Hur många har fått sin hoj stulen?

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Hade min TTR på inhägnad utomhusparkering bredvid en busshållplats, dvs helt öppet och synligt, vilket borde göra det knepigare för tjuvarna.

Men inte då. Hojen var hoplåst med annan hoj med tjock vajer. Den kapade dom med vinkelslip. Likaså klass3-låstet vilket kedjade fast hojen i fast föremål. Gaffellåset forcerades med vinkelslip. Tändningslåset slogs sönder med huggmejsel/hammare (gissar jag). Stängslet till parkeringen klippte dom upp, och kedjan till parkeringens grind kapades med vinkelslip.

Hojens värde: ca 14000. Hittade den f.ö. via tips 12 h senare en km bort. Suck...
 

Richard1

Medlem
Gick med
17 Jan 2017
Ort
Stockholm
Hoj
R6 -07 & z1000sx-18
Det tar tjuvarna några minuter att komma in och stjäla din hoj om de vill.
Gemensamma garage är bara lika säkra som de minst pålitliga vännerna till de som har tillgång, buren är lätt att öppna med vinkelslip som dessutom hörs dåligt ut på gatan från ett garage, kedjan klipper man på en halvminut med bra verktyg, och styrlåset knäcker man på några sekunder. Skivbromslåset tar en liten stund med vinkelslipen, och många larm går att få tysta med ett rejält hammarslag.

En polare råkade ut för ovanstående stöld.

Det är såklart helt rätt. Men det blir lite bökigare för dem än att ha den stående på öppen gata. Så lite får man trösta sig med :gnissla

Har frågat om upplysning om tidigare enventuella inbrott på de olika burarna. Men det har inte varit mer än några ungdomar som av oklar anledning ville komma åt några moppar för många år sedan. Annars har ingen, så vitt jag vet, kommit längre än in i buren, men inte fått ut något. Så rent historiskt har det klarat sig väl...än så länge! Byggdes f.ö. på 80-talet.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är såklart helt rätt. Men det blir lite bökigare för dem än att ha den stående på öppen gata. Så lite får man trösta sig med :gnissla

Har frågat om upplysning om tidigare enventuella inbrott på de olika burarna. Men det har inte varit mer än några ungdomar som av oklar anledning ville komma åt några moppar för många år sedan. Annars har ingen, så vitt jag vet, kommit längre än in i buren, men inte fått ut något. Så rent historiskt har det klarat sig väl...än så länge! Byggdes f.ö. på 80-talet.

Jo, Det hindrar ju fyllestölder och moppefuckon alldeles galant. Proffsen kommer man aldrig kunna skydda sig mot. Håller tummarna för att du slipper få hojen stulen. :tummenupp
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Min förra motard blev stulen när jag var på väg i ambulans efter en krock. Den stals alltså från platsen. Dagen efter blev den upphittad, jag hämtade den och ställde i garaget i väntan på att den skulle fixas. Låst såklart. 2 veckor senare var den borta. Borta sedan dess, 2 år sedan.

Folk kan då sjunka bra lågt. tråkigt
 

nico113

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Ort
s
Hoj
Yamaha r1 2010 stulen. zx10r 2011 SÅLD. Hojlös
Min vart stulen 2 dagar innan säsong för 2 leler 3 år sedan, i flerbilsgarage, stod en jävla massa andra olåsta hojar(Min hade skivbroms, tjockkedja styrlås) där såsom street triple osv, inget annat rördes. tror det var ett beställningsjobb.
<--- på bilden aldrig återfunnits.
 
Last edited:

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
Hur specifikt svar vill du ha? Garaget under huset med lägenheter där jag bor. Staden syns i profilen.

Ner till gatunivå var väl tanken.. Bor själv i Kungshöjd och bara väntar till den dagen någon eller båda av mina hojar är borta när jag kommer ner på morronen.
 

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
Låter som kvilletorget med polishus kvarteret från garaget. Låter extra mycket kville med talanglösa desperata pundare, har också fått hojen sabbad i garaget där..

Finns mkt pack runt Stampen osv också där det också e gott om snutar.. Skiten når in överallt.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Finns mkt pack runt Stampen osv också där det också e gott om snutar.. Skiten når in överallt.
Haha ja dom är inte blyga.. cyklade förbi en tandlös förmåga vid kville polishus en gång, glatt visslande med 25 meter kabel hängande från pakethållaren
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top