Eyetime Motorrad Grand Prix von Österreich

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vad som presterar bäst av första eller andrahoj låter alltså som hjärnspöken hos förarna? Vissa förare verkar också känsligare för detta än andra, är min ovetenskapliga uppfattning. Särskilt när föraren/förarna inte presterar så bra som de önskar.

Jag tror nog inte förarna, ivf inte de som kört någon säsong eller tre, har så speciellt mycket hjärnspöken över de två hojarnas beskaffenheter. Om det syns skillnad mellan dem när föarna kör är det antagligen pga att de testar någon ny komponent eller kör side by side jämförelser av konfiguration så att ekipagen inte är identiska.
Om jag inte minns fel (vilket är fullt möjligt) så finns det lite intervjuer med förarna där de svarar på frågorna om skillnaderna mellan hoj 1 och 2 där de säger att det inte är någon skillnad.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är en jävla katastrof! Sååå instabilt. Förra året funkade det hela tiden.
Har mailat supporten som som vanligt svarar med något standardsvammel. Då blev jag förbannad och skrev ett ännu längre mail.:huvet Nu skulle de titta på om det eventuellt kunde vara deras utrustning eller tekniska lösnungar som krånglade.......

Kör du med flash eller HTML-spelaren?
Sedan jag bytte till HTML-spelaren har jag inte haft mycket besvär.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Konstigt? Lyon svamlar allt mer och mer bakom micken tycker jag, svammel om ovidkommande saker och söker bekräftelssvar från mårtensson varje gång han kommer med ett påstående. Det jag fortfarande är nyfiken och ifrågasättande över är Lyons sk "meriter" på en motorcykel. Han har tjötat i alla år om att han minsann har kört Le mans och jag har försökt att googla upp detta ungefär lika länge men det finns absolut inga bevis för att Lyon har kört hoj än mindre att han har kört långlopp på Le mans. Jag tänker att, hans namn måste/borde väl ha fastnat på ngt sätt, jag menar, Le mans är ju ingen liten obetydlig tävling men jag kan inte hitta hans namn i ngt motorcykelsammanhang öht:va
Tror han hade annat efternamn förr? Oavsett vilket så tycker jag den här speaker-kombinationen är den bästa jag har hört åtminstone vad gäller svenska speakers.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Kör du med flash eller HTML-spelaren?
Sedan jag bytte till HTML-spelaren har jag inte haft mycket besvär.

Jag kör med deras Apple-app. Funkar bra, för att plötsligt frysa, hoppa tillbaka mellan 3-10sek och sen köra på igen. Detta upprepar sig var 3-5min. Svintråkigt!
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Tror han hade annat efternamn förr? Oavsett vilket så tycker jag den här speaker-kombinationen är den bästa jag har hört åtminstone vad gäller svenska speakers.

Ok, kan förklara det hela. Vad har du att jämföra mot? Tycker du att milovanovic var såpass mkt sämre än mårtensson:va
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Fan vilka krigare de här förarna är! :Bugar
Jorge Martin på podiet trots skada och kirurgi.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Återigen, fan vad jag saknar dylan i parc ferme:gnissla vem är det som kör snacket med förarna numera?
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag skulle inte utrycka det som "såpass mkt sämre" men jag föredrar Mårtensson ja

Mårtensson och milovanovic skulle varit en intressant konstellation tycker jag. Själv gillade jag milovanovic, mårtensson är inte dålig han heller, han vet ivf vad han pratar om och behöver inte få allting han säger bekräftat av kollegan:näsblod
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Återigen, fan vad jag saknar dylan i parc ferme:gnissla vem är det som kör snacket med förarna numera?

Jag tror det är Simon Crafar .

Jag tycker han blivit lite bättre.
Han ställer ganska bra frågor men han ställer dom så omständigt.
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
En katastrof, fan, låter som att han pratar med/till treåringar:va

Han är definitivt ingen Dylan.
Men han börjar hitta de där små pärlorna kring vingar, däck, nya delar och förarinformation som Dylan var kung på.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Det jag fortfarande är nyfiken och ifrågasättande över är Lyons sk "meriter" på en motorcykel. Han har tjötat i alla år om att han minsann har kört Le mans och jag har försökt att googla upp detta ungefär lika länge men det finns absolut inga bevis för att Lyon har kört hoj än mindre att han har kört långlopp på Le mans. Jag tänker att, hans namn måste/borde väl ha fastnat på ngt sätt, jag menar, Le mans är ju ingen liten obetydlig tävling men jag kan inte hitta hans namn i ngt motorcykelsammanhang öht:va

Tror han hade annat efternamn förr?

Precis, han hette Nyström förut och var innan han började tävla en sån man stötte ihop med på var och varannan bandag vi körde på 90-talet. Vet att han började köra Fireblade-cupen och senare Superbike på en Traja (var det det en Speed Triple?).
Som 24-timmarspilot körde han flera år för Team Bolliger på en ZX-9R, har dock dålig koll på resultaten.

Annars tyckte jag, när jag hade Viasat, att han gärna hade fått bre på lite mer om sin 24-timmars karriär. Tycker det är kul att få höra historier från "den stora racingvärlden" utanför Sverige, likväl som när Alatalo kommer med sina värdefulla inlägg här. :)
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Han är definitivt ingen Dylan.
Men han börjar hitta de där små pärlorna kring vingar, däck, nya delar och förarinformation som Dylan var kung på.

Det är mer sättet han pratar till folk som stör mig, låter som att han intervjuar småbarn!
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Precis, han hette Eriksson förut och var innan han började tävla en sån man stötte ihop med på var och varannan bandag vi körde på 90-talet. Vet att han började köra Fireblade-cupen och senare Superbike på en Traja (var det det en Speed Triple?).
Som 24-timmarspilot körde han flera år för Team Bolliger på en ZX-9R, har dock dålig koll på resultaten.

Annars tyckte jag, när jag hade Viasat, att han gärna hade fått bre på lite mer om sin 24-timmars karriär. Tycker det är kul att få höra historier från "den stora racingvärlden" utanför Sverige, likväl som när Alatalo kommer med sina värdefulla inlägg här. :)

Amen dåså, nu slipper jag att leta nå mer, tobias har viss erfarenhet av motorcykelkörning:tummenupp
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Någon måste ge Zarco memot att Yamahan trots ledande i konstruktörsmästerskapet inte går att köra på, gissa hur kass Hondan måste vara då Pedrosa varit där nere hela säsongen.

Tror inte en sekund på att Yamahan är kass enbart för att Rossi placerar sig där han brukar när de andra inte kraschat. Ett dåligt kval kan alla fabrikörer ha, men om det dock visar sig att det ändå är hojen kanske de skall sluta låta Rossi fippla med den då han således inte längre kan vara delaktig att ställa in en hoj. Återgå till det Lorre gjorde, han verkar ju även få till duccen fint men som sagt, de får nog utvärdera allt innan de börjar ändra en massa.

Ingen hoj på denna nivån är kass, de är bara sämre eller bättre än de andra...
Olika personligheter körmässigt med olika krav på vad hojen ska leverera, går inte att jämföra eller utifrån säga varken det ena eller andra.

Det man kan titta på är hur det ser ut i totalen efter säsongen och om det förändrats något i poänginsamlingen, som det ser ut just nu är Rossi klart bäst medans Zarco hade sin topp innan Moviestar börjat få ordning på bitarna samtidigt som Vinales inte alls fungerar på yamahan som den är nu.

När en förare misslyckas så är det kanske inte fel enbart på materialet, när ingen lyckas så kan man helt klart beskylla materialet om förarna är hyfsade medans det kan bli problem om en förare är förjävla bra och passar på hojen och kör den till segrar ändå på bekostnad av de övriga på samma material, Stoner på duccen och MM på Hondan för några säsonger sen.

Gick inte Lorenzos utveckling av yamman mot något liknande honda och ducce innan?
En hoj bara han kunde köra riktigt fort, eller har jag bara dåligt minne?

Kan det vara därför han inte fick stanna nu?
Han ville ta duccen åt ett håll som bara passade honom?

Nah, när Yamaha själva går ut så kan vi nog sluta oss till att det kanske är lite problem med materialet ändå.....
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top