Fick hem gamla däck, vad göra?

torrtalln

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2013
Ort
Umeå
Hoj
Rsv4 Factory. KTM 690 SM
Jag beställde ett par nya däck från mcdäckonline men nu när dom blev levererade idag så såg jag att dom var tillverkade redan år 2012 i april. Så lite drygt 6 år gamla!

Jag ringde upp företaget och dom sa att dom skulle ordna med upphämtning ifall jag skicka bild på datummärkningen.
Jag har redan väntat i det längsta laget på beställningen så det känns sådär kul att börja tjorva med returer och en ny beställning..

Hur dåliga är 6 år gamla däck? Man kan väl anta att dom iaf har varit lagrade i bra miljö.

"nypris" på setet var 1800 spänn. Hur mycket rabatt tycker ni att jag ska ha för att behålla dom?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Det beror på vad det är för däck. Sportdäck hade jag inte betalt många kronor för max halva priset. Men vad beställde du egentligen? Finns ju kvar väldigt få däcksmodeller från 2012.
 
Last edited:

torrtalln

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2013
Ort
Umeå
Hoj
Rsv4 Factory. KTM 690 SM
Det beror på vad det är för däck. Sportdäck hade jag inte betalt många kronor för max halva priset. Men vad beställde du egentligen? Finns ju kvar väldigt få däcksmodeller från 2012.

Ett par Michelin pilot power 2ct. Synpunkter på dom? Har dålig koll på gatdäck då jag främst kört bana senaste åren.
Jag skrev att jag kunde pröjsa 500 spänn för dom. Får se vad dom säger.. :)
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Enligt Nokian är nya lagrade däck olämpliga att använda 10 år efter tillverkningsdatum.

Sänd tillbaka däcken och ta detta som en läxa, att aldrig vänta i det längsta innan du lägger beställning på nytt däck.

Gamla däck föder hjärnspöke.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Ett par Michelin pilot power 2ct. Synpunkter på dom? Har dålig koll på gatdäck då jag främst kört bana senaste åren.
Jag skrev att jag kunde pröjsa 500 spänn för dom. Får se vad dom säger.. :)
Beställ ett set från dexon så får du leverans asap. Och sen skickar du tillbaka de gamla.
 

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Gamla däck föder hjärnspöke.

Så sant som det är sagt, priset i detta fallet är ointressant, inte ens om dom va gratis skulle dom åkt på, säsongen är för kort för att slösa bort på det viset.

Men jag tycker det låter märkligt att dom har så gamla däck liggande, fick själv en leverans från dom med just 2CT förra veckan, kollade nu och dom är från V23 2018.
 
Last edited:

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Precis, den är kort och ska utnyttjas till fullo.
Gjorde själv samma tabbe med att vänta för länge då däckväven kröp fram under en körning.

Detta kostade mig en helgkörning.
Inte hela världen men mycket onödigt.
 
Last edited:

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Vänge
Hoj
Aprilia Mille 2K
Det tror jag är samma kedja som har däckonline och katonline, jag reklamerade en katalysator och trodde att det var kört, men fick tillbaka varenda krona.
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Ett par Michelin pilot power 2ct. Synpunkter på dom? Har dålig koll på gatdäck då jag främst kört bana senaste åren.
Jag skrev att jag kunde pröjsa 500 spänn för dom. Får se vad dom säger.. :)
Jag hade dessa på min 660 SMC för många år sedan. Krängdes av och slängdes ganska omgående. Gick från skitbra till såphala på ingen tid alls vid lite aktivare körning.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
 

torrtalln

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2013
Ort
Umeå
Hoj
Rsv4 Factory. KTM 690 SM
*uppdatering*

Jag kontaktade som sagt däckonline fredagen den 13:e (inser nu att det kanske hade någonting med det att göra..) och sa att jag hade fått hem sex år gamla däck. De bad om ursäkt och sa att jag skulla ta bild på datummärkningen och skicka in dom via mejl så skulle kalgomålsavdelningen ta kontakt med mig om ett "par" dar.

Det har nu gått snart två veckor och jag har fortfarande inte hört ett enda jävla ord ifrån dom. När man ringer dit så blir man kopplad till någon engelsk kundtjänst som säger att de ska försöka skynda på ärendet och att jag borde bli kontaktad imorgon. Jag har ringt varannan dag sen tisdagen den 17:e, fortfarande inte ett knyst.

Jag blir galen av att inte få någon som helst feedback. Jag tycker det är så jävla illa skött av dom. Dom har mina pengar och jag är varken deras bank eller deras jävla lager.
Jag tycker att eftersom felet ligger hos dom så borde dom kunna anstränga sig lite för att lösa situationen.

Ska sägas att jag har handlat därifrån förut och att detta är första gången det är strul. Men det är väl såhär när man ska köpa av dom som är billigast. Blir det strul så är det ett helvete..
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
*uppdatering*

Jag kontaktade som sagt däckonline fredagen den 13:e (inser nu att det kanske hade någonting med det att göra..) och sa att jag hade fått hem sex år gamla däck. De bad om ursäkt och sa att jag skulla ta bild på datummärkningen och skicka in dom via mejl så skulle kalgomålsavdelningen ta kontakt med mig om ett "par" dar.

Det har nu gått snart två veckor och jag har fortfarande inte hört ett enda jävla ord ifrån dom. När man ringer dit så blir man kopplad till någon engelsk kundtjänst som säger att de ska försöka skynda på ärendet och att jag borde bli kontaktad imorgon. Jag har ringt varannan dag sen tisdagen den 17:e, fortfarande inte ett knyst.

Jag blir galen av att inte få någon som helst feedback. Jag tycker det är så jävla illa skött av dom. Dom har mina pengar och jag är varken deras bank eller deras jävla lager.
Jag tycker att eftersom felet ligger hos dom så borde dom kunna anstränga sig lite för att lösa situationen.

Ska sägas att jag har handlat därifrån förut och att detta är första gången det är strul. Men det är väl såhär när man ska köpa av dom som är billigast. Blir det strul så är det ett helvete..

Vet inte om de haft någon semester nu kanske. Mitt ärende har det varit tyst på i två veckor och idag fick jag svar från dem. Då är det ändå ett ärende där de har skickat ett extra däck och vill ha tillbaka det.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Nja jag fick Nokia 7or som separerade o det kom nya på några dagar. Visserligen var det produktions fel på den batchen o nokia stog för allting.
 

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Jag har ju alltid varit nöjd med servicen och fått det jag beställt och inom 5-7 arbetsdagar.

Men nu beställde jag Pilot Power 2CT den 17/7, räknade med att få dom typ imorrn eller på fredag, idag 25/7 fick jag ett mail som sa att däcken inte kan levereras nu utan dom återkommer med leveransdatum.

Är det just 2CT däcken som strular nu tro eller är det nåt annat skumt på gång:va

Dock inte mer än ett par tre veckor sen jag beställde likadana däck o då gick det som smort i vanlig ordning...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top