Sidan 1 av 11 1234567 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 202
  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Ort
    Överkalix
    Hoj
    Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13
    Inlägg
    1 071

    Totalt vansinne, kompressormata alt turbomata en CB250

    En lite snabb sammanfattning av det hela, jag har ju byggt en cafe racer på en CB250N och det som skulle blir lite "budget" bygge gick ju som det brukar då jag är igång, det blev omfattande renovering med X timmar och ett antal kronor i delar. Tänkte att jag ska ju ändå ha kvar hojen för den duger åt mig till det jag kör men sen kom det ut en Thruxton 900 på blocket och den köpte jag, Hondan har sen dess mest blivit stående och jag är förmodligen för dyr på den för att nån ska vilja köpa den av mig.

    En morgon då jag ligger i sängen får jag den totalt vansinniga idén om hur det skulle vara att turbo mata den, jag vet att det är mycket enklare och förmodligen och billigare att köpa motorn från en CN400N med förgasare och tändsystem och bara klappa in i ramen och vips har man 43 hp men skulle det vara lika kul och lärorikt, nä inte på långa vägar och jag vet att detta är vansinne men skulle ju ändå vara fränt med en kompressormatad 250.

    Jag är totalnovis då det gäller detta med turbo och kompressor så jag vet absolut ingenting så jag skapade en tråd i Teknik och Mekhörnan och fick då positiv respons och fick rådet att starta en tråd här https://www.sporthoj.com/forum/showt...p%C3%A5-en-250 Men då började det snackas om smog pumpar som kompressor och det är det spåret jag är inne på nu.

    Har läst igenom denna tråd https://www.sporthoj.com/forum/showt...Nyb%C3%B6rjare för även om man har kompressor så är det väl i stort sett samma sak som turbo bara att man driver den från vevaxeln istället för med avgaserna.

    Första frågan är vilken kompressor smog pump ska jag välja till detta projekt?

    Nästa sak är trycksättningen av CV förgasarna, fattar jag det hela rätt att man trycksätter via flottörhusens avluftningar och sen på trottlarnas ovansidor via nåt som kallas pitotrör som är ett rör 90 grader in i plenum (nytt ord för mig) som har ett minder hål borrat igenom sig på mitten? Räcker det sen att bara täta förgasarna med expoxy så de blir täta och från undersidan av trottlarna sitt tryck via laddtrycket och trycket från flottörhuset?

    Kompen på denna hoj ska vara 9.4:1 helst skulle jag nog behålla den och som jag fattar det ska det funka om man kör på etanol? När ni snackar etanol här är det då vanlig E85 som finns på macken?

    Bränslepump är väl bara att ta en elektrisk från nån bil som har nog högt tryck och sen ska det in en tryckregulator på den med.

    Kan nog börja så här så lär ju fler frågor komma efter som.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 Suzuki GSX1300R -08
    Inlägg
    5 581
    Varför köra MC när man kan ha kul i verkstan !
    Vi är olika !
    Eller lika ?
    MotoGP 2018: 1.Zarco 2.Dovi 3.Vinales

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Ort
    Överkalix
    Hoj
    Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13
    Inlägg
    1 071
    Ja, det är en lång vinter här i Norrbotten så då är det ju kul att ha nåt att greja med

    Ser detta som ett intressant projekt att lära sig mer om att överladda. Nu gäller det som sagt att hitta info om detta med kompressormatning.

  4. #4
    Blicken framför allt! Josefs avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
    Inlägg
    3 486
    En Aisin AMR300 borde funka om du vill ha en klassisk Roots-kompressor. Jag har en AMR500 hemma som var tänkt att blåsa en HP2 Sport.
    Jag anser att det är betydligt enklare att bygga avgas till turbo än montera kompressor med remdrivning men båda är så klart görliga.
    Rekommenderad läsning på området: https://www.amazon.com/Supercharged-.../dp/0837601681

  5. #5
    Medlem Boost 3s avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    kramfors
    Hoj
    KTM sm990
    Inlägg
    4 112
    Ang trycksättning förgasare så tar man trycket från pitotrör till avluftningarna på förgasarna de duger att koppla in bara 1 av avluftn ingarna på resp förgasare,,alla andra avluftningar spacklar du igen men ex Biltemas kemiska metall för den tål e85. Trycket till ovan trottel tar man från plenum. Pitotröret sätter man på de grova tryckrör som kommer från kompressor eller turbo ta ett 8mm rör rakt igenom tryckröret och borra ett 4mm hål i det. De är en fördel att ha ställbart pitotrör så man kan skuta de grova 8mm röret ut eller in i luftströmmen i tryckröret, för då ändrar man trycket till flotörhusen så bestyckningen ändras snabbt och enkelt. De kan vara direkt nödvändigt att kunna ställa pitotröret för att få till hela bränslebestyckningen (afr/ lambdavärde) i hela registret.

    Du kan köra 9,4:1 på e85 och ladda över 2 bar innan de spikar och fördel nr 2 är att du kan köra utan platskrävande intercooler. I ditt fall får du va väldigt glad om du når 1 bars laddtryck och då behöver du ingen ic med e85.

    Obs e85 är elak mot gummin i förgasare jag vet inte hur bra vacummembranen håller med e85 så ställ den frågan speciellt. OBs de är inte helt enkelt att få till bestyckningen på e85 så du MÅSTE börja med att bestycka in den nu utan kompressor/turbo för att se om du ens lyckas med det för de är svårt!. I grova drag bestyckar du upp 35% i både lågfart och högfart samt att du måste borra upp eller byta inkommande flotörnålmunstycke 50% för att den ska hinna fylla flotörhuset med den 30-40% högre bränsleförbrukning som blir med e85. Hör med firman Braigasen om vilka munstycken du ska köpa han är svinbra att ha göra med och kan allt om fuggar, fråga då om du kan köra org trottelnålar för de är jag tveksam till.
    De låter är fördelarna många med e85 men de kräver sin man att få allt att lira och de finns många nackdelar också. Bla kort räckvidd pga den höga soppaförbrukningen samt oljebyte dubbelt så ofta samt att de är svårt att få till bestyckningen i förgasarna. Man måste även köra sprittåliga bränsleslangar och allt som kan rosta ROSTAR typ cylinderfoder och kolvringar lager mm så de är väldigt viktigt att konservera motorn vid vinterdvala.

    Om jag säger så här de är 7 resr enklare att få den funka men 98 okt trots att du måste sänka kompförhållande,,de är en pisssak i jämförelse med e85 konvertering av förgasarmotor ,,insprutning är bet enklare att ställa in för e85. Om du väljer 95/98okt så är de inte ens säkert att du behöver byta ett enda munstycke för om man trycksätter rätt och har ställbar pitotrör så kan man komma undan med org bestyckning.
    BOOST III

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Ort
    Överkalix
    Hoj
    Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13
    Inlägg
    1 071
    Just en Aisin AMR300 skulle jag vilja ha rent utseendemässigt om den är lämplig till min motor, visst är det så att jag är ute efter effektökning annars skulle jag ju inte göra detta men det ska också vara snyggt.

    Jag tänker att på något vis ta och fästa en axeltapp för remskivan på svänghjulet och sen ta upp ett hål i motorkåpan på vänster sida. Nån som har tips på läsning på nätet? Känns ju ut som att man skulle behöva läsa på lite.

    Hur är skillnaden med att ha förgasarna före kompressorn, som man ser på V8:a jänkebilar? Hittade också lite bilder på äldre kompressormatade racehojar tror det bla var NSU från gammalt tillbaka säkert slutet av 30-talet till 50-talet och dessa verkar ju ha kompressorn mellan förgasarna och motorn istället för att ha kompressorn tryckandes genom förgasaren.

    Var lite snack om detta i den tidigare nu raderade tråden men det som nämndes där var att man inte kunde ha intercooler vilket tydligen kan vara bra.

  7. #7
    Medlem Boost 3s avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    kramfors
    Hoj
    KTM sm990
    Inlägg
    4 112
    Kompressor eller turbo efter förgasare gör att kompressorn/turbon måste ha bensintåliga tätningar på turbo så är de ovanliga nuförtiden. Jag vet inte vilka kompressorer som tål bensin eller e85 men jag skulle gissa att de flesta som är tänkt att trycka genom förgasare & insprut inte tål sprit eller bensin så bra.
    Fördelen med att ha förgasare före kompressor/turbo är att man slipper bränslepump bränsletrycksregulator och en massa tryckslangar hit o dit för motorn funkar ju som förut den suger endast och då krävs bara vanlig bestyckning av förgasarna.
    Nackdelar är segare respons gassvar för bränslet åker ju runt som i en tvättmaskin innan de når motorn och man kan inte köra intercooler. Ett problem till som kan ställa till det extra mycket när man har få cylindrar är att insugspulserna inte kan utjämna sig som de gör när man har Plenum och ev ic före förgasare. På min xr650r enstånka va de kraftiga pulser så sugturbo funkade inte (jag provade) den byggde bara tryck men ingen effekt och bestyckningen va omöjlig. När jag byggde om till tryckturbo med stort plenum (4l) så funkade bestyckningen kalas och effekten kom som den bör göra med laddtrycket. Du har en twinn så den kan man köra lite mindre plenum på vs enstånka men den föredrar stort plenum bygg gärna med 1,5l plenum så slipper du besvärliga pulser. Om du mont ic så kan du gå ner i storlek på plenum typ 0,7-1liter.
    BOOST III

  8. #8
    Medlem Sukkahas avatar
    Reg.datum
    jun 2014
    Ort
    Falkenberg
    Hoj
    1976 Honda Z50a
    Inlägg
    705
    Den som sa att glädje inte kan köpas för pengar var impotent och hade endast b-kort.

  9. #9
    Medlem Boost 3s avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    kramfors
    Hoj
    KTM sm990
    Inlägg
    4 112
    Här har du en wr250 turbo som funkar bra
    BOOST III

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Ort
    Överkalix
    Hoj
    Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13
    Inlägg
    1 071
    Om man tar en Aisin AMR300 som är snygg inte heller att förglömma i detta projekt vad är detta egentligen för nån kompressor? Har googlat men blir inte klok på om det är det en kompressor eller en smog pump? Dessa finns ju på eBay är det där man köper dessa men dom verkar ju vara tillverkade i Kina, hur är kvallan på dessa?

    Det låter ju ut som att det är vettigare att satsa på bensin och sänka kompen, hur mycket skall man höja vid cylinder foten? Det måste väl gå att räkna ut vin borrning, slag och nuvarande komp? Borrning 62, slag 41.4 och kompen 9,4:1.

    Förgasarna i denna moppe har tack och lov inga gummi membran utan det är bara som aluminium kolvar, vetesjutton om dom ens har tärningar på dessa. Det låter dock ut som ett jäkla jobb att börja bestycka om och ha sig. Jag tror det är lika bra att inte ta sig vatten över huvudet i första läget utan göra detta så enkelt men ändå funktionellt som det går, det finns ju inget som hindrar att man sen fortsätter att modda och greja på för ännu mer effekt. Hattar jag det hela rätt nu, flotörhusen trycksätts via pitotröret och ovansidan av trottlarna direkt från plenum och undersidan blir trycksatt från plenum via insuget?

    Insprutning låter ju faktiskt ut som bra en idé och jag har väl blivit ännu mer positiv till det efter att jag helt själv dock med hjälp från detta forum och läsa på nätet lyckades mappa om Thruxtonen, dock känns i detta läge 799 dollar plus frakt och tull som lite häftigt just nu. Men hur fasen vet man hur man ska programmera en insprutning, måste man ha mätutrustning och sånt?

  11. #11
    Medlem Boost 3s avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    kramfors
    Hoj
    KTM sm990
    Inlägg
    4 112
    Ang kompförhållandet så brukar kamkejor klara upp till 2mm spacer under cylinder. Utan att räkna på kf så lär de bli lämpligt med 1,5mm spacer de ger nog i närheten av 8:1. Obs när man spacrar upp cylindern så vrids kammarna bakåt några grader, de åtgärdar man genom att slipa hålen ovala på kamdrevet så man kan flytta tillbaka kammarna.

    Ang förgasarna och trycksättning så tar du..
    1. Tryck till flotörhus från pitpotrör.
    2. Tryck ovan trottel kan du enklast borra ett eller fler små hål rakt igenom trottel uppåt till ovan trottel då slipper du slang till plenum. Nu när jag hör att du har vanliga mekaniska trottlar så märker du om hålen är för små genom att du får gashäng. Borra typ 2-3 st 3mm hål genom trottlarna de bör duga.
    De är inte svårare än så två ingrepp är allt men kolla så inte flotörkoppen har en dränering som samtidigt är överflödningsnippel. testa suga i slangen till dränerimngen med dränerskruv åtdragen helt,,,om de går suga trots att den är stängd så måste nippeln plastaas igen.
    Senast redigerat av Boost 3 den 2018-07-16 klockan 11:02.
    BOOST III

  12. #12
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Ort
    Överkalix
    Hoj
    Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13
    Inlägg
    1 071
    Okej, tack för svaren. Jag har vakuumförgasar på hojen men dessa verkar sakna membran https://www.cmsnl.com/honda-cb250n-1...slist/E19.html kan man då borta genom trotten? Blir det inte knas med vakuumet så?

  13. #13
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Ort
    Överkalix
    Hoj
    Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13
    Inlägg
    1 071
    Kom på att dessa gasare verkar ju känsliga för ändringar i luftburken vad händer med det då man överladdar? Måste man se till att man har motsvarande trattar innan förgasarna i plenum?

  14. #14
    Moderator Boris JRs avatar
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Ja
    Hoj
    .
    Inlägg
    16 142
    CV förgasare som är usla på att gå utan luftburk är där shit för överladdning.
    Boris KTM Service - Följ mina äventyr i garaget

  15. #15
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Ort
    Överkalix
    Hoj
    Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13
    Inlägg
    1 071
    Okej, behöver man bry sig om vad som är före gasarna eller är det bara att trycka på in i dom?

    Om vi bestämmer att jag kör med AMR300 kompressorn, har ni då tips på övriga lämpliga prylar, är väl bränslepump och tryckregulator som behöver inhandlas om man ser till "stora grejer" om man bortser från material till plenum, slangar och klammer.

    Kan man göra plenum i svartplåt och sen kanske skicka på elförzinkning? Jag har inte själv möjligheten att svetsa aluminium eller rostfritt då jag bara har gas och migsvets.

  16. #16
    Medlem Boost 3s avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    kramfors
    Hoj
    KTM sm990
    Inlägg
    4 112
    Citat Ursprungligen postat av bosse-l Visa inlägg
    Okej, behöver man bry sig om vad som är före gasarna eller är det bara att trycka på in i dom?

    Om vi bestämmer att jag kör med AMR300 kompressorn, har ni då tips på övriga lämpliga prylar, är väl bränslepump och tryckregulator som behöver inhandlas om man ser till "stora grejer" om man bortser från material till plenum, slangar och klammer.

    Kan man göra plenum i svartplåt och sen kanske skicka på elförzinkning? Jag har inte själv möjligheten att svetsa aluminium eller rostfritt då jag bara har gas och migsvets.
    Ang insugslängd mot plenum så behåll om möjligt org längd och bygg en tratt inne i plenumet. Om du måste ha kortare insugslängd så göpr de inget negativt för bestyckningens skull men den blir svagare på lägre varvtal. Som boris säger så funkar cv fuggar utmärkt med turbo men jag törs inte lova att dina cv fuggar funkar bra för den typen utan membran har jag aldrig sett i turbobyggen.
    De funkar bra att borra hål upp genom trottel även på cv fuggar, gör de istället för tryckslang från plenum.

    Plenumet kan du bygga av plast trä eller tunnare plåt jag byggde av vanlig svartplåt. Några viktiga saker att tänka på vid plenumbygge är att inkommande tryckluft från kompressor/turbo får inte blåsa rakt in i insugstrattarna inne i plenumet. Rikta luftströmmen rakt bakåt eller in från sidan i plenum.

    Bränslepump köper du den strömsnålaste du har råd med de duger om den kan hålla 2 bar för du lär inte komma upp i mer än 1 bar ändå. 2 bar eller mer tryck behövs för att vara säker på att den klarar 1 bar stabilt. Bästa bränslepumpsregulator "tryckstyrd som är ett måste är melpassi (stavning?) den har justerskruv som du justerar bränsletrycket med "tryckstyrd och ställbar för förgasare. Du måste även ta hål i tanken för returledningen från tryckregulatorn,,de funkar som på en bil att pumpen går hela tiden så bränsle åker tillbaka med stort flöde till tanken. De är viktigt att returledningen inte stryper flödet så köp 10mm returslang! Alla andra bränsleledningar på trycksidan kan vara 8mm slang.

    Viktiga saker du måste köpa är
    1. Bredbandslambdamätare med sond, AEM eller Innovite är ett måste annars klarar du aldrig att bestycka in den utan att bränna hål i kolvarna.Håll dig till dessa två fabrikanter för de har bra kvalle och de kör med bra snabba sonder som är skitviktigt.

    2. Dubbla tryckmätare en till bränsletryck och andra till turbotryck. Du måste ha två för bränsletrycket måste hela tiden ligga en pissaning högre än turbotrycket, ex om du laddar 1 bar sätt bränsletrycket till 1,1 bar som utgångsläge. Man kan höja sänka btr för att få olika lambda/afr värden de är ett enkelt knep istället för att bestycka om hela tiden.Köp helst oljefyllda mätare typ industrimätare för då ligger nålen stilla för bästa avläsning och de klara vibrationer från motorn bättre än vanliga bilmätare som bara tokfladdrar.

    Här har du en tryckregulator för turbo/kompressor förgasare de kan vara en malpassi för den ser exakt ut som en sådan. Just denna regulator rekomenderas kraftigt i detta forum. Du bör inte köpa annat märke för alla andra regulatorer är skit enligt detta forum. Jag körde denna och den funkar skitbra men man måste kapa fjädern några varv för att få ner grundtrycket mer,,No big deal.

    https://www.ebay.com/itm/MALPASSI-FU...LH_TitleDesc=0
    Senast redigerat av Boost 3 den 2018-07-16 klockan 19:21.
    BOOST III

  17. #17
    Blicken framför allt! Josefs avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
    Inlägg
    3 486
    Aisin är väl Japanska?
    De satt iaf original på div Japanska kei-cars som Subaru och Daihatsu(?).
    De ska tåla att suga genom men vet inte hur de är med etanol, jag hade ju insprutning så det var ointressant för mig.

    Tycker du att det är för jobbigt att lära dig bestycka förgasare så ska du nog lägga ner hela projektet, du står inför mycket värre saker än så och det är viktigt att säkerställa att det inte går magert annars blir det haveri rätt kvickt.

  18. #18
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Järfälla
    Hoj
    Honda Firestorm, Aprilia RS 125
    Inlägg
    979
    Citat Ursprungligen postat av Boost 3 Visa inlägg
    ...Bredbandslambdamätare med sond, AEM eller Innovite...Håll dig till dessa två fabrikanter...
    Jag har dåliga erfarenheter av Innovate. AEM däremot; 'gillar jag.

  19. #19
    Medlem Boost 3s avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    kramfors
    Hoj
    KTM sm990
    Inlägg
    4 112
    Citat Ursprungligen postat av iceice Visa inlägg
    Jag har dåliga erfarenheter av Innovate. AEM däremot; 'gillar jag.
    AEM brukar ha Bosch sond vilket inte är fy skam så de är nog bästa köpet. Innovite har också känt märke på sonden ev Borsch ibland, jag har en Innovite som funkar stenbra jag har inget att klaga på.

    Ang detta bygge så vill jag inte skrämmas men när jag började mitt turbobygge på xr650 hojen så fick jag först läsa på allt i byggväg under typ 1 år och sedan tog bygget 2 år intensivt arbete för att få allt att lira till 100 %. Jag hade innan bygget stor vana av trimning och bestyckning av förgasare innan bygget men de va många små faktorer och problem som dök upp hela tiden tack vare att enstånka och turbo va i sin linda så man kunde inte läsa sig till alla lösningar.
    Detta bygge med Kompressor blir också svårt bygge då de inte finns några byggen att kopiera eller läsa om på såhär små motorer. De svåraste är att veta vilka storlekar på remskivor man ska ha för att nå några hg övertryck. De blir lätt att kompressorn växlar på sig och dödar motorn eller att den ger på för lite luft så övertrycket uteblir. Man lär få byta ut ett tiotal remskivor och remmar innan man ens är i närheten av rätt laddtryck. De gäller att ha tålamod utan dess like och risken att man får ge upp försöket med 300 kompressorn på denna motor är hög typ 70% risk att de inte funkar alls eller att man bara når 0,3 bars övertryck!! De finns förmodligen en lämplig kompressor men att hitta just den.........
    Turbo däremot skulle vara 10ggr enklare och man skulle nå högre laddtryck vs kompressor + att de skulle va 7 reser enklare att hitta lämplig turbo även begagnad.
    Men kompressor är mer utmanade i detta fall så jag är bara glad om ts försöker med kompressor
    Senast redigerat av Boost 3 den 2018-07-16 klockan 21:47.
    BOOST III

  20. #20
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Ort
    Överkalix
    Hoj
    Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13
    Inlägg
    1 071
    Att Aisin AMR300 har suttit i Japanska bilar har jag fått fram men vad är detta som man hittar på eBay https://www.ebay.com/itm/AISIN-AMR30...sid=m570.l1313 en snygg Kinakopia flaskloggad efter bästa kinesmaner eller inte? Vågar man köpa en sån kompressor?

    Är det en sån här bredbandslamda ni menar att man ska köpa? https://www.speeding.nu/p/motorstyrn...SABEgKmrfD_BwE Uräsktan min korkade frågor men den kan man väl plocka bort efter att man har bestyckat klart maskineriet?

    Då du skriver att kompressorn växlar på sig menar du då att den helt enkelt matar för mycket luft direkt man startar motorn så man spränger den så fort man gör ett startförsök, eller vad riktigt menar du? Utan att veta nåt så lär man väl försöka att växla ner kompressorn så mycket man bara kan inför första försöket och sen växla upp efter som för att öka ladd trycket? I ett test skede vore det nog lämpligt att köra med kilrem för att enklare byta utväxlingar då man hittat en utväxling som funkar man man ju om man orkar och vill byta till tandrem men detta gör nog mer för utseendet.

    En tanke och jag har ju noll koll men kan man inte sätta in en "säkerhetsventil" på plenum på samma sätt som man har på tex luftkompressorer eller hydroforer så att om laddtrycket skulle skjuta iväg blåser man ut det via säkerhetsventilen? När väl allt är intrimmat behövs kanske inte denna men borde ma inte kunna ha nåt sånt under intrimningfasen för att undvika motor ras?

    Har väl klart för mig att detta inte är nåt lätt projekt att ge sig på och att det kommer att krävas mycket läsande och säkert även mycket testande för att få det att fungera bra. Var ju inne på turbo först men då jag hittade bilder på gamla racehojar med kompressor så tycker jag att det passar bättre på en cafe cykel.


    Nån som vet jag detta är för nån snubbe http://www.elsberg-tuning.dk/ han verkar ju ha hållit på med kompressor till små motorer.

    Det verkar ju som att dessa har kompressormatat en fyrcylinnderig Honda 250

Sidan 1 av 11 1234567 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Lastbilar kan oxå visa känslor och uppskattning, är det en ny variant av AI-styrda lastbilar?

steffe
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här