MC-Mässan 2019

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Tyckte ¥1600 (Yen) i inträde per vuxen lät fruktansvärt mycket men det är bara drygt 130 kr. :D
Finns en del billigare hotell och även B&B med typ fack att krypa in i med gardin som dörr är ännu billigare. Jag föredrar en riktig dörr dock…

Blev faktiskt lite sugen på att åka dit och besöka en mc-mässa där, 30.000 kvm med 150 mc-tillverkare och en hel del montrar med tillbehör, kläder etc lät gosigt spännande. Trista korta öppettider, i alla fall första dagen: 13–18.

Tack för tipset, Lugn! :krama:hej
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag vill gå på mässor med produkter som går att köpa. Så i mina ögon var det skönt att slippa folks egenbyggda skrot. Jag klarar även ett par timmar utan att få mat eller dryck så de hade kunnat ta 200 för en Pripps Blå utan att jag lider av det.

Har man inte tillräckligt att locka med i montern och känner att halvnakna bimbos behövs kanske man ska fundera på sortimentsutveckling.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Kalla mig gärna gammalmodig, men varför fanns ingen tråd för sporthojsfesten här på siten? Eller har jag missat nåt?
Pippi som fixade la nog bara ut det på Facebook och sedan sprang hon omkring på lördagen och promotade den på mässan. Detta forum har dött lite så hon är nog inte så aktiv här längre.

Tacksamt att någon orkar engagera sig och fixa en fest, men WTF...?

Jag vet inte vad som är sagt och vad som är sant och jag skiter egentligen i vilket, men festen kallas alltså "sporthojsfesten" och annonseras ut på Facebook men INTE på Sporthoj...? Då kan väl arrangören ta och kalla sin fest för "Facebookfesten" istället...?
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Tyckte ¥1600 (Yen) i inträde per vuxen lät fruktansvärt mycket men det är bara drygt 130 kr. :D
Finns en del billigare hotell och även B&B med typ fack att krypa in i med gardin som dörr är ännu billigare. Jag föredrar en riktig dörr dock…

Blev faktiskt lite sugen på att åka dit och besöka en mc-mässa där, 30.000 kvm med 150 mc-tillverkare och en hel del montrar med tillbehör, kläder etc lät gosigt spännande. Trista korta öppettider, i alla fall första dagen: 13–18.

Tack för tipset, Lugn! :krama:hej

Första dagen är det VIP-öppet på förmiddagen. Brukar dock vara perfekt att komma dit på eftermiddagen innan folk slutat jobba. Precis lagom att man hinner springa igenom på några timmar.

Räkna inte med att monterpersonal pratar engelska...
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Tacksamt att någon orkar engagera sig och fixa en fest, men WTF...?

Jag vet inte vad som är sagt och vad som är sant och jag skiter egentligen i vilket, men festen kallas alltså "sporthojsfesten" och annonseras ut på Facebook men INTE på Sporthoj...? Då kan väl arrangören ta och kalla sin fest för "Facebookfesten" istället...?

Noterade flyers på mässan om Hojfesten. Alltså inte sporthojsfest. När jag sen pratade med pippi som hastigast fattade jag att info finns på Facebook och det var samma event.

Att det inte aviserades på sporthoj tycker jag är olyckligt. Mest för egen del då Facebook inte har mig.

Jag önskar att kommande fester även aviseras här. De gånger jag hittat till festerna har jag haft fantastiskt kul. All heder till Pippi för att hon styr upp samkväm!

Mässan i övrigt var jag måttligt nöjd med. Älvsjö är bättre rent infrastrukturmässigt.
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
I min totala besvikelse och upprördhet letade jag reda på en mailadress och lät meddela MC-mässan vad jag tyckte och tänkte om Friends som arena..

Tänkte att "jaja, jag får gnälla av mig iallafall" men var helt inställd på att mailet troligtvis skulle hamna i nåt skräppostfilter eller soptunna utan att passera gå.

Döm om min förvåning när jag igår fann ett svar från någon jag uppfattar som en betydelsefull person..

"Hej X och tack för dina synpunkter.

Vi är självfallet medvetna om flera saker som inte fungerat tillfredställande på Friends Arena och vi beklagar om det gått ut över din/er upplevelse. Särskilt matupplevelsen där vi tackar för din beskrivning.

Fredagen och lördagen under MC Mässan är alltid tuff, då mer än 20 000 personen kommer under några timmar och det brukar innebära påfrestningar på servicen oavsett i vilken arena eller mässlokal vi arrangerar MC Mässan i.

Nästa MC Mässa hålls i januari 2020 på Svenska mässan i Göteborg. Vi har inte fattat några beslut om var vi ska arrangera MC Mässan i Stockholmsområdet året därefter och dina synpunkter kommer därför vara mycket viktiga inför planeringen av MC Mässan i framtiden.

Tack för att du tog dig tid att skriva, vi uppskattar det mycket och det är värdefullt för oss.

Peter Näsman"

Det svarsmailet gjorde mig glad.....
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Noterade flyers på mässan om Hojfesten. Alltså inte sporthojsfest. När jag sen pratade med pippi som hastigast fattade jag att info finns på Facebook och det var samma event.

Att det inte aviserades på sporthoj tycker jag är olyckligt. Mest för egen del då Facebook inte har mig.
Då får vi annonsera ut en till SH-fest här på forumet lite längre fram på vårkanten, mars - april nån gång tycker jag. :)
 

niclas88

Medlem
Gick med
22 Jun 2014
Ort
Järna
Hoj
KTM 990 adv Yamaha XT 600 Yamaha WR250r Yamaha WR400f
Hejsan. Var på mässan i Helsingfors igår. Vilken mässa det var, den hade allt en riktigt bra mässa ska ha. Var på mässan i Stockholm förra veckan. Och man kan ju undra hur dom tänkte där!
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Med brudar:banana fruktbål:fyllisar och sporthojar:rock
Bildbevis tack, gärna med en doffsing på en sporthoj såklart.
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
MC-Mässan 2021?

2019 på Friends Arena! Är det MC-Mässans val i framtiden som mäss-lokal?
Har någon hört något.... vet något!
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
MC-Mässan 2021?

2019 på Friends Arena! Är det MC-Mässans val i framtiden som mäss-lokal?
Har någon hört något.... vet något!

Nej, men man kan spekulera.

Friends arena blir nog svårt. Inte för att stället är så kasst egentligen, men mer för att årets arrangemang ådrog sig så mycket negativ press. Det skall fan locka både utställare och besökare i den motvinden.

Göteborg 2020 är spikat, men jag har ännu inget hört om 2021.
En fågel viskade direkt i Februari ,menade att det hade skurit sig så illa att det är större chans att det blir Elmia 2021 än någonsin Stockholmsmässan igen. :brinnerup

Det låter underligt. Skulle det bli så, då hotas det utgamla upplägget med alternerande mässa mellan två städer: knappast någon ide att låta mässan flytta 15 mil i sidled fram och tillbaka över ett 200 mil långt land...


Den som lever får se.
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Hej, jag planerar,

Januari 2020. SuperBike samlingen.....
MC-Mässan i Göteborg. Nästan spikat!
Ny Mäss-general! Lätt begränsad budget!
Så det blir ... "öppen" yta med matta.
Inga podier, ingen extrabelysning, ingen ström.
2010 12 14 16 Göteborg  (1280x968).jpg

Våren 2020. Samlingen på Frölunda Torg. Förhandling pågår.
53611026_2188736277838637_783199673111281664_o.jpg


Hösten 2020. MC SPORT/EXPO på/i ELMIA. Jönköping
mc-960x152-header.jpg
Tidigare Mäss-generalen. Förhandling pågår.
8 Hojar ur samlingen..... ?

Med vänlig hälsning Toyman

25855
 
Last edited:

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Januari 2020. SuperBike samlingen.....
MC-Mässan i Göteborg. Nästan spikat!
Ny Mäss-general! Lätt begränsad budget!
Så det blir ... "öppen" yta med matta.
Inga podier, ingen extrabelysning, ingen ström.
View attachment 451451

Våren 2020. Samlingen på Frölunda Torg. Förhandling pågår.
View attachment 451450


Hösten 2020. MC SPORT/EXPO på/i ELMIA. Jönköping
View attachment 451449
Tidigare Mäss-generalen. Förhandling pågår.
8 Hojar ur samlingen..... ?

Med vänlig hälsning Toyman

25855

Underbart, Tony!


Får man krångla lite...?

Att ställa ut hojarna utan ordentlig belysning är att göra dem och även mässan en otjänst.
Det vill gärna bli lite blekt, murrigt och platt.

Eller vänd på det: de fantastiska färgerna på dessa generationer vinner massor på att tändas upp.

Men - tross kostar, belysning kostar och att hänga hela alltihopa kostar.
Fläsk ibland, och mer ändå vid andra tillfällen.

Prata med arrangören igen! Mässan vinner på att vara bra upplyst.

Försök få fram en prislapp.
Drar dom till med "10000.-" så försök att få dem till att stå för hälften av den summan.
Resten är jag säker på att vi kan skramla ihop här hos oss under temat:

Lobby for Lumen / Terawatts to Tony!


Det är bara så värt det!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top