REGLER FÖR TEKNIKFORUMET
Dessa regler appliceras även på övriga felplacerade teknikrelaterade trådar

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
- För icke MC-relarade frågor, använd OT Teknikforumet
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från teknikforumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I TEKNIKFORUMET
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 29 av 29
  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Ort
    i skogen
    Hoj
    YZF1000R
    Inlägg
    733
    2,5 år? Då körde grabben på sin PY50 konstant vid tre år började han härja på PV50 till modern fasansfulla skällande
    Senast redigerat av moddlaren den 2018-08-29 klockan 05:44. Anledning: Stavar som en spann kattskit :-))

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2018
    Ort
    Tofta
    Hoj
    1983 Kawa z400f
    Inlägg
    21
    Citat Ursprungligen postat av andersbrink Visa inlägg
    Jag tog mig friheten att lägga upp en service-manual för Kawasaki Z400F 1983 på en av min slaskhemsidor.

    http://privat.bahnhof.se/wb191982/1983_z400f.pdf
    Tack! hade helt missat detta inlägg

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2018
    Ort
    Tofta
    Hoj
    1983 Kawa z400f
    Inlägg
    21
    Nu har det äntligen blivit en liten stund i verkstan.
    Inhandlade lite bröte hos biltema så som en ny komp-provare och tändningsprovare.

    Kompet gjorde mig lite smått fundersam.
    1 - 8kg/cm
    2 - låg runt 8kg/cm men hoppade plötsligt upp på 12kg/cm
    3 - började runt 7 men droppade ner till 5kg/cm efter ett par prov
    4 - 8kg/cm

    1 och 4 jobbar ju uppenbarligen som de skall, men känns som 3an har någon trög ventil ? som inte öppnar och stänger sig klokt?

    Kollade spolarna och mycket riktigt så är det 1,4 och 2,3.
    Testade med någon billig testare på Biltema och fick inget på 2an samt svagt som fanken på 3an, visade sig va glapp på inkommande kablar på spolen så nu biter den iaf till på alla 4 cylindrar dock blev inte avgasröret på 3an riktigt lika hett som de andra efter en liten stund igång.

    Inte kunnat provköra då bakbromsen är lite lattjo för stunden och gärna slänger sig i lås vid minsta rörelse och jag inte orkat lägga tid på det tills jag fått motorn att gå klokt, men den reagerade betydligt bättre vid gaspådrag utan choke än tidigare iaf.

    Antar att nästa bit är att ryka ventilkåporna och ta sig en titt på ventilerna.

  4. #24
    Medlem Chronics avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    S T H L M
    Hoj
    Sålt alla....
    Inlägg
    7 168
    Jag tycker du ska sluta tomgasa och leta fel, fixa bromsen och KÖR med den ist, så ökar både chansen att den lagar sig själv eller du hittar felet

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2018
    Ort
    Tofta
    Hoj
    1983 Kawa z400f
    Inlägg
    21
    Citat Ursprungligen postat av Chronic Visa inlägg
    Jag tycker du ska sluta tomgasa och leta fel, fixa bromsen och KÖR med den ist, så ökar både chansen att den lagar sig själv eller du hittar felet
    Jo ska se över den men hade inte riktigt motiveringen att göra den när motorn gick på 2cylindrar


    Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Ort
    i skogen
    Hoj
    YZF1000R
    Inlägg
    733
    Har spannen med skit börjat puttra på alla hinkarna eller är det halvtomt fortfarande

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2018
    Ort
    Tofta
    Hoj
    1983 Kawa z400f
    Inlägg
    21
    Kändes som faktiskt alla burkar va med igår även om 3an kanske inte va uppe i sin fulla potential men vem fan är det efter 35år...

    Ska se om jag kan få tid att se över bakbromsen idag så jag kan testköra

    Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
    Senast redigerat av AirQ den 2018-09-11 klockan 08:24.

  8. #28
    Professor frictions avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Uddevalla
    Hoj
    Kawasaki Z400F -83
    Inlägg
    339
    Hej.

    Jag hade ett liknande fenomen med min z400f för många år sen.
    Den gick på 2 Cyl ibland. 4 cyl ibland. Å ibland skiftade den mellan 2 å 4 under drift. Det var lite spännande... ????
    Det visade sej att jag hade fipplat med kablagen till tändspolarna som sitter under tanken när jag hade haft loss denna.

    Sekundärsidan sitter ”gängade” in i spolen. En inte jättebra lösning enligt mej.

    Hur som helst. Se till att dina tändprylar är i ordning.

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2018
    Ort
    Tofta
    Hoj
    1983 Kawa z400f
    Inlägg
    21
    Jo märkte det, 2ans burk va nog död pga det problemet.

    Har för jädra dålig tid o va i verksan meka -.-
    Hade bara tid och göra en snabbkoll idag och jag har bra tändning på alla 4 stift nu, men 3an vill inte va med klokt fortfarande då de inte blir någon skilnad på det när jag rycker tändhatten på 3an...
    Får kolla om de kommer soppa eller om de är något annat. Om man någon gång får mer än 15min i verkstan

    Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Köper alla mina hårdmetallfräsar från Kina och de funkar prima! HSS vill jag dock passa mig för då jag har haft många kollegor som fått erfara att det är rena [...]

Thorped
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här