Gjensidige MC / Bil-försäkring

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Hola!

Det dök upp en fråga huruvida Gjensidige var ett schysst bolag att försäkra hos i en av de store hojgrupperna på Fejjan.
Det var ingen munter läsning, ingen hade något bra att säga.

Haft dom i snart 2 år men har inte behövt reglera något ännu.

Några här som har erfarenheter av dom och försäkringsärenden?
Visst att dom är billiga, men om det bara blir skit av allt när man väl behöver nyttja den så är det nog läge att byta.
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Jag har haft bilen försäkrad hos dem. Jag körde på en annan bil vid parkering. Båda parterna anmälde till FB-bolag och sedan togs det över av dem.

Gjensigde fungerade perfekt, fick ingen förhöjd avgift nästkommande år heller.
Nu har jag inget med dem mera då dem inte kunde erbjuda någon billig försäkring till mig men skulle ändå rekommendera dem om man anser sig få bra erbjudande från dem.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
De till och med sänkte min premie efter en olycka. (jag var iofs inte vållande)

Vid inlösen av hoj så var båda nöjda. Jag fick ett skäligt pris, inte vårpris på hösten men jag kände mig inte lurad.

Jag har inget ont att säga om Gjensidige.
 

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
Jag hade Gjensidige på min Aprilia Tuono. Jag klantade mig så min hoj välte över en kompis hoj. Min hoj skadades inte och skadorna på hans hoj gick på på min trafikförsäkring. Det var inte några problem med att få ersättning för skadorna.

Jag är helt nöjd med Gjensidiges hantering av den affären.

Mvh,
Ingvar
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Hmm, då kanske jag ska vänta lite.
Dom verkar ju inte vara värre än andra bolag.. :lol

Tack för svar!
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag har Gjensidige på motorcyklar och en bil sedan några år men brukar inte behöva använda mina försäkringar särskilt ofta så hur de är vid skada vet jag inte.

Förut var jag helkund men eftersom Folksam inte gillar motorcyklar får de inte mina pengar längre...
 

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Ort
Västerås
Hoj
GSXR 1000 K8
Jag hade dem tidigare på min förra hoj, kom hem en natt och såg att någon idiot hade vält omkull den och repat sönder den. Gick ganska smidigt att ha att göra med em. Haft flertalet bilar försäkrade hos dem också. Har bara gott att säga om dem.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag tror inte att Gjensidige är speciellt mycket sämre eller bättre än något annat bolag.
Det spelar ingen roll vilket bolag man kollar på. Det finns massor av folk som säger sig ha haft problem med att försäkringsbolaget avslagit ersättningskrav för dom för alla försäkringsbolag.

Konstigt nog så handlar det ofta om personer som har liknande problem med alla bolag dom haft.

Försäkringsbolag ska ju värdera vad som hänt och sedan bestämma vilken rätt till ersättning man har.
Uttrycker man sig lite klantigt i skadeanmälan så ökar risken för att man får avslag.
Pratar man med skadereglerarna och är lite för odiplomatisk så ökar också risken.

Jag personligen har inte haft Gjensidige men jag har haft det tvivelaktiga nöjet att utnyttja mina försäkringar för bilar och MC vid några tillfällen och det har varit både bilsport & MC, Trygg Hansa, IF och Länsförsäkringar. Jag har inte haft några problem någon gång trots att det för samtliga av dom bolagen finns gott om personer som hävdar att dom är rövhål som avslår ersättning när dom inte borde.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top