Nybliven mc-ägare

davvedavve94

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2018
Ort
Åmål
Hoj
1992 Yamaha FZR600
Hej! Jag är en kille på 23 år och har bestämt mig för att ta mc-kort, har vart sugen på det i många år men nu är det dags att ta tag i det! :tungan

Då jag fyller 24 i december ska jag ta det till våren tänkte jag, så jag får A-behörighet. Men jag kunde inte hålla mig utan har redan köpt en hoj, det blev en Yamaha FZR600 från 92 som jag är riktigt nöjd med :tummenupp

Tyvärr har jag inte fått tag i någon som kan övningsköra med mig än, men det kanske finns någon snäll själ i närheten av åmål som kan tänka sig att göra det med mig? Mot någon form av ersättning då såklart! Är det så så är det bara att höra av sig :)

Jag är iallafall grymt taggad och längtar efter att bränna runt på hojen nästa sommar och att jag hittat detta fantastiska forum! :hihi
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Bara att hälsa dig välkommen på SH.
Finns det ingen MC / Körskola i "Fucking Åmål" ?
Att i varje fall börja lite på ?
 

davvedavve94

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2018
Ort
Åmål
Hoj
1992 Yamaha FZR600
Tackar! Jo men jag känner inte för att gå på körskola, gjorde inte det när jag tog på bil så jag tänkte prova att göra det privat igen :hihi

Men nu har jag fått tag i en som ställer upp, en barndomsvän till farsan. Han har kört mc över 40 år och lever för det.
Jag är inte helt grön när det gäller att köra mc, men jag har mycket att lära mig och hoppas att han kan hjälpa mig på min resa mot mc-drömmen :)

(ursäkta för mitt tröga svar)
 

HaunterSix

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2018
Ort
Örkelljunga
Hoj
Kawasaki zxr 750 l
Tjenare! Jag är en 30 åring som nyligen öppnat ögonen för mc världen, (lite sent kanske) och börjat ta tung kort nu.

Köpte mig min första hoj idag, en Kawasaki zxr 750 l.

Kanske inte den mest optimala nybörjar hojen men satan va fin den va så jag var tvungen o slå till ????
 

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
Tjenare! Jag är en 30 åring som nyligen öppnat ögonen för mc världen, (lite sent kanske) och börjat ta tung kort nu.

Köpte mig min första hoj idag, en Kawasaki zxr 750 l.

Kanske inte den mest optimala nybörjar hojen men satan va fin den va så jag var tvungen o slå till ????

Det är aldrig för sent att börja, välkommen till en härlig hobby! :kär
Och välkommen till SH om du inte redan blivit välkomnad hit.
 

Dr.Gude

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2018
Ort
Telefonplan
Hoj
Yamaha XJ 600 Diversion -94
Tjena!

Jag är 25 år gammal som i somras äntligen tog mitt tunga kort. Har tidigare kört 125a sen jag va 16. Har alltid vart intresserad av sport hojar, men nu på senare tid har jag blivit intresserad av scramblers, cafe racers och cruisers. Har därav skaffat mig ett projekt att bygga om. Mitt första projekt blir att bygga om en Yamaha XJ 600 Diversion -94 till en scrambler variant likt denna: https://www.gumtree.com/p/yamaha-motorbikes/cafe-racer-brat-scrambler-one-of-a-kind-xj600/1253786226

Mitt första dilemma under projektet är att hojen har startproblem, men så fort den går igång går allt fint.
Hoppas på att kunna få vara med på någon mc träff i Stockholms regionen och träffa lite skönt folk.
 
Nyheter
Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Trailer: The Bikeriders

I höst har filmen ”The Bike...

Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Top