Ett folk, ett parti - Socialdemokraternas historia.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
https://www.youtube.com/watch?v=W56ZKUVECWs

Den här dokumentären tycker jag att fler borde se. Framförallt om man är sosse. Inget annat nu verksamt svenskt politiskt parti har så mörk och äcklig historia som Socialdemokraterna, men likförbannat är det sossar som pekar med hela handen åt andra partier och beskyller dem för att ha mörka rötter. Jag hoppas att varenda sosse där ute ser den här filmen, och sen tänker sig jävligt noga för innan man pekar finger åt andra. Sånt hyckleri ska man fan skämmas över.
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
/watch?v=W56ZKUVECWs

Klistra in efter www.youtube.com ifall ni inte kan se visningsfönstret i inlägget ovan. Den är lång, men sevärd.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
:rofl :skrattaåt :rofl :skrattaåt :rofl :skrattaåt :rofl :skrattaåt :rofl :skrattaåt :rofl :skrattaåt :rofl :skrattaåt :rofl :skrattaåt :rofl :skrattaåt :rofl :skrattaåt :rofl :skrattaåt :rofl :skrattaåt :rofl :skrattaåt :rofl :skrattaåt :rofl :skrattaåt

*host*

Tror inte det...

SVT har ju sänt ett par dokumentärer om all skit som sossarna hittat på genom tiderna så det är väl inte helt omöjligt att de skulle göra något sånt igen... Men nu har jag inte sett videon än, så ingen aning vad den handlar om. :hihi
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
SVT har ju sänt ett par dokumentärer om all skit som sossarna hittat på genom tiderna så det är väl inte helt omöjligt att de skulle göra något sånt igen... Men nu har jag inte sett videon än, så ingen aning vad den handlar om. :hihi

I korthet handlar filmen om rasbiologi, stödet till nazityskland under krigstiden, socialdemokratisk antisemitism (och oförmågan att erkänna sig skyldiga till detta i efterdyningarna av kriget), medicinsk experimentering och tvångssterilisering av mindervärda raselement samt hur sossarna ganska framgånsgrikt lyckats dölja sin mörka historia från allmänheten. En rätt bra känga till sossarna som allt som oftast pekar finger åt övriga partiers mörka historia, trots att inget annat partis historia bär på så mycket mörker som deras egen...

Socialdemokraternas partisekreterare, Lena Rådström Baastad, kommenterar filmen såhär:

”Det är ingen hemlighet att det fanns starka antisemitiska strömningar och tankar om ras i Sverige på 30-talet. Men att SD, ett rasistiskt parti i dagens samhälle, försöker legitimera sin politik genom att lyfta detta är absurt. Bildandet av rasbiologiska institutet är ett exempel på dåtidens strömningar, det kom till genom en enig riksdag stödd på den tidens akademi då sådana tankar betraktades som en vetenskap.”

Jo tjena... Du glömde nämna att det var S som skapade dåtidens strömningar... Tror hon på allvar att folk fick tankar om rasbiologi från modersmjölken på den tiden eller hur verklighetsfrånskiljd är hon?? :va
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Ställ Stefan till svars för det som hände på 30talet med en enig riksta Nu sa han FÅÅå :eek:mg :ketting!!!


För visst är det så att har man gjort fel förr då får man aldrig säga att det är fel idag utan bara hålla mun. För att lära av misstag det är det sämsta.

Den som inte visste om att även i Karl Bertils Jul så åker det en bil med 3e rikets flagga räcker upp en hand för hör och häpna det började inte med judebränning på stora bål utan att ta tillbaka Tyskland. Det var en stor skillnad på 30talet och 15 år senare men visst peka på hur fel det var förr så man kan fortsätta att göra fel idag.


Väldigt märkligt detta

Heng Stefan !!!
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ställ Stefan till svars för det som hände på 30talet med en enig riksta Nu sa han FÅÅå :eek:mg :ketting!!!


För visst är det så att har man gjort fel förr då får man aldrig säga att det är fel idag utan bara hålla mun. För att lära av misstag det är det sämsta.

Den som inte visste om att även i Karl Bertils Jul så åker det en bil med 3e rikets flagga räcker upp en hand för hör och häpna det började inte med judebränning på stora bål utan att ta tillbaka Tyskland. Det var en stor skillnad på 30talet och 15 år senare men visst peka på hur fel det var förr så man kan fortsätta att göra fel idag.


Väldigt märkligt detta

Heng Stefan !!!

Men lägg ner... Det hela är väldigt enkelt: Det som hänt har hänt, historia är historia. Men man måste vara konsekvent. Antingen är ingens historia relevant, eller så är allas historia lika relevant. Det är ingen som beskyller dagens sossar för det som händer på 30-talet (om de nu inte är vid liv samt var aktiva då, men det betvivlar jag att det finns många såna...), däremot är det smått förbryllande hur partiet med den mörkaste och smutsigaste historiken med gott samvete kan peka finger åt andra partiers inte alls lika smutsiga historia. Det är hyckleriet, oförmågan att vara konsekvent och oviljan att kännas vid sin egen smutsiga historia som jag och många andra har ett problem med, inget annat. Ska det pekas finger åt historia, då SKA det också pekas på den vidriga bakgrund som Socialdemokraterna har. Eller så kan vi glömma vad som hände för länge sedan, sluta bråka i sandlådan och börja bete oss som vuxna. Men det får börja med sossarna, för det är de som pekar och gapar högst om vissa andra partiers förflutna :fakta

Självklart ska vi minnas och lära oss av det som skett. Därför är det väl jättebra att sossarnas historia nu uppmärksammas? Så kan vi alla se hur man INTE ska göra, och lära oss av det :)

Det brukar bland annat uppmärksammas att Åkesson anslöt sig till SD på den gamla mörka tiden. Det som inte uppmärksammas lika ofta är att Steffe anslöt sig till ett parti med bra jävla mörk närtida historia. Tvångssteriliseringar och annat elände pågick fortfarande då vår käre statsminister gick med, det var den värdegrunden partiet hade då och det var då han valde att gå med. Den här filmen tar bland annat upp just det, vilket jag tycker är helt rätt och riktigt. Lika för alla etc.
 
Last edited:

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Men lägg ner... Det hela är väldigt enkelt: Det som hänt har hänt, historia är historia. Men man måste vara konsekvent. Antingen är ingens historia relevant, eller så är allas historia lika relevant. Det är ingen som beskyller dagens sossar för det som händer på 30-talet (om de nu inte är vid liv samt var aktiva då, men det betvivlar jag att det finns många såna...), däremot är det smått förbryllande hur partiet med den mörkaste och smutsigaste historiken med gott samvete kan peka finger åt andra partiers inte alls lika smutsiga historia. Det är hyckleriet, oförmågan att vara konsekvent och oviljan att kännas vid sin egen smutsiga historia som jag och många andra har ett problem med, inget annat. Ska det pekas finger åt historia, då SKA det också pekas på den vidriga bakgrund som Socialdemokraterna har. Eller så kan vi glömma vad som hände för länge sedan, sluta bråka i sandlådan och börja bete oss som vuxna. Men det får börja med sossarna, för det är de som pekar och gapar högst om vissa andra partiers förflutna :fakta

Självklart ska vi minnas och lära oss av det som skett. Därför är det väl jättebra att sossarnas historia nu uppmärksammas? Så kan vi alla se hur man INTE ska göra, och lära oss av det :)

Tror du trycket mot sd hade varit lika stort om snacket om att judar och samer inte är svenskar hade skett på 30talet och inte i år?

Självklart trodde man på 30talet att man kunde urskilja personliga egenskaper på fysiska drag, märkligt att man idag tror att det enbart var sossarna som förde dessa idéer. Var ju en ickefråga för samtliga partier för så var det ju.

Jag ser filmen som en gigantisk offerkofta. ”Det är så synd om oss.
De andra hade ju samma idéer snart 80 år sedan”

Kul att man driver attack mot sossarna för att de både är främlingsfientliga och främlingsvurmare på samma gång

Edit:
Varför skulle man inte få peka finger 2/3 generationer senare bara för att partiet delar namn med det som fanns 80år tidigare? Tror inte de delar mycket av politiken från den tiden.

På samma vis menar jag att SD är utan skuld om 80 år
För inte tycker du att man skall gnälla på dem fortfarande då för det som nu har hänt. När knappt någon av de nuvarande ens är vid liv

Dubbelmoral ja men jag tycker inte att sossarna är de största kolsuparna här om nu inte SD vill att man skall hålla dem till svars i 80år även om de helt byter politik.
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tror du trycket mot sd hade varit lika stort om snacket om att judar och samer inte är svenskar hade skett på 30talet och inte i år?

Självklart trodde man på 30talet att man kunde urskilja personliga egenskaper på fysiska drag, märkligt att man idag tror att det enbart var sossarna som förde dessa idéer. Var ju en ickefråga för samtliga partier för så var det ju.

Jag ser filmen som en gigantisk offerkofta. ”Det är så synd om oss.
De andra hade ju samma idéer snart 80 år sedan”

Kul att man driver attack mot sossarna för att de både är främlingsfientliga och främlingsvurmare på samma gång

Edit:
Varför skulle man inte få peka finger 2/3 generationer senare bara för att partiet delar namn med det som fanns 80år tidigare? Tror inte de delar mycket av politiken från den tiden.

På samma vis menar jag att SD är utan skuld om 80 år
För inte tycker du att man skall gnälla på dem fortfarande då för det som nu har hänt. När knappt någon av de nuvarande ens är vid liv

Dubbelmoral ja men jag tycker inte att sossarna är de största kolsuparna här om nu inte SD vill att man skall hålla dem till svars i 80år även om de helt byter politik.

Du får hemskt gärna länka om du har en enda källa på att någon inom SD i år uttalat sig om judar och samer så som Socialdemokraterna uttalade sig om Negrer, judar och andra mindervärda raselement på 30-talet. Jag väntar :) Och nej, Björn Söders uttalanden om att samer inte är svenskar räknas inte. Det ska till bra mycket god vilja och fantasi för att över huvud taget kunna dra paralleller mellan det och Sossarna på 30-talet, och dessutom har ju Björn fått rätt i sak av samiske folkrättsjuristen Mattias Åhrén:

"Reaktionerna lät inte vänta på sig när Sverigedemokraternas partisekreterare, tillika riksdagens andre vice talman, Björn Söder i Dagens Nyheter gjorde uttalanden om huruvida samer är svenskar eller inte. Nu ger den samiske folkrättsjuristen Mattias Åhrén sin syn på debatten och menar att Söder i sak har rätt – samer är inte svenskar.

– Jag blir personligen nästan mer bekymrad när alla andra partier från höger till vänster tar debatten och säger att samer är svenskar – för det är vi inte. Det är därför vi har ett Sameting, rätt till att ha undervisning och utbildning på samiska och det är därför vi har särskilda rättigheter till landområden och naturresurser, säger Mattias Åhrén.

Han menar att det i grund och botten är mer farligare argument att säga att samer är svenskar.

– Därför att det i leder till assimilering och i slutändan till att den samiska kulturen försvinner, menar Åhren."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/mattias-ahren-samer-ar-inte-svenskar

Någon kläckte den där idén för länge sedan, det blev inte allmänt vedertaget över en natt. Och sossarna drev på frågan rätt ordentligt... Hade de inte gjort det hade det kanske aldrig blivit såpass allmänt vedertaget som det blev, vem vet. Vad vi vet är att det var den tidens svenska sossar som inspirerade Nazityskland och hjälpte dem att bli såpass bra på det här med rasforskning och rashygien. Hur många liv har det kostat tro?

Edit: Så det är en ren tidsfråga menar du? 80 år = allt förlåtet, 30 år = NAZISTER I KOSTYM! RASISTISKA RÖTTER!

Är det så det funkar? Vem sätter gränsen för när gamla synder preskriberas? Är 80 år allmänt vedertaget eller din personliga syn på vad som är lagom?

SD bildades för 30 år sen. Det som grundarna pysslade med då verkar ju i allra högsta grad vara relevant nu, om du frågar sossarna och media rent generellt.

Ska vi titta på vad sossarna pysslade med 30 år innan steffe joinade tycker du? Det borde väl vara minst lika relevant i så fall kan jag tycka...
 
Last edited:

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Du får hemskt gärna länka om du har en enda källa på att någon inom SD i år uttalat sig om judar och samer så som Socialdemokraterna uttalade sig om Negrer, judar och andra mindervärda raselement på 30-talet. Jag väntar Och nej, Björn Söders uttalanden om att samer inte är svenskar räknas inte. Det ska till bra mycket god vilja och fantasi för att över huvud taget kunna dra paralleller mellan det och Sossarna på 30-talet, och dessutom har ju Björn fått rätt i sak av samiske folkrättsjuristen Mattias Åhrén:

"Reaktionerna lät inte vänta på sig när Sverigedemokraternas partisekreterare, tillika riksdagens andre vice talman, Björn Söder i Dagens Nyheter gjorde uttalanden om huruvida samer är svenskar eller inte. Nu ger den samiske folkrättsjuristen Mattias Åhrén sin syn på debatten och menar att Söder i sak har rätt – samer är inte svenskar.

– Jag blir personligen nästan mer bekymrad när alla andra partier från höger till vänster tar debatten och säger att samer är svenskar – för det är vi inte. Det är därför vi har ett Sameting, rätt till att ha undervisning och utbildning på samiska och det är därför vi har särskilda rättigheter till landområden och naturresurser, säger Mattias Åhrén.

Han menar att det i grund och botten är mer farligare argument att säga att samer är svenskar.

– Därför att det i leder till assimilering och i slutändan till att den samiska kulturen försvinner, menar Åhren."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/mattias-ahren-samer-ar-inte-svenskar

Edit: Så det är en ren tidsfråga menar du? 80 år = allt förlåtet, 30 år = NAZISTER I KOSTYM! RASISTISKA RÖTTER!

Är det så det funkar? Vem sätter gränsen för när gamla synder preskriberas? Är 80 år allmänt vedertaget eller din personliga syn på vad som är lagom?

SD bildades för 30 år sen. Det som grundarna pysslade med då verkar ju i allra högsta grad vara relevant nu, om du frågar sossarna och media rent generellt.

Ska vi titta på vad sossarna pysslade med 30 år innan steffe joinade tycker du? Det borde väl vara minst lika relevant i så fall kan jag tycka...

Jag tycker det är totalt ointressant bad både sd och sossarna gjorde för 30 år sedan eller Vänsterpartiet också för den delen. Nu är nu vilket SD borde förstå och sluta lipa.

Man kan inte säga att det gamla är gammalt och samtidigt göra en film med hälften sanning och hälften överdrifter om gammal skåpmat från en svunnen tid. Speciellt inte om ett parti som ville skydda Sverige från främmande element precis som de själva vill hur fel det än blev i backspegeln.

Om du skall referera med vad som sades på 30talet med vad som är kulturellt gångbart idag är jag säker på att du vet bättre



Det är i korthet vad jag tycker.

Edit:

Om jag har 2 val att göra där Nr 1 säger : Ni är dumma så vi är också dumma men Nr 2 säger : Nu kör vi framåt. Tenderar jag att välja Nr 2 och jag är nog inte ensam, det känns som att man vill något bättre då.

SD vill tydligen vara som första alternativet av någon anledning. Synd.
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag tycker det är totalt ointressant bad både sd och sossarna gjorde för 30 år sedan eller Vänsterpartiet också för den delen. Nu är nu vilket SD borde förstå och sluta lipa.

Man kan inte säga att det gamla är gammalt och samtidigt göra en film med hälften sanning och hälften överdrifter om gammal skåpmat från en svunnen tid. Speciellt inte om ett parti som ville skydda Sverige från främmande element precis som de själva vill hur fel det än blev i backspegeln.

Om du skall referera med vad som sades på 30talet med vad som är kulturellt gångbart idag är jag säker på att du vet bättre :)



Det är i korthet vad jag tycker.

Jag tycker också det är totalt ointressant vad som hände då och att nu är nu, men det är främst sossarna som borde begripa det och sluta lipa. SDs film är ett svar på år av sossefingerpekande, inte tvärtom. Och jag tycker att det är helt rätt att be sossarna ta en titt i spegeln istället för att peka finger åt andra, för deras historia ÄR smutsigare. Fakta.

Man kan inte säga att det gamla är relevant och samtidigt blunda för sitt eget äckliga gamla, framförallt inte om det egna gamla är sju resor värre än andra sidans gamla.

Att krigstidens sossar bara ville skydda Sverige och dess befolkning tror jag inte ett jävla smack på. Det var Sverige och sossarna som låg i framkant och inspirerade Nazityskland när det gäller rasbiologi och om du kollar på filmen så tar de upp bra många exempel på dåtida regeringens Nazisympatier. Jag tror att man hade exakt samma värdegrund och att de gärna hade sett att tyskland stått som segrare i kriget, för då hade man antagligen genomfört samma etniska rensning i Sverige. Det var ditåt det barkade. Men så gick Hitler och förlorade, och då plötsligt var det inte lika kul att sympatisera med honom längre och så vände sossarna kappan efter vinden (en tradition de håller fast vid än idag).

Edit: Så sossarna ska under decennier få peka finger och smutskasta till höger och vänster, och när SD slutligen ger svar på tal så är de barnsliga som "ger igen" och borde föregå med gott exempel istället? Ja, jo... Visst... Eller så kunde hycklarsossarna hållit käften till att börja med.

Jag tycker att det är bra att sossarna får en käftsmäll tillbaka till sist. Nu ligger bollen hos dem. Ska de säga "nu kör vi framåt" och äntligen sluta upp med barnsligheterna (som de startade), eller ska pajkastningen fortgå? Det återstår att se.

Visst kan man tycka att det är dumt att ge igen. Men i min mening är det ännu sämre att börja. Att under många år dela ut käftsmällar och peka finger och sen klaga och tycka att "hallå, man får faktiskt inte göra så!" när andra sidan slår tillbaka tyder på dålig självinsikt och bristande förståelse för sin egen skuld i det hela.
 
Last edited:

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Jag tycker också det är totalt ointressant vad som hände då och att nu är nu, men det är främst sossarna som borde begripa det och sluta lipa. SDs film är ett svar på år av sossefingerpekande, inte tvärtom. Och jag tycker att det är helt rätt att be sossarna ta en titt i spegeln istället för att peka finger åt andra, för deras historia ÄR smutsigare. Fakta.

Man kan inte säga att det gamla är relevant och samtidigt blunda för sitt eget äckliga gamla, framförallt inte om det egna gamla är sju resor värre än andra sidans gamla.

Att krigstidens sossar bara ville skydda Sverige och dess befolkning tror jag inte ett jävla smack på. Det var Sverige och sossarna som låg i framkant och inspirerade Nazityskland när det gäller rasbiologi och om du kollar på filmen så tar de upp bra många exempel på dåtida regeringens Nazisympatier. Jag tror att man hade exakt samma värdegrund och att de gärna hade sett att tyskland stått som segrare i kriget, för då hade man antagligen genomfört samma etniska rensning i Sverige. Det var ditåt det barkade. Men så gick Hitler och förlorade, och då plötsligt var det inte lika kul att sympatisera med honom längre och så vände sossarna kappan efter vinden (en tradition de håller fast vid än idag).

Klart det fanns massor med Nazisymparier över hela den politiska kartan. Förmodar att du är lika källkritisk mot en propagandafilm mot sossarna i valtider som du är åt andra hållet

Om det skulle bli så svartvitt som du skriver, tror du moderaterna eller något annat parti skulle komma och skrika högt eller var det enbart sossarna som var onda?

Vad hjälper det sd idag?
Förmodligen är det då ok att hänga dem för 90 talet i iaf 50 år till. Om nu tid inte är en faktor eller det kanske inte spelar någon roll att många av dem då skulle gilla det socialdemokratiska samhälle du beskriver?

Edit: Vidhåller att inget gott kommer varken ur pajkastning eller något behov av att ”ge igen”
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Klart det fanns massor med Nazisymparier över hela den politiska kartan. Förmodar att du är lika källkritisk mot en propagandafilm mot sossarna i valtider som du är åt andra hållet

Om det skulle bli så svartvitt som du skriver, tror du moderaterna eller något annat parti skulle komma och skrika högt eller var det enbart sossarna som var onda?

Vad hjälper det sd idag?
Förmodligen är det då ok att hänga dem för 90 talet i iaf 50 år till. Om nu tid inte är en faktor eller det kanske inte spelar någon roll att många av dem då skulle gilla det socialdemokratiska samhälle du beskriver?

Det finns ju sina runda skäl till att filmen gjorts.
https://www.youtube.com/watch?v=Ws5Ny3PChYk

https://www.youtube.com/watch?v=kppdXHYCBAc
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika

Oavsett så anser jag att det enda sd lyckats med är att visa att de inte är något bättre än de som de anser sig få oförtjänt skit ifrån. Nu kan de inte längre hävda något i stil med att de är de enda seriösa utan att de sitter i samma sandlåda och kastar skit.

Om det är ett smart drag får framtiden utvisa.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Skrev ett lååångt inlägg först men det är inte värt att stoppa snoppen i getingbo, så jag säger bara :popcorn
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Klart det fanns massor med Nazisymparier över hela den politiska kartan. Förmodar att du är lika källkritisk mot en propagandafilm mot sossarna i valtider som du är åt andra hållet

Om det skulle bli så svartvitt som du skriver, tror du moderaterna eller något annat parti skulle komma och skrika högt eller var det enbart sossarna som var onda?

Vad hjälper det sd idag?
Förmodligen är det då ok att hänga dem för 90 talet i iaf 50 år till. Om nu tid inte är en faktor eller det kanske inte spelar någon roll att många av dem då skulle gilla det socialdemokratiska samhälle du beskriver?

Edit: Vidhåller att inget gott kommer varken ur pajkastning eller något behov av att ”ge igen”

Jag vill nog påstå att jag är, eller åtminstone försöker vara, ordentlig I min källkritik. Just därför blev jag positivt överraskad av filmen, eftersom den tryckte på och lyfte många saker som jag själv granskat, rotat I och lyft vid tidigare tillfällen. Jag hade väntat mig mer lösryckta påståenden om exempelvis Erlanders påstådda svenska koncentrationsläger och så vidare, men så blev det inte. Tvärtom mycket som jag redan faktagranskat och hade koll på.

Tja, jag vet ju vad jag tror hade hänt om det hade varit upp till Sverige och dåtidens Sossar att enhälligt avgöra om Hitler gjorde rätt eller fel... Jag är glad att någon hade stake nog att säga ifrån.

Person A går fram till och börjar puckla på person B. Person B brukar skäligt våld, inom ramen för nödvärnsrätten, och avvärjer person As angrepp. Du som polis bevittnar det hela. Går du fram till person A och haffar denne för den misshandel person A gjort sig skyldig till, eller ger du person B en utskällning med motivationen att person B borde ha föregått med gott exempel istället för att "ge igen"?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Filmen har plötsligt tagits bort från youtube...

Sossecensur.jpg

Tack, då vet vi. Regimkritik är alltså inte tillåtet. Att upplysa folket om Sveriges styrande partis mörka historia, det är inte ok. "Var det någon som sa tryck- och yttrandefrihet? Jag hör då inget... *visslar på internationalen och flackar med blicken* "
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top