Växlingsproblem R1 -09

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Jag har en Yamaha R1 -09 som bara går bandagar och enklare race.
Den är bla utrustad med PC5 och tillhörande quickshifter.

I torsdags och fredags körde jag Filip Backlunds bandagar på Mantorp.
Under fjärde passet på fredagen går jag ut på rakan och matar in växlarna som vanligt.
När jag växlar från fyran till femman rycker det till lite konstigt och sexan hoppar in direkt.
Vid inbromsningen till Mjölbykurvan kan jag sen inte växla ner. Efter lite lirkande får jag in trean och tar mig till depån. I depån lyfter jag upp hojen på ställen och drar i bakhjulet och provar att växla. Upp till sexan går "bra", nedåt lite svårare, ettan svårast. Jag kollade yttre länkaget till växelspaken, allt där såg oskadat ut.

Nån som har nån idé om var jag ska börja leta efter fel?

Själva växelaxeln verkar ju någorlunda lättåtkomlig. Förstår jag det rätt räcker det att plocka loss kopplingskorgen för att få ut den för inspektion.

Efter att ha kollat i manualen uppfattar jag det som att man behöver riva hela motorn, toppar cylindrar etc, för att komma åt själva växellådan.
Nåt som vet om det är så?

Och i så fall får ni gärna tipsa om vem jag lämnar in motorn till.
Jag bor i Göteborg, RNMC ringde jag direkt på fredagen, men han kan ta det tidigast i höst.
Jag har bokat in ett flertal bandagar i augusti, september och vill ha jobbet gjort så fort det bara går...

Tacksam för all hjälp
/Ragge
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Kan vara växelaxeln, ett par tusen om det är samma typ som till r6an.

Har du missat växlar?
Hamnat i "mellanläge" någon gång?

Kan även vara naturligt slitage på några drev pga. felaktig qs-inställning så han slått ur växeln och sabbar växelaxeln.
Iaf., lådan måste gås igenom så alla ingreppen är felfria innan du bara smackar i en ny axel om det är den annars så sitter du snart där igen.

På R6an går lådan att plocka ur underifrån, bulta loss motorn och vänd upp och ner på den sen kommer du åt den, borde vara liknande på din men eftersom det är en annan motorgeneration törs jag inte säga säkert.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Troligast är att nån av gafflarma har eller håller på att ge sig. De tar stryk av QS. Då kan man få fenomen som beskrivs.

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Kan vara växelaxeln, ett par tusen om det är samma typ som till r6an.

Har du missat växlar?
Hamnat i "mellanläge" någon gång?

Kan även vara naturligt slitage på några drev pga. felaktig qs-inställning så han slått ur växeln och sabbar växelaxeln.
Iaf., lådan måste gås igenom så alla ingreppen är felfria innan du bara smackar i en ny axel om det är den annars så sitter du snart där igen.

På R6an går lådan att plocka ur underifrån, bulta loss motorn och vänd upp och ner på den sen kommer du åt den, borde vara liknande på din men eftersom det är en annan motorgeneration törs jag inte säga säkert.

Ja, jag har missat växlar, hamnat i mellanläge, speciellt mellan fyra/femman och femman/sexan.
Nu sist på Mantorp växlade jag bestämt och hårt för att inte missa växlarna.
Det funkade tills det slutade funka...

Minns inte riktigt vad qs står inställd på, har för mig att det är en standardtid 60-70 ms.
Ska man ändra så att den bryter under längre tid?

Låter som att jag måste kolla lådan även om det "bara" är växelaxeln (shift shaft).

Jag hoppas du har rätt när det gäller att komma åt lådan.
Isf vågar jag ge mig på det med hjälp av kunnig kompis.
Men jag tolkar servicemanualen som att man måste dela hela motorn,
plocka av topp och cylindrar. Och det vågar jag nog inte ge mig på utan rätt verktyg och kunskap.
Ska kontakta Yamahacenter för att få klarhet i vad som krävs för att komma åt lådan.

Tack till er som svarat :)
 

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Min 08 hade bekymret att stången som går igenom motor, den som växelmekanismen sitter i på vänster sida och kommer ut på höger sida, hade en klack som gick av pga QS. Du ser om en klack, böjd ca 90 grader, är av under kopplingskåpan. Vet inte hur många jag bytte eller om det är samma på 09.

Kolla delen högst upp på bilden.

https://www.clmparts.com/product/20...1-oem-transmission-trans-gear-set-drum-forks/
 
Last edited:

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Låter som en krökt gaffel. Dom brukar ge sej vid hård användning av lådan och ännu mer om man missat lite växlar och filurat på vägen :fakta det är inte supersvårt att byta dessa bara man kommer åt lådan vilket jag inte har erfarenhet från på din modell.

Lycka till!!
 

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Min 08 hade bekymret att stången som går igenom motor, den som växelmekanismen sitter i på vänster sida och kommer ut på höger sida, hade en klack som gick av pga QS. Du ser om en klack, böjd ca 90 grader, är av under kopplingskåpan. Vet inte hur många jag bytte eller om det är samma på 09.

Kolla delen högst upp på bilden.

https://www.clmparts.com/product/20...1-oem-transmission-trans-gear-set-drum-forks/

Pratade med folk på både Yamahacenter Göteborg
och Bike Göteborg (visste inte att de inte för Yamaha längre) idag,
och på båda ställen tyckte de utifrån min beskrivning att det är den stången,
växelaxeln (shift shaft), jag ska kolla först.
Så med lite tur behöver jag inte ens lyfta ut motorn ur ramen.

Ska kolla noga efter spån när jag tömmer den på olja.
Hittar jag inget ovanligt där har förhoppningsvis lådan klarat sig.
Visserligen ingen garanti för att gafflarna klarat sig,
men hoppas kan jag ju alltid.

Tack för hjälp och förslag :)
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ja, jag har missat växlar, hamnat i mellanläge, speciellt mellan fyra/femman och femman/sexan.
Nu sist på Mantorp växlade jag bestämt och hårt för att inte missa växlarna.
Det funkade tills det slutade funka...

Minns inte riktigt vad qs står inställd på, har för mig att det är en standardtid 60-70 ms.
Ska man ändra så att den bryter under längre tid?

Låter som att jag måste kolla lådan även om det "bara" är växelaxeln (shift shaft).

Jag hoppas du har rätt när det gäller att komma åt lådan.
Isf vågar jag ge mig på det med hjälp av kunnig kompis.
Men jag tolkar servicemanualen som att man måste dela hela motorn,
plocka av topp och cylindrar. Och det vågar jag nog inte ge mig på utan rätt verktyg och kunskap.
Ska kontakta Yamahacenter för att få klarhet i vad som krävs för att komma åt lådan.

Tack till er som svarat :)

Om nu bilden kommer med är det klacken jag pekar på som går av och den gör det för ingreppsklackarna är slitna så växeln slår ur.
Så, kolla om klacken sitter där och gör den inte det går du igenom ingreppen i lådan.

Verkar inte få med bilden, kan fixa ikväll.

Förlåt, pekade på fel klack, den det gäller syns till höger i bild.
Hittade en trasig med bit i kameran.
IMG_4002.jpg
 

Bifogat

  • IMG_4140.jpg
    IMG_4140.jpg
    347.2 KB · Visningar: 35
  • IMG_4135.jpg
    IMG_4135.jpg
    366.7 KB · Visningar: 36
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
.

Minns inte riktigt vad qs står inställd på, har för mig att det är en standardtid 60-70 ms.
Ska man ändra så att den bryter under längre tid?

Du behöver ha brytaren så hårt ställd att den slår växeln helt i ingrepp när den bryter men inte mer, bryttiden får inte vara för kort heller då slår den till innan greppen har gått helt i och då börjar han snart kasta ur växlarna.
65-70ms brukar funka och jag har min ställd på 11kg har jag för mig, var ner på 10 och då bryter den mjukt men är jag slarvig med trycket så kan han missa så jag vill ha han där men vågar inte riktigt chansa, det är trist att byta låda.. :näsblod
Vinklarna i länkaget SKALL vara 90 grader så trycket går igenom brytaren, lämnar du 90graders vinklar så kan det sluta med att han inte vill bryta alls eller inkonsekvent brytande och det är inte bra för lådans ingrepp, har sett detta, alla leder SKALL vara välsmorda och helt utan glapp, även petarens lagring.

Har man koll på de grundläggande bitarna så kan man börja experimentera med bryttid och tryck, då kommer den vara konsekvent så man vet att resultatet beror på ändringen man gjort och inget annat.

Klacken som går av har 2 uppgifter, den ena är att hålla fjädern till "klorna" som vrider trumman till nästa växel så att de kan greppa åt bägge håll och den andra är att agera stopp åt trumman när växeln är i ingrepp.

Min misstanke vad som händer när man kör qs och han kastar ur växeln är att du har stoppklacken "ivägen" för trumman när den slår tillbaka för du sitter med foten kvar på petarn (har inte kollat detta men kan göra det i veckan om någon är intresserad), även om den är ställd med för högt motstånd innan bryt så blir det ett hårt slag när trumman stoppar mot klacken så kanske att det blir sprickbildning i godset tillslut, den är ju böjd en gång så...
 

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Exakt, det var den lilla klacken som gått av på växelaxeln :)
Stort tack till alla som svarat och kommit med tips.

@He rik: Det är inga växlar som har hoppat ur när jag kört, men femman och sexan har jag missat ibland.
Resten av växlarna funkar klockrent. Märkte att övre kulleden till yttre växellänkaget går trögt, ska byta den också.
Kan inte få till 90 grader i länkaget, har raceväxlat och Vortex rear sets. Har satt det så att vinklarna är lika stora, men båda är alltså något mindre än 90 grader.

Jag har Dynojets qs, dvs den bryter bränsletillförseln. Gissar att du har Cordona eller liknande som bryter tändningen.
Är det skillnad i tiderna för de olika varianterna?
Kompisen som kör en Kawa med original qs säger att bryttiderna på den är 100 ms??

Var beställer du delar?
Sist jag beställde på Yamahacenter tog det två veckor, och de beställer troligen från samma ställe jag själv handlat av - MSP, motorcyclespareparts.com
Fick tips om Mascot i Nässjö, men de har semstängt den här och nästa vecka.

Tack för dina initierade svar :)
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Exakt, det var den lilla klacken som gått av på växelaxeln :)
Stort tack till alla som svarat och kommit med tips.

@He rik: Det är inga växlar som har hoppat ur när jag kört, men femman och sexan har jag missat ibland.
Resten av växlarna funkar klockrent. Märkte att övre kulleden till yttre växellänkaget går trögt, ska byta den också.
Kan inte få till 90 grader i länkaget, har raceväxlat och Vortex rear sets. Har satt det så att vinklarna är lika stora, men båda är alltså något mindre än 90 grader.

Jag har Dynojets qs, dvs den bryter bränsletillförseln. Gissar att du har Cordona eller liknande som bryter tändningen.
Är det skillnad i tiderna för de olika varianterna?
Kompisen som kör en Kawa med original qs säger att bryttiderna på den är 100 ms??

Var beställer du delar?
Sist jag beställde på Yamahacenter tog det två veckor, och de beställer troligen från samma ställe jag själv handlat av - MSP, motorcyclespareparts.com
Fick tips om Mascot i Nässjö, men de har semstängt den här och nästa vecka.

Tack för dina initierade svar :)

Nja, du håller ju fast trumman med klon så ur slår han ju inte förrän det är riktigt jävligt men det blir väl sannolikt en smäll i trumma/klack när han försöker...
Enda jag gjorde annorlunda andra gången jag bytte axel var att byta till en hel låda samtidigt, den första gick ju 2 hela pass så helt bortkastade pengar på bandag, axel, transport och ledighet var det ju inte....:näsblod

Och, när klacken går av så kan ju trumman "rulla" vidare och först brukar man landa i mellanläget mellan 5 och 6 om man är där uppe sen hoppar 6an i om man trycker vidare, hur var det för dig skrev du? ;)

Gissar att ingreppsklackarna på 5an är slitna för dig eftersom du hamnat i det mellanläget innan och det var där den small.

Jag rekommenderar att kolla lådan, jag gjorde precis som du tänker göra och resultatet blev ännu en kass axel och en kontroll och byte av låda och bortkastad dag.....

Kör cordona så tider och så gäller ju den på r6, borde inte vara någon skillnad på tiden mellan modeller av brytare men däremot mellan olika hojmodeller så kolla med de som kör samma som dig om grundrek.

Handlar av Y-center här hemma så det är samma för mig, bara vänta om man behöver något.

Är det samma axel så har jag en du kan ta om du vill komma ut direkt, kolla upp det och hör av dig isf. så får jag den när den kommer, förhoppningsvis behöver jag den inte nu.... :tungan
 
Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Alltid börja med det enklaste, har du plockat isär länkaget, fjädrar det tillbaka som det ska, återställt räjsväxlat etc.? Damens båtmotor var bedrövlig att växla när länkaget strula med små toleranser.
 
Last edited:

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Nja, du håller ju fast trumman med klon så ur slår han ju inte förrän det är riktigt jävligt men det blir väl sannolikt en smäll i trumma/klack när han försöker...
Enda jag gjorde annorlunda andra gången jag bytte axel var att byta till en hel låda samtidigt, den första gick ju 2 hela pass så helt bortkastade pengar på bandag, axel, transport och ledighet var det ju inte....:näsblod

Och, när klacken går av så kan ju trumman "rulla" vidare och först brukar man landa i mellanläget mellan 5 och 6 om man är där uppe sen hoppar 6an i om man trycker vidare, hur var det för dig skrev du? ;)

Gissar att ingreppsklackarna på 5an är slitna för dig eftersom du hamnat i det mellanläget innan och det var där den small.

Jag rekommenderar att kolla lådan, jag gjorde precis som du tänker göra och resultatet blev ännu en kass axel och en kontroll och byte av låda och bortkastad dag.....

Kör cordona så tider och så gäller ju den på r6, borde inte vara någon skillnad på tiden mellan modeller av brytare men däremot mellan olika hojmodeller så kolla med de som kör samma som dig om grundrek.

Handlar av Y-center här hemma så det är samma för mig, bara vänta om man behöver något.

Är det samma axel så har jag en du kan ta om du vill komma ut direkt, kolla upp det och hör av dig isf. så får jag den när den kommer, förhoppningsvis behöver jag den inte nu.... :tungan

Jag tänker så här: Om jag växlar "normalt" med koppling och avslag på gasen till de högre växlarna (femman och sexan) hoppas jag att det håller ett tag. Det är en gång per varv på svenska banor. Och då kan jag förhoppningsvis få lådan kontrollerad under vintern.
Och smäller den lilla klacken av efter två pass lovar jag att meddela dig,
så får du säga: "Vad var det jag sa...?" Och jag får stå där med skägget i brevlådan. :)

Stort tack för din input.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Jag tänker så här: Om jag växlar "normalt" med koppling och avslag på gasen till de högre växlarna (femman och sexan) hoppas jag att det håller ett tag. Det är en gång per varv på svenska banor. Och då kan jag förhoppningsvis få lådan kontrollerad under vintern.
Och smäller den lilla klacken av efter två pass lovar jag att meddela dig,
så får du säga: "Vad var det jag sa...?" Och jag får stå där med skägget i brevlådan. :)

Stort tack för din input.

Ja, det är din tid och dina pengar. :)

Kan funka, jag hade troligen dessa problem länge i min låda men först när jag köpte qs blev de ett riktigt problem så kopplar du kan det funka.

Men, minska inställningen på trycket så du behöver mindre vikt för att bryta efter du gått igenom och smort lederna, du märker när det blir rätt då den kommer funka som en väl fungerande automat där känslan är att växeln "smyger" i utan motstånd, det sparar lite våld på grejerna och förlänger dess livslängd.
Känner du då att någon växel blir "bråkig" och kanske "hackar" till så koppla den med om det är en enstaka annars öka brytvikten om det är alla, koppla mellan 1-2 med, det är långt avstånd där så den qs-växlar du bara i racestarter för att spara på materialet.

Lägg även en tanke på att resterande bandagar när den smäller (om den gör det) blir bortkastade om du inte hinner få delar och skruva snabbt nog medans alla fungerar om du bara tittar på det innan första....
Det är ingen hjärnkirurgi utan bara skruva och följa instruktion. :)

Ska du inte ut förrän i augusti och har ett gäng dagar bokade skulle jag kollat innan, men detta säger jag kanske bara för jag stått vid sidan och tittat på nere i spanien när första axeln small så jag vet vad trist det är att inte kunna utnyttja den eftertraktade bantid man fått tag på och lagt stora pengar och tid att få till för något man kunnat åtgärda innan.. :3freak
 

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Ja, det är din tid och dina pengar. :)

Kan funka, jag hade troligen dessa problem länge i min låda men först när jag köpte qs blev de ett riktigt problem så kopplar du kan det funka.

Tänk att just det här är vad jag tar åt mig mest. Minsta motståndets lag råder i min skalle...


Jag vet inte hur jag ändrar trycket på min qs Dynojet.
Tiderna kan jag ändra via datorn, men trycket...? Är det nåt jag missat?
Jag brukar frikoppla mellan ettan/tvåan, till trean och fyran känns det som en automat, lite kärvare då till femman och sexan.

Jag kör inte om några SM- eller rookie-poäng, och jag ska inte utomlands.
Får jag en bandag inställd på G-åsen får jag väl glida omkring i depån med en öl i näven och prata om hur snabb jag skulle ha varit om inte hojen krånglat.

Men du har fått mig att tro att jag kanske kan kolla på lådan själv (i vinter, om den håller ihop till dess). Jag har fortfarande inte fått klarhet i om man behöver riva topp och cylindrar, och i så fall backar jag på det.
Det skiljer tydligen på olika årsmodeller på R1.

Hörde talas om att de på Bike Trollhättan gjort nån slags ställning där de vänder hela hojen för att komma åt lådan utan att behöva ta motorn ur ramen, på de hojar där man slipper riva topp etc. Tidsbesparingen ska tydligen vara uppemot tio timmar på det.
Jag ska kontakta dem och se om det stämmer.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tänk att just det här är vad jag tar åt mig mest. Minsta motståndets lag råder i min skalle...


Jag vet inte hur jag ändrar trycket på min qs Dynojet.
Tiderna kan jag ändra via datorn, men trycket...? Är det nåt jag missat?
Jag brukar frikoppla mellan ettan/tvåan, till trean och fyran känns det som en automat, lite kärvare då till femman och sexan.

Jag kör inte om några SM- eller rookie-poäng, och jag ska inte utomlands.
Får jag en bandag inställd på G-åsen får jag väl glida omkring i depån med en öl i näven och prata om hur snabb jag skulle ha varit om inte hojen krånglat.

Men du har fått mig att tro att jag kanske kan kolla på lådan själv (i vinter, om den håller ihop till dess). Jag har fortfarande inte fått klarhet i om man behöver riva topp och cylindrar, och i så fall backar jag på det.
Det skiljer tydligen på olika årsmodeller på R1.

Hörde talas om att de på Bike Trollhättan gjort nån slags ställning där de vänder hela hojen för att komma åt lådan utan att behöva ta motorn ur ramen, på de hojar där man slipper riva topp etc. Tidsbesparingen ska tydligen vara uppemot tio timmar på det.
Jag ska kontakta dem och se om det stämmer.

Trycket ändrar jag elektroniskt i brytarn till cordona men vet att äldre hade ställskruv på själva brytaren, du får kolla upp vilken typ av brytare du har.

Ställning att vända hojen med lät smart, skulle spara en massa tid! :)
Men bara för koll då på min, jag funderade själv på att bara vända upp och ner på hojen som man gjorde med moppen när man var ung men kom fram till att jag ändå skulle byta lådan hur den än såg ut och för att göra det så måste jag dela motorn så den var tvungen ner ändå.

R6-motorn måste delas vid byte men man kan lämna topp och vev orörd och bara lyfta nederdelen om man vänder upp och ner på motorn, för en koll skulle det räcka att vända upp och ner på den då så har de en sådan där så skulle jag om jag var dig ringa dit, förbereda Allt hemma och åka dit och göra en inspektion och ta ett beslut efter det.
Går det att plocka lådan ur din utan att lossa skulle jag ring dit och fixat att få låna/köpa tid i ställningen (eller bara vända upp och ner på hojen...) letat upp en låda och bara bytt.
Är lådan felfri så är spar den som reserv eller sälj och är den kass så byt de trasiga dreven och spar som reserv eller sälj.

Men som sagt, är ju bara vad jag skulle gjort. :)
 

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Hm, får kanske följa dina råd nu ändå.
När vi skruvade isär kopplingen igår såg vi att inre kopplingskorgen (clutch boss) var sprucken vid nitarna.
Kollade priset snabbt igår och tyckte det stod €63,7 vilket är överkomligt.
Vid närmare koll idag stod det €637,7...

Kan ju vara dumt att lägga ca 10K utan att gå igenom lådan ordentligt.
Så nästa steg verkar bli att kontakta Bike Trollhättan för att se vad de kan göra.

Har en Fireblade för gata, får väl köra lugnt och fint med den resterande bandagar i år.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Hm, får kanske följa dina råd nu ändå.
När vi skruvade isär kopplingen igår såg vi att inre kopplingskorgen (clutch boss) var sprucken vid nitarna.
Kollade priset snabbt igår och tyckte det stod €63,7 vilket är överkomligt.
Vid närmare koll idag stod det €637,7...

Kan ju vara dumt att lägga ca 10K utan att gå igenom lådan ordentligt.
Så nästa steg verkar bli att kontakta Bike Trollhättan för att se vad de kan göra.

Har en Fireblade för gata, får väl köra lugnt och fint med den resterande bandagar i år.

Eller tjacka beg racekåpset till cbr... :D

Jaga rätt på en beggad kopplingskorg, är för dyrt att köpa ny, är det ett vanligt fel så blir det ju förvisso problem då...

Ja ja, lycka till hur det än blir. :)
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Beggade och hela finns på eBay. Köpte till min 07 som lider av samma sjukdom häromåret. Drygt 2000 med frakt och påslag från US of A blev det för den.

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top