Sidan 6 av 6 FörstaFörsta 123456
Resultat 101 till 109 av 109

Ämne: 30+

Medlem Hixmans avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Hoj
    KTM 1290 S -17
    Många av er skrattar och gör narr av oss som kör i textilställ. Jag har ett Klim Badlands med 16 ventilationsöppningar och har inte haft några problem med värmen. Visst fan är det varmt, men inte så det är obekvämt. Kört mina vanliga 1500 mil maj - juli och bara älskat denna underbara sommar. Satan vad ni gnäller och ger ett sken av att man måste åka utan skydd för att klara värmen. Kom nyss hem från en Norgetur och saknade faktiskt värmen efter ett par dar i 15 - 19 grader.

Medlem Knoddass avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Hoj
    Kawa Z650 -17, Cagiva Mito -99
    Citat Ursprungligen postat av Hixman Visa inlägg
    Många av er skrattar och gör narr av oss som kör i textilställ. Jag har ett Klim Badlands med 16 ventilationsöppningar och har inte haft några problem med värmen. Visst fan är det varmt, men inte så det är obekvämt. Kört mina vanliga 1500 mil maj - juli och bara älskat denna underbara sommar. Satan vad ni gnäller och ger ett sken av att man måste åka utan skydd för att klara värmen. Kom nyss hem från en Norgetur och saknade faktiskt värmen efter ett par dar i 15 - 19 grader.
    Man ska inte glömma att hur folk upfattar temperatur är väldigt individiuellt.
    Jag jobbar i shorts året runt trots att vi får neråt 7 grader på lagret här vintertid och tycker det är skönt, min kollega springer runt med vantar, mössa och halsduk och klagar nonstop på att det är kallt.
    Och sommartid är det tvärtom, jag börjar få dödslängtan när temperaturen går över 20 och han går bara runt och ber mig hålla käften när jag klagar för då tycker han det är skönt.

Jag körde en sväng för någon månad sen med jeans och tjocktröja och tyckte ändå det var alldeles för varmt, för mig (och säkert många andra) så hade nog inte ett textilställ gjort skillnad oavsett hur många ventilationsöppningar det har.

Medlem
    Reg.datum
    okt 2016
    Hoj
    XL1200C
    Jag antar att många helt enkelt tycker det är intressant/småkul hur påfallande ofta man ser hojåkare i shorts och t-shirt väl ute i trafiken, men hurpass sällan någon faktiskt tycks medge att de själva kör så.

Medlem Kramers avatar
    Reg.datum
    apr 2015
    Hoj
    998 cc
    Citat Ursprungligen postat av Oktanhalt Visa inlägg
    Jag antar att många helt enkelt tycker det är intressant/småkul hur påfallande ofta man ser hojåkare i shorts och t-shirt väl ute i trafiken, men hurpass sällan någon faktiskt tycks medge att de själva kör så.
    Jag kör i allt från tisha/shorts utan handskar till skinnställ. Allt beroende på temperatur och hur/var jag kör. Det enda jag aldrig gör avkall på är kallingarna och min hjälm, där går min gräns
    "Jag är väl som folk mest.
    Död på insidan, tom i blicken
    och sitter helst ensam på bussen.
    Närapå radikalt alldaglig."

Medlem Twintorsks avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Hoj
    2004 Triumph Thruxton
    Rätt tragiskt att inte köra hoj för att det är varmt, torrt och soligt egentligen.. brände bort till ica i tofflor förut, råkade halka upp i 160 på hemvägen för det kändes så trevligt. Överlevde.

Medlem MickeZX7Rs avatar
    Reg.datum
    jun 2015
    Hoj
    2x ZX7R -98
    Blogginlägg
    1
    Vet inte om det tagits upp i tråden, men att cykla snabbt i trafik utan skydd är i princip lika farligt. Dels slår du dig förbannat (värre än på mc om du slår i huvudet) om du dansar i gatan/trottoaren, o dels är du utsatt för hårda bilar.

Så...cyklar du i t-shirt o kortbyxor utan hjälm, är det inte konstigare att köra hoj under samma förhållanden i enbart hjälm o sommarkläder.
    If it has boobs or wheels, it´s gonna cost you..

Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Hoj
    Yamaha XJ 900 -85
    Skillnaden är att om du hamnar under cykeln när du kanar skiljer det 150-200 kg på det som trycker dig mot asfalten. Har inga vetenskapliga belägg för hur stor skillnaden är, men inbillar mig att det är tämligen stor skillnad på hur allvarliga skrapsåren blir.

Medlem Ägges avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Hoj
    Ducati Streetfighter 1098 -09
    Ett par bra mc jeans, mc skor och jacka med bra vent + ryggskydd har jag kört med när det varit extra varmt. Kör lite lugnare än vanligt pga skydden men inte fan har jag tråkigare för det Och inte speciellt varmt har det faktiskt känts heller när man kör, inte värre än vanligt. Det finns alltid lösningar.

Senast redigerat av Ägge den 2018-08-09 klockan 22:09.
    Citat Ursprungligen postat av G-man Visa inlägg
    Men för i h-vete... nu rinner skiten t.o.m. ut genom nyckelhålet i det blå skåpet!

Medlem
    Reg.datum
    aug 2018
    Hoj
    naken
    Brukade svettas vid 25+ tidigare år men efter att ha gått ner i vikt en del (från normal till superdeff) så svettas jag inte ens vid 30+

Kör som minst mc jeans/skor/handskar/jacka+ryggskydd. Sett många köra i linne / shorts i sommar och alla får göra som dom vill, men det första man tänker är "moppefucko", för dom enda som kör runt så i vanliga fall är 14åringar på eumopeder...

Sidan 6 av 6 FörstaFörsta 123456

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Åker gör man med andra. Kör gör man själv.... Jag kör motorcykel.

Boris JR
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här