Rosenhill?

Str3 R

Guest
Nu har jag varit på Rosen och fikat några ggr och slås varje gång av att det är färre hojförare där i år. Var är alla?
 

Str3 R

Guest
Eller flyttat kaffekopparna? Det var ju många fler förut, nu är det inga problem att hitta en plats åt hojen. Surt att de öppnar sent på helgerna, om man ska ta färjan en tidig morgon söderut så kan man glömma fikat.
 

Str3 R

Guest
Noterade också att de verkar rikta in sig på bilfolk (tavlor, musikval...).
Känns lite beige faktiskt.
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Kör vidare till eldtomta. Bättre fika, och en anledning att köra lite längre.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Asså, jag var där i morse och åt en räkmacka och surrade lite med ägaren, helt ok men alldeles för få hojar.
Det enda jag fick lyssna på var några cyklisters gnäll över elaka bilister, jojo, som man bäddar får man smaka på spolarvätska :hihi
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Kvaliteten ned och priserna upp, sedan verkar de nöjda med att låta lykra/spandexfolket ta över så jag tog principbeslut förra säsongen att göra mina pitstops på andra fik.

Det har väl alltid varit hojåkare och cyklister på Rosenhill? Jag började fika där i lykra, så det är mig ni vill köra över f.ö., och stod och gjorde ett snabbt överslag någon gång för 8-10 år sedan om det var hojarna eller cyklarna på parkeringen som totalt var värda mest. Det var inte uppenbart den gången.
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Det har väl alltid varit hojåkare och cyklister på Rosenhill? Jag började fika där i lykra, så det är mig ni vill köra över f.ö., och stod och gjorde ett snabbt överslag någon gång för 8-10 år sedan om det var hojarna eller cyklarna på parkeringen som totalt var värda mest. Det var inte uppenbart den gången.

Det är ganska få som vill köra över cyklister. De flesta vill dock ta sig förbi vilket i vissa fall försvåras av att några envisas med att cykla 3-5 i bredd på vägen. Det kan bli lite irriterande om det är många möten, men i övrigt så är det ju inga problem?
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
För 8-10 år sedan var hojåkarna i klar majoritet. Man kunde vila ögonen på tjogtals med hojar...och en och annan dam i läder :)
Största bekymret var när galleristen blev sur för att det var hojar överallt !

Vad det gäller värdet på tvåhjulingarna så har du tokfel, men det vet du nog själv med.

Jag vill INTE köra över en cyklist jag vill slippa trängas med dom !!!
(Både på fik och vägarna)
Ok det jag såg var fel och det du såg var rätt, förlåt.

Skickat från min E5823 via Tapatalk
 

Str3 R

Guest
När t o m cyklisterna sitter och påpekar att det är få cyklister där numera, ja då är det få gäster.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det har väl alltid varit hojåkare och cyklister på Rosenhill? Jag började fika där i lykra, så det är mig ni vill köra över f.ö., och stod och gjorde ett snabbt överslag någon gång för 8-10 år sedan om det var hojarna eller cyklarna på parkeringen som totalt var värda mest. Det var inte uppenbart den gången.

Det är ganska få som vill köra över cyklister. De flesta vill dock ta sig förbi vilket i vissa fall försvåras av att några envisas med att cykla 3-5 i bredd på vägen. Det kan bli lite irriterande om det är många möten, men i övrigt så är det ju inga problem?
Cyklister dödas varje år i sammanstötningar med tung trafik. Jag påminner mig om ett svar från en sopåkare, -Inte F-N stannar jag för en cyklist! Och han skojade inte. :7peta
Det var innan mobiltelefonens genombrott och när nu var och varannan trafikant tittar mer på telefonskärmen än trafiken skulle jag inte våga göra som många av Lycrafolket. :dummer
Men det ger kanske en känsla av makt att hindra annan trafik. :va Det bygger helt klart inte upp en positiv anda mellan olika trafikantgrupper... :fakta

För 8-10 år sedan var hojåkarna i klar majoritet. Man kunde vila ögonen på tjogtals med hojar...och en och annan dam i läder :)
Största bekymret var när galleristen blev sur för att det var hojar överallt !

Vad det gäller värdet på tvåhjulingarna så har du tokfel, men det vet du nog själv med.

Jag vill INTE köra över en cyklist jag vill slippa trängas med dom !!!
(Både på fik och vägarna)

Jag passerar mestadels, förutom att jag tankar ibland, men fikat var det länge sedan jag gjorde. Jag passerade i morse och där stod visserligen en hoj men jag kände ingen lust att stanna.

Nu cyklar jag också men eftersom jag inte klär mig i Lycra och inte har femtielva växlar kan jag se till att inte vara ivägen för andra. :)
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Asså, jag var där i morse och åt en räkmacka och surrade lite med ägaren, helt ok men alldeles för få hojar.
Det enda jag fick lyssna på var några cyklisters gnäll över elaka bilister, jojo, som man bäddar får man smaka på spolarvätska :hihi
Alltså bilister som sprejar mig med spolarvätska när jag sitter på hojen.. dom brukar inte tycka det är lika kul när man kör upp bredvid dom när dom stannat.
 

Str3 R

Guest
Blev rätt lack på ett gäng cyklister på just slingerbulten för några år sen. Jag försökte vara snäll först men ingen flyttade på sig så man kunde ta sig förbi snyggt och prydligt (samarbeta i trafiken va'?). Då for fan i mig och jag brölade om med Scramblern. Hoppas de använde hörselskydd.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top