Fiddy svag gnista

Lackky

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2018
Ort
Sexdrega
Hoj
Fiddy 125cc
Har en orion pro 125cc år vet jag inte. Har försökt att få igång den ett par dagar utan vidare framgång.
Jag har kollat så att bensinen flödar som den ska och når fram dit den ska vilket den gör.
Får gnista men är så extremt svag att man knappt ser.
För att försöka åtgärda den svaga gnistan har jag och en polare bytt till en ny tändspole, cdi och tändstift samt att vi har kollat och försökt felsöka ifall det är något fel med tändplattan vilket det förmodligen är. Då undrar jag ifall ni här har någon idé om vad som skulle hjälpa att göra för att jag nämnligen inte har pengar att spendera på det just nu, vill helst rädda det som redan finns. Tacksam för alla tips som jag kan få!
 
Last edited:

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Komplett tändsystem ligger väll runt 500:- inklusive tändplattan cdi spole o svänghjul.

Men kolla först och främst jordning i systemet o mellan motor o ram. Det är en låg låg låg pris kines orion våran funkade utmarkt i flera år men så skötte jag den som mina yamahaer.
 
Last edited:

Lackky

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2018
Ort
Sexdrega
Hoj
Fiddy 125cc
Har inte kunnat arbeta med fiddyn på ett jävla bra tag pågrund av personliga själ, men härom veckan så testade jag att göra om jordningen från motor till ram och till min förvåning startade den direkt efter det! haha så dumt att vissa fel är så enkla att fixa att man inte ens tänker på att göra det i första hand, men tack för hjälpen iallafall!
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Kul att det funkade. Byt olja ofta det finns inget filter till oljan så håller den länge.
 

Lackky

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2018
Ort
Sexdrega
Hoj
Fiddy 125cc
Hej! Återkommer med ett liknande problem. Fiddyn gick som den skulle ett tag men nu efter ett tag så är den väldigt svårstartad och dör när den blir varm. Kan det ha att göra med att den har för liten gnista? Jag vet att bensinen flödar som den ska och att den får gnista men väldigt svag. Har du några tips på vad man ska göra, tändspole, tändhatt och CDI-box är nytt så tvekar på att det är det som är felet. Vi har tvättat rent tändplattan utan vidare framgång. Tack på förhand.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top