30+

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Rätt tragiskt att inte köra hoj för att det är varmt, torrt och soligt egentligen.. brände bort till ica i tofflor förut, råkade halka upp i 160 på hemvägen för det kändes så trevligt. Överlevde.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Vet inte om det tagits upp i tråden, men att cykla snabbt i trafik utan skydd är i princip lika farligt. Dels slår du dig förbannat (värre än på mc om du slår i huvudet) om du dansar i gatan/trottoaren, o dels är du utsatt för hårda bilar.

Så...cyklar du i t-shirt o kortbyxor utan hjälm, är det inte konstigare att köra hoj under samma förhållanden i enbart hjälm o sommarkläder.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Skillnaden är att om du hamnar under cykeln när du kanar skiljer det 150-200 kg på det som trycker dig mot asfalten. Har inga vetenskapliga belägg för hur stor skillnaden är, men inbillar mig att det är tämligen stor skillnad på hur allvarliga skrapsåren blir.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Ett par bra mc jeans, mc skor och jacka med bra vent + ryggskydd har jag kört med när det varit extra varmt. Kör lite lugnare än vanligt pga skydden men inte fan har jag tråkigare för det :) Och inte speciellt varmt har det faktiskt känts heller när man kör, inte värre än vanligt. Det finns alltid lösningar.

:tummenupp
 
Last edited:

chemobrain

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2018
Ort
Stan
Hoj
naken
Brukade svettas vid 25+ tidigare år men efter att ha gått ner i vikt en del (från normal till superdeff) så svettas jag inte ens vid 30+

Kör som minst mc jeans/skor/handskar/jacka+ryggskydd. Sett många köra i linne / shorts i sommar och alla får göra som dom vill, men det första man tänker är "moppefucko", för dom enda som kör runt så i vanliga fall är 14åringar på eumopeder...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top