Köra upp med icke originalsaker?

Kramer

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2015
Hoj
Ducati 959 Panigale & Honda CB1000RA
-----
 
Last edited:

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
Om miniblinkersarna följer regelverket något sånär och pipan inte låter alldeles för högt så bör det inte vara något problem, men med den informationen vi har fått hittills så är det ju lite "hur långt är ett snöre?" över det hela.

Jag körde upp med en MT-07 som hade akrapipa men det var ju originaltillbehör monterat av åf. Så länge det inte låter löjligt mycket så lär de knappast bry sig om vilket märke det är på pipan. Likaså med blinkers, om de sitter där de ska och syns och fungerar så borde det vara lugnt.
 

Bennybira

Medlem
Gick med
17 Jul 2015
Ort
Hemma
Hoj
Japan
En polare vill låna min 701 med akra utan killer...
Jag har sagt att det finns en risk de portar honom från uppkörningen. Har jag rätt?
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
En polare vill låna min 701 med akra utan killer...
Jag har sagt att det finns en risk de portar honom från uppkörningen. Har jag rätt?

Hojen ska vara i besiktningsbart skick vid uppkörning, ett akrasystem utan db-killer klarar väl inte besiktningens ljudnivå direkt. Sedan om det står Akra, LeoVince eller Affes mullerburk på dämparen spelar ingen roll så länge ljudet är acceptabelt/inte för högt.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
En polare vill låna min 701 med akra utan killer...
Jag har sagt att det finns en risk de portar honom från uppkörningen. Har jag rätt?

Vad vi än skriver här så finns det bara ett sätt ta reda på det.
Åk dit utan db-Killer !

Men vill han nödvändigtvis vara säker på att inte bli portad så hade jag rekommenderat dB-killer. :)
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Det är ett väldigt dyrt sätt att få veta....

Att köra upp är som att gå på dejt. Du skall framstå som en trevlig och hyvens typ som man vill ge ett körkort/ligg till. Således till uppkörningen skall man framstå som en säkerhetsmedveten helylletyp så man tar goretex ställ, tysta ljuddämpare, fullstor regskylt osv....

Till min första uppkörning för Abegr(nuvarande A2) kom jag på en R6 med fulspacklade kraschkåpor i väl invurpat raceställ med mitt namn på ryggen. Tror du jag blev kuggad på ungefär 5 min? Svar JA

Klarade jag mig veckan efter körandes Yamaha XJ6 med packväskor, GoreTex ställ och lånad korvätarhjälm. You bet...
yamaha-xj-600-n-1994-8.jpg
 

Bennybira

Medlem
Gick med
17 Jul 2015
Ort
Hemma
Hoj
Japan
Vad vi än skriver här så finns det bara ett sätt ta reda på det.
Åk dit utan db-Killer !

Men vill han nödvändigtvis vara säker på att inte bli portad så hade jag rekommenderat dB-killer. :)

Nya akradämpare är en plåga att plocka bort och installera killern på.
Annars hade jag självfallet monterat tillbaka :D
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nya akradämpare är en plåga att plocka bort och installera killern på.
Annars hade jag självfallet monterat tillbaka :D

Tydligt att allt inte blir bättre med tiden.
Det tar mig inte en timme att byta från två Leo Vince som jag köpte GSX1300R med till två (tystare) Akra, ännu tystare med dB-killer.
Kruxet med Akra dB-killerna är att skruvhålet är så litet i dB-killern så dB-killern måste sitta perfekt för skruven ska gå i. Så jag ska borra upp hålet i dB-killerna 1 mm så jag slipper passningsstrulet innan besiktning med dB-killer.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det är ett väldigt dyrt sätt att få veta....

Att köra upp är som att gå på dejt. Du skall framstå som en trevlig och hyvens typ som man vill ge ett körkort/ligg till. Således till uppkörningen skall man framstå som en säkerhetsmedveten helylletyp så man tar goretex ställ, tysta ljuddämpare, fullstor regskylt osv....

Till min första uppkörning för Abegr(nuvarande A2) kom jag på en R6 med fulspacklade kraschkåpor i väl invurpat raceställ med mitt namn på ryggen. Tror du jag blev kuggad på ungefär 5 min? Svar JA

Klarade jag mig veckan efter körandes Yamaha XJ6 med packväskor, GoreTex ställ och lånad korvätarhjälm. You bet...
View attachment 444434

Och ändå gjorde du det ! Bara för att ta reda på om det gick ! Eller hur ? :)
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Och ändå gjorde du det ! Bara för att ta reda på om det gick ! Eller hur ? :)

Kan vara så att jag som 18 åring var lite mer "Öhhh vadådå jag kör vad jag vill det är ju kunskapen som räknas likzom" Ungefär såsom de flesta andra gymnasiekillar...
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top