Cagiva Mito Evo2

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Kul - och inspirerande - tråd att följa!

Ditt projekt är lite av en pojkdröm, så här kommer möjligtvis dum fråga; du verkar synnerligen bevandrad i mekanik etc,. har du kanske jobbat med det? Vart kommer erfarenheten och kunskapen ifrån? Saknar själv all form av erfarenhet, kunskap vad avser mekande, tyvärr.

Allt gott! Ser fram emot fler bilder :)
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Kul - och inspirerande - tråd att följa!

Ditt projekt är lite av en pojkdröm, så här kommer möjligtvis dum fråga; du verkar synnerligen bevandrad i mekanik etc,. har du kanske jobbat med det? Vart kommer erfarenheten och kunskapen ifrån? Saknar själv all form av erfarenhet, kunskap vad avser mekande, tyvärr.

Allt gott! Ser fram emot fler bilder :)
Kul att du gillar den!
Jag kan ärligt säga att jag inte har några vidare kunskaper kring detta, jag använder workshop manual och googlar fram det mesta, man kommer ganska långt den vägen :tummenupp

Beställt ny tank idag, blev en matt svart/grå historia från 2004 från Tyskland, kommer inte hända så mycket innan jag får hem den.
Hittat lite andra prylar på ebay jag kommer behöva byta också men det får bli lite längre fram, nöjeskontot är något ansträngt i nuläget...
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Fått hem tanken nu och den har också rost invändigt, bara hunnit kolla som hastigast nu på jobb men den har iaf en plugg i botten så man kan dränera den enkelt.
Blir att köra småsten och diesel först, andra tanken hade varit omöjlig att få ut stenarna ur...
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Har inte hänt något öht senaste veckorna, men idag har jag beställt ett Kreem tank prep kit som jag hoppas ska lösa huvudvärken med tanken!
Om jag har tur så får jag den tills på torsdag när man är ledig, annars får det vänta tills nästa vecka :(
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Hej igen :hej
Inte hänt något senaste månaden då jag har gått och väntat på ett nytt tanklock som jag egentligen inte skulle fått förrän mitten Dec men det damp ner i lådan idag!
Hade väntat mig något kinesiskt skräp då det bara kostade 350 spänn men det känns faktiskt gediget.
Tändlåset kommer jag inte att använda såvida inte original skulle gå sönder.
Tank prep kittet har samlat damm här i någon månad, men nu har jag allt för att fixa till tanken iaf! :tummenupp

d7fa38226a91b270024673b349a828ca.jpg
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Tank prep kittet har samlat damm här i någon månad, men nu har jag allt för att fixa till tanken iaf!
Rengör och avrosta tanken VÄLDIGT noga innan du ens tänker på att använda Kreem-kitet! Jag följde bara deras beskrivning på en läckande tank utan rost och den läckte igen inom tre månader, Kreem-membranet släppte ifrån plåten.
Uppruggning av ytan med grov singel och noggrann avfettning med alkohol skulle jag satsa på om det skulle göras igen.

PS Kastade efter mycket meck den läckande tanken och skaffade en annan...
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Rengör och avrosta tanken VÄLDIGT noga innan du ens tänker på att använda Kreem-kitet! Jag följde bara deras beskrivning på en läckande tank utan rost och den läckte igen inom tre månader, Kreem-membranet släppte ifrån plåten.
Uppruggning av ytan med grov singel och noggrann avfettning med alkohol skulle jag satsa på om det skulle göras igen.

PS Kastade efter mycket meck den läckande tanken och skaffade en annan...

Har kollat en hel del videos på youtube om hur man går tillväga, men överväger fortfarande att lämna in tanken och kittet till någon som har gjort detta innan och vet hur det ska gå till.
Verkar i princip omöjligt att hitta en tank i samma färg som inte kostar en månadslön så vill inte riskera att förstöra den.
Ska höra mig för med lokala verkstaden imorgon tänkte jag, får se vad dom säger.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Hur har de gått?

Skriver detta inlägget ifrån skamvrån...
Det har faktiskt inte hänt ett skit.
Jobb och dykning kom emellan och jag kände inget sug öht efter hoj under vintern.
Nu när det fina vädret börjat titta fram så har jag funderat mer och mer på den där tvåtaktaren i garaget.
Tanken är att jag ska ut och pilla med den på Torsdag när jag är ledig :tummenupp
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top