Husqvarna smr 125, sadeln sitter ej fast.

FilipMagnusson

Husvqarna smr 125cc (:
Gick med
10 Aug 2018
Ort
Kungälv
Hoj
Husqvarna smr 125 2012
Tja, har en fråga angående min Husqvarna smr 125cc.

Hojen är gjord för vägregad men har samma chassi som cross cyklar har, problemt är då att sadeln går att lufta av utan verktyg mm. Undar om någon här har någon bra ide om hur jag ska kunna sätta fast sadeln men ändå att jag som behöver under enkels ska kunna ta loss den. kan skicka bilder om ni skulle behöva det. Här är en bild på hur sadeln ser ut:
s-l1600.jpg
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Har du ett snabblås på den som inte fungerar alltså?
Kanske kan du montera en "pop-nut" i ramen och dra fast sadeln med en skruv med vingmutterskalle på?

pszfon-520.jpg



9k=


- - - Updated - - -

9k=
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Hade samma lösning på min Husqvarna SMS125 och tyckte det var smidigt.
Varför vill du ha en annan lösning?
Rädd att någon ska plocka loss din sadel och sno ditt batteri?
 

FilipMagnusson

Husvqarna smr 125cc (:
Gick med
10 Aug 2018
Ort
Kungälv
Hoj
Husqvarna smr 125 2012
Den funkar som den ska men skulle vilja låsa med en t.ex nyckel så ingen annan kan komma in.
 

FilipMagnusson

Husvqarna smr 125cc (:
Gick med
10 Aug 2018
Ort
Kungälv
Hoj
Husqvarna smr 125 2012
Denna funkar utmärkt, bara snurra en kvarts varv och sedan lyfta. Problemet är ju att jag inte kan låsa men någon nyckel mm, utan vem som häslt kan öppna den och göra precis vad dom vill
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Denna funkar utmärkt, bara snurra en kvarts varv och sedan lyfta. Problemet är ju att jag inte kan låsa men någon nyckel mm, utan vem som häslt kan öppna den och göra precis vad dom vill
A, jag hajar, men det är ju lättare att ha hojen framför sig när man ska uppfinna saker.
Bilden på pinnen är bara en idé, alltså om du skruvar fast pinnen i ramen där det nuvarande snabbfästet sitter.

Sen klickar du på "Svara med citat" när du svarar någon så vet vi vem du svarar.

Och välkommen.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Lätt mc tiden är kort, köp en bagagespännrem med kodlås, köp en snygg och kort sen spänner du den runt ram och sadel där den syns minst.
 

FilipMagnusson

Husvqarna smr 125cc (:
Gick med
10 Aug 2018
Ort
Kungälv
Hoj
Husqvarna smr 125 2012
A, jag hajar, men det är ju lättare att ha hojen framför sig när man ska uppfinna saker.
Bilden på pinnen är bara en idé, alltså om du skruvar fast pinnen i ramen där det nuvarande snabbfästet sitter.

Sen klickar du på "Svara med citat" när du svarar någon så vet vi vem du svarar.

Och välkommen.
här är några bilder, förstår inte riktigt hur jag skulle fästa den. sry för sent svar men har ej haft något internet...

01d2f027a09779b5cd81f6fe78dde9246e2135ed06.jpg011a7f632170b8e0e84a54f3fb4e1c38f33793ebb6.jpg010da752d4f74c9d8d5ae1963729ae7eb916257e86.jpg
 

FilipMagnusson

Husvqarna smr 125cc (:
Gick med
10 Aug 2018
Ort
Kungälv
Hoj
Husqvarna smr 125 2012
Lätt mc tiden är kort, köp en bagagespännrem med kodlås, köp en snygg och kort sen spänner du den runt ram och sadel där den syns minst.

va ute o kollade på biltema/jula o hittade bara skit, antingen riktigt usel kvalite som man nästan kunde dra sönder eller så var dom skit fula med starka färger.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Många på min skola som öppnar tanklocket och häller i stenar mm :(
Men tanklocket sitter väl inte under sadeln, går väl att öppna oavsett om sadeln är låst eller inte?
Iaf om man kollar på bilden du la upp.
Det var typ det enda jag inte gillade med min SMS125, inget lås till tanklocket.

Om det är folk på skolan som häller sten i tanken på folk så skulle jag nog snarare rekommendera en utflykt till närmaste golfbutik för att införskaffa en rejäl järnfemma :tummenupp
 

FilipMagnusson

Husvqarna smr 125cc (:
Gick med
10 Aug 2018
Ort
Kungälv
Hoj
Husqvarna smr 125 2012
Lösningen

Har löst mitt problem, gjorde lite som Chronic och Ägge sa. :banana

Jag tog en liten kedja som jag hade hemma och drog över en krympslang som jag senare värmde fast, efter det var det bara att ta ett billigt 3 kombinations kodlås som jag bara enkelt fäste i ändarna.
Kodlåset sitter under sadeln men man kan lätt få ut den genom att dra kedjan 1/4 varv.:brinnerup

Tack för alla förslag och all hjälp jag fick.:tummenupp
Här är en bild på hur det blev:
017713187d722983c60b7257926d7e33671b3d56c3.jpg
 

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
Har löst mitt problem, gjorde lite som Chronic och Ägge sa. :banana

Jag tog en liten kedja som jag hade hemma och drog över en krympslang som jag senare värmde fast, efter det var det bara att ta ett billigt 3 kombinations kodlås som jag bara enkelt fäste i ändarna.
Kodlåset sitter under sadeln men man kan lätt få ut den genom att dra kedjan 1/4 varv.:brinnerup

Tack för alla förslag och all hjälp jag fick.:tummenupp
Här är en bild på hur det blev:
View attachment 444474

Det där fick du till helt okej. Bra jobbat!
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top