Koppla ur quickshifter

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
hej! Har problem med min R1-09 racehoj som käkar tändningssäkringen.
Problemet kommer och går lite. Ibland kan man inte ens vrida på tändningen utan att säkringen går. Nästa gång kan man köra ett tag utan problem.

Har kollat efter kabelbrott eller andra uppenbara saker som skulle kunna leda till kortslutning. Har inte hittat nåt uppenbart dock.

Fick tipset att quickshiftern kunde vara boven. Låter väl inte orimligt eftersom den bryter tändningen.
Hojen är mappad med PC och quickshifter. Är det så enkelt som att bara koppla ur kablarna till quickshiftern eller kommer det påverka nåt annat?

Är en Cordona GP QS
Andra tankar/ idéer?
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Kanske, men den är fristående så jag tror inte det.

Kolla däremot instrumentet, på r6 är det en svag punkt men det går att köra iaf min utan instrument och den käkade tändsäkringar....oftast i fullt nedlägg när man gick på gas....spännande!
Ryck helt enkelt ur kontakten bak och kolla om han startar.
Gör han det så kör och försök trigga felet, funkar han så är det sannolikt instrumentet, går det inte att köra utan så försök låna ett och testa med.
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Antingen bockar du ur funktionen i Power commander eller bara kopplar ur kontakten som du säger. Quickshiftern är bara en slutande sensor.

Edit: Ahaaa! Är cordonan helt fristående qs?
 
Last edited:

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Kanske, men den är fristående så jag tror inte det.

Kolla däremot instrumentet, på r6 är det en svag punkt men det går att köra iaf min utan instrument och den käkade tändsäkringar....oftast i fullt nedlägg när man gick på gas....spännande!
Ryck helt enkelt ur kontakten bak och kolla om han startar.
Gör han det så kör och försök trigga felet, funkar han så är det sannolikt instrumentet, går det inte att köra utan så försök låna ett och testa med.

När detta har skett på banan så har det alltid varit i utgången av kurvor när jag tänker efter. Tack för tipset. ska prova det!
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
När detta har skett på banan så har det alltid varit i utgången av kurvor när jag tänker efter. Tack för tipset. ska prova det!

Jepp, de små rackarna vibrerar sönder tydligen, det och de lite mindre mjuka "vibrationerna" som blir när man "tappar" hojen lite grann emellanåt.. :D
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Antingen bockar du ur funktionen i Power commander eller bara kopplar ur kontakten som du säger. Quickshiftern är bara en slutande sensor.

Edit: Ahaaa! Är cordonan helt fristående qs?

Japp, bryter direkt på spolarna och i övrigt helt fristående.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top