Led blinkers

djburk

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2018
Ort
Stockholm
Hoj
Ktm 625 -07
Tja! Har köpt nya led blinkers och relä till min ktm SMC 625- 06. Men jag får ej grejjerna att fungera, Jag har kopplat enligt ktms elsystem på deras hemsida. När jag blinkar höger/vänster så blinkar alla 4 samtidigt. Någon som vet hur man ska göra så dom blinkar rätt? Har även kopplat in ny framlykta och baklykta som fungerar utan problem.

https://www.biltema.se/bil---mc/mc/mc-belysning/blinkers/led-miniblinkers-2-st-2000020855

https://www.xlmoto.se/blinkersrela-led-cf132-gl-02#?p

Är grejjerna jag köpt.

Tack på förhand.
 

Camel

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2017
Ort
Kronoberg
Hoj
Versys 1000 -22
Det är troligen glödlampan i blinkersindikatorn som bryggar över så att hö/vä LED-blinkers blinkar samtidigt. LED-blinkers drar så pass lite ström att indikatorlampan fungerar som en "kortslutning". Om det endast finns en blinkerindikator och denna blinkar svagt eller inte alls så ta ur glödlampan. Om LED-blinkers fungerar då så måste man ersätta indikatorlampan med något som drar betydligt mindre ström (två parallella lysdioder), alternativt parallellkoppla motstånd för hö/vä LED-blinkers eller montera två separata blinkersindikatorer med antingen glödlampor eller LED.
 

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Har du separata indikeringslampor för blinkers eller är det en för både höger och vänsterblinkande?

Är det en så har du ganska säkert problemet där.


Tvåa på bollen :)
 

djburk

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2018
Ort
Stockholm
Hoj
Ktm 625 -07
Tack för svar! Ja det sitter en lampa som visar när den blinkar höger/vänster, Ska testa imorgon att koppla ur den!
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Om det funkar med att ta ur lampan sätter man två dioder typ 1N4007 i serie med varje kabel som går till lampan och drar sen ihop dessa dioder till lampans pluspol, sen får man dra en ny jord till lampans minuspol från nåt lämpligt ställe.

Dioderna gör att strömmen bara kan gå åt ett håll och inte leda över till "andra sidan" via kontrollampan.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top