REGLER FÖR TEKNIKFORUMET
Dessa regler appliceras även på övriga felplacerade teknikrelaterade trådar

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
- För icke MC-relarade frågor, använd OT Teknikforumet
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från teknikforumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I TEKNIKFORUMET
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 24
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2016
    Hoj
    Suzuki Gs1000G -82, Suzuki gsx750es -83, Yamaha Tracer 900 -18, Kawazaki Zx 750 -87, Kawazaki Z650 -1980

Suzuki gsx750es varvar inte som den ska.

Köpte mig en Suzuki nyligen som inte går som den ska, går himla fint på tomgång och så men den går ej att varva mer än ca 5000 varv, över det blir det som att den bara bröölar och vill inte gå upp i varv,
    Kan det möjligtvis vara någon tändspole som gett upp eller varför blir det såhär?

superdupermoderator sportbikes avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Hoj
    I wish
    83: a, eller 84:a va?
    Hur långt har den gått och hur länge har den stått still?
    Läge att ta isär förgasarna.

Jag har haft ett par

Klicka på bilden för en större version

Namn:	2011-07-16 20.43.12.jpg
Visningar:	47
Storlek:	1,15 MB
Id:	444426

Medlem
    Reg.datum
    jan 2016
    Hoj
    Suzuki Gs1000G -82, Suzuki gsx750es -83, Yamaha Tracer 900 -18, Kawazaki Zx 750 -87, Kawazaki Z650 -1980
    Det är en 83a, ser precis ut som den på bilden. den har gått 7 nånting, vet faktiskt inte om den stått nånting eller om dom använt den flitigt,

Reg.datum
    okt 2005
    Hoj
    I wish
    Citat Ursprungligen postat av Persson85 Visa inlägg
    Det är en 83a, ser precis ut som den på bilden. den har gått 7 nånting, vet faktiskt inte om den stått nånting eller om dom använt den flitigt,
    Det är nog läge för en genomgång, en ordentlig service kanske.

Medlem
    Reg.datum
    jan 2016
    Hoj
    ja man skulle ha gjort de, är ju märkligt att den går hur fint som helst upp till ca 5000 sen är de bara som att den surar och dör när man gasar mer

Reg.datum
    okt 2005
    Hoj
    I wish
    ja man skulle ha gjort de, är ju märkligt att den går hur fint som helst upp till ca 5000 sen är de bara som att den surar och dör när man gasar mer
    Om jag minns rätt så sitter det vacuum-förgasare med membran som kan bli lite väl stora efter ett antal år, lyft på locken och kolla om dom är hela och i hyfsad form.

Reg.datum
    okt 2005
    Hoj
    I wish
    Hade en 84:a också.

Namn:  2011-07-16 23.43.24.jpg
Visningar: 268
Storlek:  24,2 KB

Medlem
    Reg.datum
    jan 2016
    Hoj
    Ja det sitter sådanna förgasare på denna, ska ta en titt och ultraljudstvätta allt i förgasarna och se om de blir nån skillnad, tack så länge

Reg.datum
    okt 2005
    Hoj
    I wish
    Ja det sitter sådanna förgasare på denna, ska ta en titt och ultraljudstvätta allt i förgasarna och se om de blir nån skillnad, tack så länge
    Kanske göra rent filtret i bensinkranen och lite sånt pyssel.
    Hur ser luftfiltret ut, ligger den ett par badbrallor i vägen kanske?

Medlem
    Reg.datum
    jan 2016
    Hoj
    Har faktiskt inte hunnit kolla någonting än, fick hem den häromdagen, har ett gäng andra roliga hojar med som jag fixar till men ska göra ett ryck med denna och hoppas det är så enkelt som förgasarrengöring

Medlem
    Reg.datum
    maj 2009
    Hoj
    GSX 750 -82
    Har din hoj original luftboxen tillsammans med snorkeln? Dessa hojar gillar verkligen inte när man ändrar på luft/bränsleblandningen

Medlem
    Reg.datum
    okt 2005
    Hoj
    Aprilia RSV Mille -99 Suzuki TL1000S -97
    Citat Ursprungligen postat av sportbike Visa inlägg
    Om jag minns rätt så sitter det vacuum-förgasare med membran som kan bli lite väl stora efter ett antal år, lyft på locken och kolla om dom är hela och i hyfsad form.
    Ett byte till NYA membran i förknasarna är nog ingen dum idé, det räcker med ett väldigt litet hål i ett membran för att det skall "läcka" och inte orka lyfta trotteln...

Medlem
    Reg.datum
    jan 2016
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av turismo Visa inlägg
    Har din hoj original luftboxen tillsammans med snorkeln? Dessa hojar gillar verkligen inte när man ändrar på luft/bränsleblandningen
    Nej tyvärr sitter inte orginalburken där men ska montera på den, gillar inte när det monteras på nå små biltema luftfilter.
    ska prova sätta tillbaka allt som det ska vara så återkommer jag med hur de har gått.

Medlem
    Reg.datum
    jan 2016
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Julius Visa inlägg
    Ett byte till NYA membran i förknasarna är nog ingen dum idé, det räcker med ett väldigt litet hål i ett membran för att det skall "läcka" och inte orka lyfta trotteln...
    Kan prova med det med, ultraljudstvättade allt i förgasarna, visst den blev att gå lite bättre och varva mer men inte alls som den ska vara,
    Är de inte knöligt att få bort membranet från trottlarna?

Medlem
    Reg.datum
    okt 2005
    Hoj
    Aprilia RSV Mille -99 Suzuki TL1000S -97
    Kan prova med det med, ultraljudstvättade allt i förgasarna, visst den blev att gå lite bättre och varva mer men inte alls som den ska vara,
    Är de inte knöligt att få bort membranet från trottlarna?
    Jag har aldrig bytt membran på en GSX750ES, men på de sprängskisser jag nyss kollade på så ser det inte ut som att det skall vara svårare/knöligare än på någon annan hoj med liknande förgasare, ta det försiktigt och använd helst inte några vassa verktyg som du kan råka sticka hål i membranen med om du skulle råka slinta så skall det nog inte vara några problem.

Medlem
    Reg.datum
    jan 2016
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Julius Visa inlägg
    Jag har aldrig bytt membran på en GSX750ES, men på de sprängskisser jag nyss kollade på så ser det inte ut som att det skall vara svårare/knöligare än på någon annan hoj med liknande förgasare, ta det försiktigt och använd helst inte några vassa verktyg som du kan råka sticka hål i membranen med om du skulle råka slinta så skall det nog inte vara några problem.
    Ok jag ska prova med det, återkommer senare med resultat, tack på förhand

Tusenkonstnär Rundiks avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Hoj
    CBR900, FJ1100, YZ125, Scout
    Ungefär sådär brukar hojjar med vacumförgasare gå när man bytt till pod-filter utan att bestycka om. Mitt tips att först och främst sätt tillbaka originluftburken.

Med lem katana83s avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Hoj
    Katana 1100 sedan -87
    Om jag minns rätt från mitten av 80-talet när jag hade en likadan hoj, så måste motorn ur ramen för att få i/ur luftburken i ramen. Ganska dumt.

Medlem
    Reg.datum
    jan 2016
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av katana83 Visa inlägg
    Om jag minns rätt från mitten av 80-talet när jag hade en likadan hoj, så måste motorn ur ramen för att få i/ur luftburken i ramen. Ganska dumt.
    Det låter ju ganska långsökt att man måste plocka ur motorn för att få i luftburken, borde väl räcka att ta lös förgasarna för att få i burken ?

Med lem katana83s avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Hoj
    Katana 1100 sedan -87
    Du kan kanske klara av det. Jag gjorde det inte.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Var ingen skärmdump utan visade honom artikeln online. Han fick själv ha telefonen och scrolla. Jag sa också att vi kunde kontakta Gävle tingsrätt som kan ta fram [...]

[PRILLAN]
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här