Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 44 av 44
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2005
    Hoj
    Cresent comfort 2013
    Citat Ursprungligen postat av Dalton Sleeper Visa inlägg
    Fast slirkopplingen är väll bara aktiv när man växlar ner?
    Nu spelar det ingen roll om du kör två timmar på tvåan
    ..
    slirkopplingen aktiveras väl så fort momentet (NM) i motorbromsen blir för högt när du släpper gasen.....

mvh

Glidare
    Reg.datum
    apr 2018
    Hoj
    Suzuki GSX-S750Z -18
    Citat Ursprungligen postat av Crash rider Visa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Dalton Sleeper Visa inlägg
    Jag tänkte det nästa år, fick förfrågan av en körskollärare innan jag hade kortet, men jag hade annan körning den dagen. Var å brassade på motorstadion med Hondan CB (650cc) med både en och två händer runt banan, med och utan folk bakpå, gick hur bra som helst. Därav är jag lite skeptisk att denna sprillans nya Suzuki går så som den gör...

DALTON kan ju för fan brassa helvete på en motorstadium med både en och två händer med skjuts så jag för nog ge mig....

mvh
    Jag förstår inte vad som är fel med det inlägget, jag nämnde att jag tänker ta kurser hos SMC samt att jag brassat runt runt med Hondan utan att känna någon tendens till ryck, därav skeptisk till att det är min körning som är orsaken. Dvs jag borde ha märk om jag gjorde helt fel under 4 timmars intensiv körning.

Jag tycker inte heller att jag är världsbäst på att köra, långt ifrån, ovan var endast ett argument varför jag tycker som jag tycker. Coolhetsfaktor är inget jag bryr mig om, 35 år med mentalitet åt gubbhållet, gillar att se (bil)motorsport (mestadels F1) men har nu även börjat intresserat mig för MC. MC:n har jag för att cruisa runt, inte busköra, dock kommer jag att köra på bana till och från.

Glidare
    Reg.datum
    apr 2018
    Hoj
    Suzuki GSX-S750Z -18
    Citat Ursprungligen postat av Crash rider Visa inlägg
    slirkopplingen aktiveras väl så fort momentet (NM) i motorbromsen blir för högt när du släpper gasen.....

mvh
    Intressant, det går ju lite mer smooth om man motorbromsar ytterst försiktigt på ettan och tvåan. Motorbromsen på trean är mycket mer förlåtande, kan motorbromsa både hårdare samt på lägre varv.

Många verkar tycka att Suzukin går ryckigt out of the box, ojämn gas, twitchy på gasen och ryckig. En del skaffar en sådan för att gå runt problemet, dock är det inte lagligt.

https://www.revzilla.com/motorcycle/...s750-2015-2018

Too slow! jpe70s avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Hoj
    Diverse gammalt Yamaha
    En Power commander eller motsvarande sitter det säkert på nära nog varannan Street- eller sporthoj...

Skickat från min G8441 via Tapatalk
    Letar förgäves sunt förnuft i en värld som allt mer går runt på hörsägen.
    Team R2D2 SEC 2018

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Åker gör man med andra. Kör gör man själv.... Jag kör motorcykel.

Boris JR
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här