Växjö Lessebo tråden

Link_696

Metal music
Gick med
20 Jul 2010
Ort
runt växjö
Hoj
Honda cbr 900rr -97
Hallå ensam kille 35 år ägt 3 cbr 900 inne på min bästa nu. Gasglad ja. Söker ny kontakter att ut och köra hoj med. Bor i Lessebo. Är så tråkigt när man kör själv hela tiden. Ser ni någon som har en svartmetallic cbr 900 och lite camoflange färgad jacka från Flyinge Eagle. Med rygg märke på "live Free Ride hardcore" så är det jag. Ja jag vill ha lite nya kontakter inom mc världen gasglatt umgäng och jag är ingen ny började. Hade varit kul att få lite respons.
Gasglada personer killar och tjej. Någon måste det ju finnas som kan väcka liv i mig här.
 

Link_696

Metal music
Gick med
20 Jul 2010
Ort
runt växjö
Hoj
Honda cbr 900rr -97
Hallå ensam kille 35 år ägt 3 cbr 900 inne på min bästa nu. Gasglad ja. Söker ny kontakter att ut och köra hoj med. Bor i Lessebo. Är så tråkigt när man kör själv hela tiden. Ser ni någon som har en svartmetallic cbr 900 och lite camoflange färgad jacka från Flyinge Eagle. Med rygg märke på "live Free Ride hardcore" så är det jag. Ja jag vill ha lite nya kontakter inom mc världen gasglatt umgäng och jag är ingen ny började. Hade varit kul att få lite respons.
Gasglada personer killar och tjej. Någon måste det ju finnas som kan väcka liv i mig här.

Vad ska man skriva för att får lite uppmärksamhet. Känns lite dött har.
 

AxelSa

Medlem
Gick med
7 Jun 2013
Ort
Norrlänning
Hoj
2017 Ktm 1290 Super Adventure R
Gå med i Kalmar MC på facebook, det var endel aktivitet där när jag bodde i Kalmar. Brukade alltid vara nån som ville hänga med på en runda om man bara kastade ut frågan, en dag eller två i förväg. Växjö har säkert nån liknande sida på facebook.
 

Link_696

Metal music
Gick med
20 Jul 2010
Ort
runt växjö
Hoj
Honda cbr 900rr -97
Ja gick med i deras sida. Hade varit kul om Växjö oxå hade en sån sida. Frågan är ju bara vad dom heter deras sidor ????
 

AxelSa

Medlem
Gick med
7 Jun 2013
Ort
Norrlänning
Hoj
2017 Ktm 1290 Super Adventure R
Ja gick med i deras sida. Hade varit kul om Växjö oxå hade en sån sida. Frågan är ju bara vad dom heter deras sidor ????
Sök på facebook kanske det är nånting som kommer upp, annars kanske man kan höra runt på typ flying eagle eller bil och marin i växjö, mycket hojfolk som hänger där. Dom gångerna jag var med i kalmar gruppen så körde man ofta mot söderåkra, påryd och det hållet. Lär ju gå att mötas upp nånstans efter vägen. Du har ju inte så långt om du bor i Lessebo.
 

Camel

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2017
Ort
Kronoberg
Hoj
Versys 1000 -22
Ja, vägarna runt Påryd, Söderåkra, Halltorp, Olsbo, Voxtorp, mm. är mycket fina kurviga asfalterade hojvägar. Körde där mycket i tonåren, bodde då i Söderåkra. Vägarna i området är delvis omlagda pga ny sträckning av E22 men med planskilda korsningar. Körde även mycket kring Fastlycke, Prästlycke, Germundslycke, Håknabo, mm. Fina hojvägar som fortfarande till stor del är grusbelagda. Rekommenderas starkt. Jag flyttade till Växjö för många, många år sedan men kör relativt ofta till nämnda vägar för att njuta lite. Numera är jag gubbe (bara lite) och kör därefter. Fortfarande lite gasglad men kör mera förståndigt än i tonåren. Åtminstone vill jag tro det.
 

lolrazz

Medlem
Gick med
13 Aug 2015
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSXR 1000, 2011
Vi är ett gäng som kör i Växjö, ca 15 pers. Jag personligen använder inte facebook så någon sådan grupp kan jag inte rekommendera. Vi använder Whatsapp som kontaktmedel. Hör av dig om du är intresserad. Vi både busar och håller bra tempo.
 
Last edited:

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
Vi är ett gäng som kör i Växjö, ca 15 pers. Jag personligen använder inte facebook så någon sådan grupp kan jag inte rekommendera. Vi använder Whatsapp som kontaktmedel. Hör av dig om du är intresserad. Vi både busar och håller bra tempo.

var det ni som körde igenom eneryda nu ikväll onsdag den 25???..
bor i eneryda och var ute då det kom 8 st hojar blandade modeller körandes igenom byn här.. söker med efter folk att köra ihop med. men tok gasa och använda vägarna som racebana är inget för mig. jag håller mig till inspirerad körning..
 

lolrazz

Medlem
Gick med
13 Aug 2015
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSXR 1000, 2011
Mig veterligen var ingen ute ifrån vår grupp tyvärr.. Kanske var Arabyligan som var ute och busade.. var det ett gäng s1000rr, r1 mfl? Vi busar på ganska mycket så vi kanske är i överkant då, men du är välkommen att köra med oss om du vill :)
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
tackar för inbjudan. men låter lite som i överkant för min typ av körning... dock kanske ett barhäng/sh-växjö träff kan vara på plats under dom mörka månaderna...
 

Tyrone

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2013
Ort
-
Hoj
-
Har kört förbi Tydinge och såg en massa hojar där men aldrig stannat. Pendlar mellan Hässleholm och Älmhult. Skicka PM till mig om ni ska köra dit!
 

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Nej.
Hoj
BMW R1200GS -16
Tydinge har entusiastbilar tisdagar och motorcyklar torsdagar... om man vill få lite omväxling på "utsikten".
Hamburgare och sill lika gott oavsett fordon.
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
vad sägs om körning imorgon torsdag 9/8... till tydinge då.
då jag har semester fortfarande så spelar tid ej någon roll direkt.

jag utgår från eneryda. och härifrån finns det riktigt trevliga krokiga mc vägar hela vägen ner till tydinge.
jag brukar köra raka spåret ner och ta den trevliga vägen hem. men är öppen för förslag.
jag föreslår samling i eneryda för dom som vill köra gemensamt ner. och förslag på tid är 17.00 men som sagt, öppen för nya förslag.
 

Camel

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2017
Ort
Kronoberg
Hoj
Versys 1000 -22
Bra initiativ! Hänger mer än gärna på körningar till Tydinge och andra ställen. Dock går det inte just ikväll då jag har annat för mig. Tyvärr.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top