MC-Mässan 2019

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
MC-Mässan 2019.

Ni som känner till Friends Arena, är där imellanåt och känner till utrymmen, parkeringar och så.

Vad tycker, tänker ni om Mässans flytt. Är det ett lyft framåt.
I grönt, nedre plan. Är stora innerplan ok?
I rött, övre plan tillika entree.

Mvh Toyman

Bild: Skiss. Monterplatser på 2 plan.

MC-mässan 2019 Friends arena.jpg
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Tänker du ställa ut!? :krama
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Vill.... men vårt förhållande är att jag för det mesta får besked 4 till 8 veckor innan mässan...............
Säljer de ut ytorna så blir jag hemma! Mvh

Inte för att vara grinig, du bör ju få betalt, iallafall för alla trp-kostnader samt kost/logi, för att du ställer ut.
Du är en publikdragare med alla hojarna. :yoparty
 

Str3 R

Guest
Vill.... men vårt förhållande är att jag för det mesta får besked 4 till 8 veckor innan mässan...............
Säljer de ut ytorna så blir jag hemma! Mvh
Kan du inte ligga på lite så du får den yta du behöver? Det lär ju ta sin tid med alla hojar du tänkt ställa ut och behöver besked någorlunda i förväg så du kan planera allt.
 

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
Kan du inte ligga på lite så du får den yta du behöver? Det lär ju ta sin tid med alla hojar du tänkt ställa ut och behöver besked någorlunda i förväg så du kan planera allt.

Jag kan gärna ringa och/eller maila dem och berätta att jag vill se Toymans hojar! Om många nog gör det så borde de ju förstå att det finns ett intresse och därmed ett kundunderlag för mässan. Att bolag som lever på att sälja måste betala för sig känns självklart, men om entusiaster som betalar dyrt för sin hobby och som dessutom drar folk till mässan visar intresse för att ställa ut borde de ju få åtminstone monterplats gratis! I alla fall om de som driver mässan ser att det finns ett värde i antalet betalande besökare pga det.
Dags för kollektivet att ställa upp! :kär :kär :kär

(Är det någon som har lämpligt nummer eller mailadress till dem?)
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Nu skrev jag ett långt inlägg...... å slarva jag bort det.... får hänga i en annan morgon.... MC-MÄSSAN 19
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Detta är ju åter igen guldläge för sponsorer att gå in och stötta. Kunna visa sitt varumärke tillsammans med Sveriges mest imponerande samling moderna klassiker.
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
1a advent nu på söndag.

Tiden rusar på.
McRF är branschorganisation för Sveriges leverantörer av mopeder, motorcyklar och tillbehör.

Tror McRF mc-branschen är nöjda med mig nu!

Jag får hitte på lite annat till 2019...
Kul... att ställa ut visa upp sina hojar.:tummenupp

Mvh Tony.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Har ju missat det bytt till Friends Arena, men det tror jag kan vara en bra grej. Lite uppfräschning, inget fel på Älvsjö dock. Men kan nog vara värt prova nytt. Aldrig varit på Friends Arena faktiskt, undrar mest om det är stort nog?

Antar det innebär cykel och "övrigt" inte längre är med om det ska få plats?
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Vi reser några gossar från Göteborg på lördagen. Ett bra "event" som piggar upp mitt i midvintern! Iväg med tåg vid 8-draget, framme före 12. Nästan 6 timmar på mässan, sedan hem igen strax efter 18. Hemma i Gbg före kl 22.

En heldag med mc-snack, några bärs och trevligt sällskap. Sämre kan man ha det en kall lördag i januari! :banana

Ganska billigt om man bokar tåg tidigt.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Trenden har varit glidare numera är det äventyrshoj som gäller, därför så tror jag att mässhallarna tycker det blir för dyrt att avsätta yta till något som inte drar så mycket publik.
Kanske är det så att han som har en massa Yamaha i väldigt fint skick här på sporthoj skulle kunna ha en större chans än Tonys fantastiska samling.
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Jippi shit vad kul, är ledig den helgen så har tänkt gå lördag eller söndag och kika runt. :)
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Måste vara en liten yta att ha en mc-mässa på, min klubb skulle få ställa ut en (1) mc, vilket kan förklara varför man inte svarat för Toymans samling. Trist.
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Vi reser några gossar från Göteborg på lördagen. Ett bra "event" som piggar upp mitt i midvintern! Iväg med tåg vid 8-draget, framme före 12. Nästan 6 timmar på mässan, sedan hem igen strax efter 18. Hemma i Gbg före kl 22.

En heldag med mc-snack, några bärs och trevligt sällskap. Sämre kan man ha det en kall lördag i januari! :banana

Ganska billigt om man bokar tåg tidigt.

Gjorde samma sak för ett par år sedan när mässan var i Göteborg. Det var supertkul att få hänga med lite hojkompisar. Vi sov dock över på hotell :)
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Det är piss, hatar friends av andra anledningar.

Hur som helst dit ska jag ändå. ska klämma och känna och bilda mig en uppfattning på lite olika hojar. främst nya modellerna av ducati scrambler och triumph's scramblers.
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Vi kör som vanligt o börjar med några kalla direkt, sen hoppas vi på att någon av oss gör ett impulsköp :banana
Har ej varit på Friends, någon som kan rekommendera ett bra vattenhål? :fyllisar
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top