Borrhammare läcker olja..fett?

Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Snickrar lite förråd mm och vid en tänkt utbyggnad är det några stenbumlingar som måste bantas lite. Efter ca 40 hål fick borrhammaren nog, jag mäkta inte med samtliga efter varann men var nog uppe på närmare 20 nu när maskin kasta upp. Klantigt, japp men vad gör jag nu?

Gammal maskin så jag har svårt o tro att den innehåller någon hydraulik utan gissar på att det är överhettat fett som hittat ut. 15 min efteråt är den fortfarande brännhet på sina ställen = den får chippa efter andan ett tag till.

Bosch UBH 3/16 SE

Går det att demontera och applicera nytt fett utan att ringa AvE? Maskin skramla på som vanligt, jag avbröt när det börja rinna om den.

20180721-181508.jpg


20180721-181522.jpg


20180721-181549.jpg
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
40 borrhål? Dina grannar måste älska det du håller på med...
Som sagt, det skall Clara kullagerfett i chucken på borrhammare för att undvika metallisk kontakt och onormalt slitage.
När maskinen har svalnat, tryck i nytt fett och kör vidare.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Det finns två luckor på vardera sida, har jag blivit varse om nu, som sitter med varsin spårskruv (djävulens påfund) så där fortsätter operation imorrn :)
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Ok, det blev lite naturmek här på morgonen i det fina vädret.. för ovanlighetens skull...

20180722-083740.jpg

Fett innehöll den nog inte ändå, om jag nu inte förstörde det på molekylnivå så det fortsatt är rinnande men det känns otippat.

Vad ska jag hälla i? Nu är det mer eller mindre tomt, bara lite kladdigt, vad det nu är får gärna finnas på macken :)

20180722-084316.jpg
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
På macken finns ju bara bullar och filmjölk.
Hjullagerfett, molybdenfett, und so weiter..
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Absolut, om det nu varit fett i men jag misstänker annat =) Ska göra ett sista försök med att hitta någon tüsk skrift, annars åker det i bregott.. extra saltat (svärmor på besök..)
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Närrå den är ganska snäll med frikoppling när det nyper ordentligt. Däremot finns det ingen back, när en 60 cm borr nöp halvvägs igår bytte jag till en borrmaskin med vanlig snabbchuck och ställde momentet på stumt.. då fick jag mig en åktur. Som tur var det en av dom mindre, säg 10-12 mm och jag hade förborrat 16 mm så det fanns lite att jobba med, bankade med en hammare och ryckte för hand så kom den tillslut. Om det varit något större hade jag nog fått använda en domkraft för att få loss den.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top