Ryckig motorbroms på ny hoj?!

Dalton Sleeper

Glidare
Gick med
14 Apr 2018
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSX-S750Z -18
Citat Ursprungligen postat av Dalton Sleeper Visa inlägg
Jag tänkte det nästa år, fick förfrågan av en körskollärare innan jag hade kortet, men jag hade annan körning den dagen. Var å brassade på motorstadion med Hondan CB (650cc) med både en och två händer runt banan, med och utan folk bakpå, gick hur bra som helst. Därav är jag lite skeptisk att denna sprillans nya Suzuki går så som den gör...


DALTON kan ju för fan brassa helvete på en motorstadium med både en och två händer med skjuts så jag för nog ge mig....

mvh:dummer:dummer:dummer

Jag förstår inte vad som är fel med det inlägget, jag nämnde att jag tänker ta kurser hos SMC samt att jag brassat runt runt med Hondan utan att känna någon tendens till ryck, därav skeptisk till att det är min körning som är orsaken. Dvs jag borde ha märk om jag gjorde helt fel under 4 timmars intensiv körning.

Jag tycker inte heller att jag är världsbäst på att köra, långt ifrån, ovan var endast ett argument varför jag tycker som jag tycker. Coolhetsfaktor är inget jag bryr mig om, 35 år med mentalitet åt gubbhållet, gillar att se (bil)motorsport (mestadels F1) men har nu även börjat intresserat mig för MC. MC:n har jag för att cruisa runt, inte busköra, dock kommer jag att köra på bana till och från.
 

Dalton Sleeper

Glidare
Gick med
14 Apr 2018
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSX-S750Z -18
slirkopplingen aktiveras väl så fort momentet (NM) i motorbromsen blir för högt när du släpper gasen.....

mvh

Intressant, det går ju lite mer smooth om man motorbromsar ytterst försiktigt på ettan och tvåan. Motorbromsen på trean är mycket mer förlåtande, kan motorbromsa både hårdare samt på lägre varv.

Många verkar tycka att Suzukin går ryckigt out of the box, ojämn gas, twitchy på gasen och ryckig. En del skaffar en sådan för att gå runt problemet, dock är det inte lagligt.

https://www.revzilla.com/motorcycle/dynojet-power-commander-v-suzuki-gsxs750-2015-2018
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
En Power commander eller motsvarande sitter det säkert på nära nog varannan Street- eller sporthoj...

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top