Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 44
    Glidare
    Reg.datum
    apr 2018
    Hoj
    Suzuki GSX-S750Z -18
    Citat Ursprungligen postat av stylengrace-fzx Visa inlägg
    Tyvärt inte så insatt. Men går det att koppla ur tc. Och testa. Kanske nåt sådant som spökar
    Citat Ursprungligen postat av Nollvision Visa inlägg
    Ah det är ju något helt annat än mina härken helt utan sådan elektronik. Låter i så fall onekligen som elektroniken överkompenserar på något vis. Testa att åka till verkstad och kolla om det finns någon mjukvaruuppdatering för den?
    Ska prova att sänka TC ytterligare för att se om det gör nån skillnad, TC1 är för aggressivare körning. Går att stänga av den helt också. Borde dock inte vara TC då man gubbkör...

Glidare
    Reg.datum
    apr 2018
    Hoj
    Suzuki GSX-S750Z -18
    Ingen som helst skillnad när man kör med olika TC inställningar.

Full rulle Bandit-1200s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Hoj
    Bandit 1200, GSX1300BKA B-King
    Min förgasarhoj beter sig så där när bryggan är osynkad.

fleece fleeces avatar
    Reg.datum
    okt 2004
    Hoj
    Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
    Låt någon annan provköra den och se vad han tycker. Du skrev själv att du precis tagit körkortet och har inte så mycket erfarenhet.
    Kan vara något problem med din motorcykel men kan mycket väl vara körteknik också.
    Eller åk till en handlare och provkör en likadan och se om det är någon skillnad.

Östgötaskräcken aelms avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Hoj
    GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
    Det låter som det är Suzukis "Low RPM assist" som orsakar den upplevda ryckningen och skillnaden mot körskolans hojar.
    Funktionen är aktiverad både från stillastående och vid motorbroms ned till tomgång (för att motverka motorstopp vid ex. kökörning).

Glidare
    Reg.datum
    apr 2018
    Hoj
    Suzuki GSX-S750Z -18
    Riktigt jobbigt idag på vägen hem från jobbet, riktig snigelkörning på ettan samt tvåan. Smågasar lite för att hänga på raddan med bilar framför och sedan släpper av försiktigt, rycker som attan.

Känns inte som att man ska behöva köra med kopplingen hela tiden? (mellan tomgång och 30)

Typ gasa lite på tvåan och varje gång man behöver släppa av lilla minsta så får man trycka in kopplingen nästan helt för att inte känna av rycken. Har testat på något högre varv på ettan istället för tvåan, men samma sak.

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    YZF1000R
    Hade det varit en förgasar hoj så kunde det ha varit för små lågfart munstycken. Nu e väll din insprutat men be firman du köpt den på provköra.

Iomed att alla hojar har ett slack på kedjan så är det i princip alltid lite ryck på låg växel i låg fart.

Men som sagt be dom provköra o kanske går det att feta på bränslet på låga rpm.

Glidare
    Reg.datum
    apr 2018
    Hoj
    Suzuki GSX-S750Z -18
    Citat Ursprungligen postat av moddlaren Visa inlägg
    Men som sagt be dom provköra o kanske går det att feta på bränslet på låga rpm.
    Det är lte väl många mil dit jag köpte den nu när man är tillbaka på jobbet, men har mailat en lokal auktoriserad ÅF om dom kan provköra den, de har flera på lager de kan jämföra med.

Friherre Sydneys avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Hoj
    H1
    Citat Ursprungligen postat av Dalton Sleeper Visa inlägg

Känns inte som att man ska behöva köra med kopplingen hela tiden? (mellan tomgång och 30)
    Motorn är nog inte optimerad för att köras i intervallet promenad-till cykelfart med låg belastning. Blir det lika ryckigt om du kör på 3an?

Glidare
    Reg.datum
    apr 2018
    Hoj
    Suzuki GSX-S750Z -18
    Citat Ursprungligen postat av Sydney Visa inlägg
    Motorn är nog inte optimerad för att köras i intervallet promenad-till cykelfart med låg belastning. Blir det lika ryckigt om du kör på 3an?
    Trean går rätt bra, likaså de högre växlarna. Brukar köra trean till tomgång, sedan i med koppling och broms och stannar sedan. Dock klarar inte trean de låga hastigheterna så ska man iväg vid krypfart, då blir det ettan eller tvåan och sedan börjar eländet om man behöver släppa av igen...

Medlem
    Reg.datum
    nov 2005
    Hoj
    Cresent comfort 2013
    slirkoppling på Suzuki GSX-S750Z.

därför blir det så....

mvh

Glidare
    Reg.datum
    apr 2018
    Hoj
    Suzuki GSX-S750Z -18
    Citat Ursprungligen postat av Crash rider Visa inlägg
    slirkoppling på Suzuki GSX-S750Z.

därför blir det så....

mvh
    Fast slirkopplingen är väll bara aktiv när man växlar ner?
    Nu spelar det ingen roll om du kör två timmar på tvåan

I vilket fall va jag ute en timma nu i mörkret, rödljus i hela stan som vanligt så vart en hel del motorbromsningar. Känns som jag börjar få lite häng på det hela. Om jag ger lite lite gas så går den jämnare när man motorbromsar, inte lika effektivt så klart men va fan. Matchar man varvtalet så går den lite renare.

Kanske är lite skillnad för att det är en starkare motor än de jag kört tidigare, men nog hade känslan varit bättre om dom vridit upp grund gasen/soppan något. Behövs bara en millimeter eller två på gasen så blir det betydligt bättre, inte bra men...
    Senast redigerat av Dalton Sleeper den 2018-08-06 klockan 22:02.

Seriöst fartblind RymdBörjes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Hoj
    MuZ Skorpion
    Citat Ursprungligen postat av fleece Visa inlägg
    Låt någon annan provköra den och se vad han tycker. Du skrev själv att du precis tagit körkortet och har inte så mycket erfarenhet.
    Kan vara något problem med din motorcykel men kan mycket väl vara körteknik också.
    Eller åk till en handlare och provkör en likadan och se om det är någon skillnad.
    Bästa svaret hitills!
    Vem vann? Ingen aning men Mossberg var med!
    Vi ne povas havi tro da motorcikloj

Buy quality, cry once BrooklynSs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Fast slirkopplingen är väll bara aktiv när man växlar ner?
    Nu spelar det ingen roll om du kör två timmar på tvåan

I vilket fall va jag ute en timma nu i mörkret, rödljus i hela stan som vanligt så vart en hel del motorbromsningar. Känns som jag börjar få lite häng på det hela. Om jag ger lite lite gas så går den jämnare när man motorbromsar, inte lika effektivt så klart men va fan. Matchar man varvtalet så går den lite renare.

Kanske är lite skillnad för att det är en starkare motor än de jag kört tidigare, men nog hade känslan varit bättre om dom vridit upp grund gasen/soppan något. Behövs bara en millimeter eller två på gasen så blir det betydligt bättre, inte bra men...
    ”Gaskontroll” är ordet du söker.

Gå en SMC-kurs!

Buy quality, cry once
    Buy quality, cry once.

Medlem
    Reg.datum
    nov 2005
    Hoj
    Cresent comfort 2013
    Ställ ventilerna tight så kompen blir lägre så slipper du problemet...

mvh

Glidare
    Reg.datum
    apr 2018
    Hoj
    Suzuki GSX-S750Z -18
    Citat Ursprungligen postat av BrooklynS Visa inlägg
    ”Gaskontroll” är ordet du söker.

Gå en SMC-kurs!

Buy quality, cry once
    Jag tänkte det nästa år, fick förfrågan av en körskollärare innan jag hade kortet, men jag hade annan körning den dagen. Var å brassade på motorstadion med Hondan CB (650cc) med både en och två händer runt banan, med och utan folk bakpå, gick hur bra som helst. Därav är jag lite skeptisk att denna sprillans nya Suzuki går så som den gör...

Medlem
    Reg.datum
    nov 2005
    Hoj
    Cresent comfort 2013
    Jag tänkte det nästa år, fick förfrågan av en körskollärare innan jag hade kortet, men jag hade annan körning den dagen. Var å brassade på motorstadion med Hondan CB (650cc) med både en och två händer runt banan, med och utan folk bakpå, gick hur bra som helst. Därav är jag lite skeptisk att denna sprillans nya Suzuki går så som den gör...
    Du verkar ju vara en ren naturbegåvning gällande hojåkning enligt din beskrivning...

Men det bästa tycker jag är att du verkar vara så ödmjuk... speciellt när folk som kört hoj i 10-20 år skriver så känner man att du verkligen tar till dig av vad de skriver...

Men visst känner man igen sig lite.... det var ju ibörjan av hoj-karriären som man var som bäst... Dra upp hojen på slangen och mata växlar.... grym som fan... problemet är ju bara att utan rutin så går det åt helvete den dagen det väl händer nåt...

mvh

Glidare
    Reg.datum
    apr 2018
    Hoj
    Suzuki GSX-S750Z -18
    Citat Ursprungligen postat av Crash rider Visa inlägg
    Du verkar ju vara en ren naturbegåvning gällande hojåkning enligt din beskrivning...

Men det bästa tycker jag är att du verkar vara så ödmjuk... speciellt när folk som kört hoj i 10-20 år skriver så känner man att du verkligen tar till dig av vad de skriver...

Men visst känner man igen sig lite.... det var ju ibörjan av hoj-karriären som man var som bäst... Dra upp hojen på slangen och mata växlar.... grym som fan... problemet är ju bara att utan rutin så går det åt helvete den dagen det väl händer nåt...

mvh
    Det är inte så jag menar, jag har nog bara förutsatt att ni förstår min beskrivning av problemet, vilket ni kanske inte gör. Visst lyssnar jag på er , men som oerfaren är det rätt svårt att lägga fram en bra beskrivning på problemet. Det känns definitivt inte som nybörjarryck, men vad vet jag.

here i come stylengrace-fzxs avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Hoj
    1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
    Det är inte så jag menar, jag har nog bara förutsatt att ni förstår min beskrivning av problemet, vilket ni kanske inte gör. Visst lyssnar jag på er , men som oerfaren är det rätt svårt att lägga fram en bra beskrivning på problemet. Det känns definitivt inte som nybörjarryck, men vad vet jag.
    Du har bara råkat ut för ny på forumet sporthojs-grillningen. Tonen är rätt hård, men hjärtlig. Bara att rida ut stormen. Kan trösta dig med att vi alla suttit i den stolen. Samt att jag är på din sida. Förstod inte riktigt vad han eggade upp sig på i din beskrivning. Glöm inte uppdatera oss om framstegen.
    Det är inte målet som är det viktiga, utan att äta mycket pizza o ha sex

Medlem
    Reg.datum
    nov 2005
    Hoj
    Cresent comfort 2013
    Citat Ursprungligen postat av stylengrace-fzx Visa inlägg
    Du har bara råkat ut för ny på forumet sporthojs-grillningen. Tonen är rätt hård, men hjärtlig. Bara att rida ut stormen. Kan trösta dig med att vi alla suttit i den stolen. Samt att jag är på din sida. Förstod inte riktigt vad han eggade upp sig på i din beskrivning. Glöm inte uppdatera oss om framstegen.

DALTON kan ju för fan brassa helvete på en motorstadium med både en och två händer med skjuts så jag för nog ge mig....

mvh
    Senast redigerat av Crash rider den 2018-08-10 klockan 07:32.

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Skulle bara kolla att du var med... Sorry, jag räknade bort BMW:n utan att tänka på det. Den är ju i en helt annan klass och jag tycker den ska jämföras med K [...]

Niklasinorr
Vill du annonsera ovan? Klicka här