Halloj!

Bjoerlin76

Medlem
Gick med
3 Jul 2018
Ort
Lund
Hoj
Triumph 955i Speed Triple -05
Halloj alla. Siktar på A2-kortet till början av augusti och då kommer jag puttra omkring på en röd CB400N från 1983 nere i Skåne. Har risk2 och teoriprov om några dagar så det närmar sig...sjukt taggad.

Har ägt en CB600 Hornet tidigare men en sisådär två veckor efter jag köpte den bestämde jag mig för att flytta och plugga i Skåneland. Flopp. Men men, nu har jag hoj igen och även om den är en hundradel av Horneten så duger den fint. Framtida drömmen är dock en Street Triple när jag vuxit ut 400an..!
 
Last edited:

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Tjena och välkommen. Kul med fler skåningar! Gött! :yoparty
Lycka till med kortet så du får njuta av säsongen i frihet.

Ursäkta jag frågar men på namnet ditt så kan man ana att du är äldre än vad som krävs för ett riktigt A. Varför inte köra upp för stora klassen direkt? Det är ju samma sak bara för olika effektklasser. Du måste ju ändå köra upp sen igen för A klass. :va
 

Bjoerlin76

Medlem
Gick med
3 Jul 2018
Ort
Lund
Hoj
Triumph 955i Speed Triple -05
Tackar! Tyvärr är jag en sån där ”jävla 08:a” - men jag trivs i Skåne iallafall! ;)

Ingen fara! Är faktiskt född -97. Vet att många brukar tro att jag är äldre pga mitt nick men 76 var det nummer jag hade när jag körde kart. :)

Edit: Missade att jag kunde citera..
 
Last edited:

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Det går an det också och nu bor du i Skåne då räknas du som skåning! Så de så! :fyllisar

Nu förstår jag varför du får satsa på A2. De år du behöver för att ta A går dock fortare än man tror.
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Välkommen! Började min hojkarriär på en tvåcylindrig fyrahundra från -82, gick fint som fasen tyckte jag. Drar de flesta bilar vid rödljusen:D Många fina vägar öster om Lund om det är där du bor. Lycka till med kortet!
 

Bjoerlin76

Medlem
Gick med
3 Jul 2018
Ort
Lund
Hoj
Triumph 955i Speed Triple -05
Det går an det också och nu bor du i Skåne då räknas du som skåning! Så de så! :fyllisar

Nu förstår jag varför du får satsa på A2. De år du behöver för att ta A går dock fortare än man tror.
Hehe, perfekt då! :D

Ja jag hoppas på det. 43 hästar lär väl duga helt okej i början och det känns förnuftigt så att jag inte kör ihjäl mig.
 

Bjoerlin76

Medlem
Gick med
3 Jul 2018
Ort
Lund
Hoj
Triumph 955i Speed Triple -05
Välkommen! Började min hojkarriär på en tvåcylindrig fyrahundra från -82, gick fint som fasen tyckte jag. Drar de flesta bilar vid rödljusen:D Många fina vägar öster om Lund om det är där du bor. Lycka till med kortet!
Tack! :) Skojskoj, vad var det för 400a du hade?
Japp, det är i Lund jag bor. Ska bli kul att leta reda på lite roliga vägar och jag kan tänka mig att det finns många här som har bra tips.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top