfattat hur du tycker de borde gått tillväga med det hela så att alla hade blivit nöjda?
Bonuspoäng om du kan få med några exempel på vad du anser att det hade kostat tillverkare/team/Dorna att flytta det till måndagen.
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Jag framförde vad vissa förare hade sagt om förhållande och riskerna. Det jag uttryckte var ju för att det inte ens blir något försök. När de väntade för just de förhållanden som blev då. Slutade regna då hade slopat bort lite vatten. Så poängen var väl att gå ut och ta reda på det. Såklart det finns risker i sporten och poängen var inte att de ska utan att testat banan gå ut i full fart på rakan.
Som Miller sa så gick det att köra runt problemet. Får jag inte ens ha en åsikt efter den informationen jag har fått från alla håll?
I efterhand ser det ju ut som om de flesta hade redan bestämt sig. Sen har blivit tvungen till att vänta ut även om det är 100% säker att de kommer inte gå ut och köra?

Sen är det också en bra poäng från vissa som sagt att om det fanns förare som ville köra så varför inte låta de göra det? Hela fältet behöver ju inte tvingas in eller ut.

Det var väl förarna som sa nej? Ni kommer med olika information hela tiden. Nu var det race direction?
Då förstår man att ingen får går ut att köra. Då var ju inte beslutet förarnas och då spelar det inte heller så stor roll om det var några som ville köra.

Jag nämnde också att såklart de ska ta säkerheten först. Såklart varför ska de inte betala fansen och de som jobbat och stått runt banan i det där skitet. När igen beslutet kunde kommit tidigare då de visste det redan. Enda med att vänta var ju att förhållanden skulle bli tillräckligt bra tills dess. Det såg ut att vara bättre men de gick inte ut öht för att ens se.

Så egentligen var det redan bestämt innan men såklart det var mycket egoism i depån på flera håll. Det är inte så att det blir magi och whips all regn är borta osv. Så saker o ting kunde bestämts så långt innan än vad det gjordes. Vem tvingades till vad osv är vad man försöker få fram. Ingen team kommer ju komma fram och säga att de ville inte köra måndag då det kostar de en hel del för logistiken.

Såklart europa baserade teamen skulle ha det mycket enklare med allt det där. Med tanke på tech3 och Ducati var ju de som ville flytta till måndag. Men med tanke på att de ska vara kvar i Europa längre fram så är det inte helt omöjligt för de att flytta om några datum snabbt.

Du kan ta reda på kostnader osv osv. Det finns tillräckligt med pengar runt MotoGP att man kunde ta en smäll för just denna gång.

Skulle man till andra sidan av världen efteråt så är det mer förståeligt. Samt de flyttade Qatar rejset och då ska det just åka till andra sidan efteråt. Så det har gjorts tidigare och det går att göra.

Ni vill att allt jag säger ska förnekas helt och inget av det ska vara sanning eller att ens försöka tänka att saker kunde gjorts annorlunda. Allt som jag säger kommer helt plötsligt hända och alla kommer dö eller något?

Såklart folk har olika åsikter om att köra eller inte köra i olika förhållanden osv. Såklart det går att tänka om. Såklart man kan göra olika val osv.

Det som har hänt har ju hänt. Det kan man inte ändra...men får man inte säga att de kunde gjort si och så? Det är tydligen fel.

Jag har inte eller andra har inte sagt saker som är helt omöjliga att göra.

Får man inte kritisera saker o ting som har med MotoGP att göra? Får man inte ha andra vyer och syn på saker och ting?

Jag har inte fått all information...såklart det har varit dåligt med information om allting. Det finns information som säger det ena och det andra. Jag har bara delat med mina åsikter efter det information jag har fått.

Vissa har gett mer information på saken. Vissa vill inte ens att jag ska tänka åt det andra hållet!?!?

När det finns något sånt som händer där man kan göra ena saken eller det andra. Det går att göra det på det viset eller det viset osv. Vi snackar inte om att de ska bryta fysikens lagar och hoppas på gud att saker o ting ska hända.

Såklart det går att köra den dagen...att det är farligt kan vissa känna mer än andra. Det går såklart att köra rejset på måndag. Sen att det inte görs pga anledningar här och där. Men DET GÅR att göra det. Det är inte helt orimligt att fråga om det och ha en åsikt om det.

Jag har inget problem med att de flesta förare inte vill köra på den banan just i de förhållanden. Jag är inte emot att det finns en bra säkerhetsnivå på GP nu för tiden. Jag har inte sagt att någon ska tvingas att köra heller

Jag hade mer problem med att de inte valde att gå till måndag. Säkerhetsgrejen vet man redan att så klart de ska inte behöva göra det de inte vill. Som vilken människa som helst.
 
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Är han kungen av MotoGP? ska man hålla käften helt och lyssna bara på det han har att säga?

Jag är inte kungen av något annat än möjligtvis dynorummet och du behöver inte alls ha samma åsikt som mig eller någon annan. Men jag och andra har också rätt att ifrågasätta din åsikt, inte bara tvärtom.

Jag tror att du blandar ihop äpplen och päron eftersom du fortsätter att tjata vidare om måndag:

Jag snackar om hur det hanterades och att man kunde kört måndag.

Nej, man kunde inte ha kört måndag, detta klargjordes väldigt tidigt av Dorna med stöd av samtliga stora TV-bolag. Detta klargjordes tidigt och framförallt långt innan förarnas möte på IRTA's kontor som visas på alla bilder i media.

Att köra på måndag och att köra överhuvudtaget är två helt olika frågor. Den första har aldrig diskuterats på ett officiellt möte eftersom svaret var nej redan innan mötet startade. Att enskilda förare och teamchefer ändå vädrar sin åsikt i denna fråga i media betyder ingenting.
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Är han kungen av MotoGP? ska man hålla käften helt och lyssna bara på det han har att säga?

...en hel del borklippt...

Man kan följa någon och vad den personen säger helt blind till annat om man vill.

Det Alatalo säger är intressant men som sagt det är mycket annat som sägs också. Alatalo kanske får veta det de vill att han ska få veta...fan vet jag. Såklart jag ifrågasätter!

Varför så upprörd? :va Och så på steget?:confused:
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Jag är inte kungen av något annat än möjligtvis dynorummet och du behöver inte alls ha samma åsikt som mig eller någon annan. Men jag och andra har också rätt att ifrågasätta din åsikt, inte bara tvärtom.

Jag tror att du blandar ihop äpplen och päron eftersom du fortsätter att tjata vidare om måndag:



Nej, man kunde inte ha kört måndag, detta klargjordes väldigt tidigt av Dorna med stöd av samtliga stora TV-bolag. Detta klargjordes tidigt och framförallt långt innan förarnas möte på IRTA's kontor som visas på alla bilder i media.

Att köra på måndag och att köra överhuvudtaget är två helt olika frågor. Den första har aldrig diskuterats på ett officiellt möte eftersom svaret var nej redan innan mötet startade. Att enskilda förare och teamchefer ändå vädrar sin åsikt i denna fråga i media betyder ingenting.

Varför har de inte lagt den informationen upp till...kan förstå tystnaden om det med tanke på hur upprörd fansen är redan. Folk har ju spenderat mycket pengar för att åka dit osv osv. Det är mest som gör en att må illa att de ska inte bry sig om alla de.

Såklart det har betydelse, det visar att det finns folk som ändå vill göra annat. Inte tänka på pengarna enbart och vill hellre försöka få till ett GP.

Att pengar styr är ju ingen chock såklart. Det är oftast det som beslutet brukar hänga på nu för tiden i världen.

Det är inga problem med att komma med mer information som du har nu gjort. Dig har jag inga problem med för att du kommer alltid med information och visar upp bilden från en annan sida.
Medans andra vill att folk ska lyssna på dig utan att ifrågasätta öht.

Det brukar oftast komma igenom bra med information om vad som pågår under en GP helg. Före och efter också.
Du kan ju förstå varför det är så vilt med åsikter runt omkring när det är olika information från alla håll. Även från teamchefer osv osv osv. Det visar ju också att MotoGP styrs jävligt illa och är inte så öppen som man hade trott.

Sen skulle jag vilja veta mer om mötet bland dorna och tv-bolagen. Men detaljer om allt det där kommer väl aldrig komma ut. De skyller ju det hela på Silverstone...såklart helt fel gjort med beläggning osv. Men såklart de har inte själva kommit ut och sagt hur det inte gick att göra en måndags event. Då det gäller säkert saker som inte folket skulle gilla...Kan det vara så tro?
Du säger att teamen hade inte med den röstningen att göra. Då är det ju ännu värre med tanke på det är de som förlorar på det utan att veta.
Visste förarna om detta?

Skulle det inte bli en skillnad om vi säger att alla förare kom ut och sa på söndag att vi vill köra imorgon istället?
För folket skulle ju stå bakom de...det skulle inte se bra ut att då inte köra.

Jag kan tänka mig att förarna fick veta om det och de lyder teamet med att inte ta upp det. Vilket man kan förstå till en viss del men inte kul att det är så. Kanske vissa i depån är arga på hur de styr MotoGP men kanske inte vågar gå ut och säga hela sanningen så säger de något annat istället?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top