Hej hopp
Har en r6 som jag ska sätta 520 drivpaket på, ( de är 525 orginal ).
Har köpt 520 drev och ska nu ha en kedja. Jag vill inte ha o/x- ring då tanken med att komvertera om hojen till 520 var för att få minimal effekt förlust.
Så iaf så åkte jag till en mc affär och frågade efter den starkaste 520 kedjan utan o/x-ring och att jag skulle ha den på en r6a. Han i affären visade den som han sa var bäst och sa att den skulle jag ha. Det var en "Renthal R1 MX chain" som kostade 900:-. Eftersom att han sa att ja kunde ha den till r6an så köpte jag den. Grejen är att det står "max 450cc" på den och det följde inte med något nitlås utan bara ett vanligt. Gjorde en snabb research när jag kom hem och kedjan skulle hålla för 3460kg. Någon som vet om det är okej att köra med denhär kedjan och om man kan ha vanligt kedjelås eller om man måste köpa ett nitlås??? Vill inte skrota hojen eller dö bara för att jag har fel kedja lixom...
Har en r6 som jag ska sätta 520 drivpaket på, ( de är 525 orginal ).
Har köpt 520 drev och ska nu ha en kedja. Jag vill inte ha o/x- ring då tanken med att komvertera om hojen till 520 var för att få minimal effekt förlust.
Så iaf så åkte jag till en mc affär och frågade efter den starkaste 520 kedjan utan o/x-ring och att jag skulle ha den på en r6a. Han i affären visade den som han sa var bäst och sa att den skulle jag ha. Det var en "Renthal R1 MX chain" som kostade 900:-. Eftersom att han sa att ja kunde ha den till r6an så köpte jag den. Grejen är att det står "max 450cc" på den och det följde inte med något nitlås utan bara ett vanligt. Gjorde en snabb research när jag kom hem och kedjan skulle hålla för 3460kg. Någon som vet om det är okej att köra med denhär kedjan och om man kan ha vanligt kedjelås eller om man måste köpa ett nitlås??? Vill inte skrota hojen eller dö bara för att jag har fel kedja lixom...