Tips på boende Norge?

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Voss och Kongsvinger - någon som har tips på bra budgetboenden i närheten av dessa ställen? Primitivt gör inget. Pris före bekvämlighet i dessa fall :).
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ett tält ?
Budget är presenning 2,4m x 3,5m
https://www.clasohlson.com/se/Presenning/Pr408948000
Grön färg väcker mindre uppmärksamhet.
Jag har själv trampcykel semestrat i Norge med tält av två av "den gamla armens" tältdelar till tält.
De som ger ett "4 manna tält" med golvyta 2m x 2m.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Nja, tält/presenning-boende har jag avvecklat. Gjorde ca 600 sådana nätter i yngre dar, men ryggen vill inte längre. Vill inte heller släpa sovsäck och annat. Och vill ha dusch och mugg :).

Man börjar bli vek :hihi...
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Jag med har blivit vek ! :hihi :hihi
Men då är det inte längre budget som gäller för oss i Norge !
http://www.booking.com

Tyvärr är det ju så. Fast 400 spänn för en natt i stuga i Beitostölen förrförra sommaren tyckte jag var helt ok. Vill även minnas att vandrarhemmet i Odda och det stora vandrarhemmet på norra sidan om Geiranger (som ligger en bit innan färjan norröver) väl matchade svenska vandrarhemspriser :).

EDIT: sen måste jag ju betala för två hela tiden också, då sonen ska med :brynad...
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Finns det någon norsk motsvarighet till vandrarhemskartan.se eller liknande?
För lite mindre boenden som man inte hittar via booking.com/hotels.com och dom andra stora söktjänsterna?
 

iNK

Stolt dalmas, Stolt Moring
Gick med
7 May 2016
Ort
Orsa
Hoj
Z900 ABS -18 Acra
Tyvärr är det ju så. Fast 400 spänn för en natt i stuga i Beitostölen förrförra sommaren tyckte jag var helt ok. Vill även minnas att vandrarhemmet i Odda och det stora vandrarhemmet på norra sidan om Geiranger (som ligger en bit innan färjan norröver) väl matchade svenska vandrarhemspriser :).



EDIT: sen måste jag ju betala för två hela tiden också, då sonen ska med :brynad...

Betalade 350:- för en natt på Oddacamping nu i somras, helt klart överkomligt. 400:- en en natt i isfjorden. Googlade bara efter camping när jag visste vart jag skulle åka och bo. Behövde inte boka baras att åka dit. Löste sig fint
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Betalade 350:- för en natt på Oddacamping nu i somras, helt klart överkomligt. 400:- en en natt i isfjorden. Googlade bara efter camping när jag visste vart jag skulle åka och bo. Behövde inte boka baras att åka dit. Löste sig fint

Har kikat vidare lite nu, och det verkar vara melodin att göra så :tummenupp.
 

Suzuki-TSCC-749

Ny medlem
Gick med
14 May 2005
Ort
Inte i Japan
Hoj
GSXR750WN
goggla på orten och camping eller hytte, när du vet ungefär var du ska stanna. Ring dagen före, eller när du närmar dig, och boka. Alternativet är att chansa och stanna vid campingarna och fråga, men då bör ett tält vara med för nödfall.
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Är ju inte i närheten av det Ts frågar om, MEN. Sitter just nu i ett rum med fantastisk utsikt på ett ställe med en enorm charm. Betalade ca. 460 sek och får lägga till 90 Nok för frukost. Makalöst trevligt och hög standard för priset, rekommenderas varmt. Haugtun overnatting og kurssted heter det. Ligger lite sydväst om Lillehammer.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top