Indian FTR1200

Str3 R

Guest
Det här ser ju kul ut på isen, Indian FTR1200 som släpps nästa år. Just nu har de en dragning där en har chans att vinna en, dragningen gäller över hela världen.
Jag verkar ha nån fetisch för högt uppdragna ljuddämpare (min smatterknarr Triumph Scrambler, Streeten Grålle och Husqvarnan Affe har det allihop). :va

https://youtu.be/V0n-Rym7YbY
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
FTR1200 ligger högt på min lista för framtida inköp :crash , det är inne med ”scramblers” :fakta

Det vill säga om den färdiga hojen är snarlik prototypen, vikten hålls nere samt att priset inte blir för högt.
 

Str3 R

Guest
Jag gillar inte amerikanska hojar normalt, inget märke har liksom lyckats tilltalat mig men den här rackaren..! :kär
Var med i dragningen så jag får provköra den sen. :)
 
Last edited:

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Jag gillar inte amerikanska hojar normalt, inget märke har liksom aldrig lyckats tilltalat mig men den här rackaren..! :kär
Var med i dragningen så jag får provköra den sen. :)

Nää jänkehojar är inget som gör att det pirrar något extra men det här är en flattrack, scrambler, hipster hoj :D
I värsta fall klistrar jag på ducati märken på den så man kvalar in på sporthoj :rock

Behåller nog ändå min tuono som backup :tungan
 

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
15000 dollarinos over there - undrar vad det med moms och övriga spännande pålägg ger för summa over here....

Mit huvud säger - take my money - men när jag sen öppnar plånboksjäveln är den ju tom....
 

Str3 R

Guest
Den är råcool, måste säkert sälja av hojarna för en FTR1200 och det vill jag nog inte för jag gillar tanken med att byta körstil beroende på vilken sida jag vaknat på samt årstid (gruspiskerier, asfaltsnötande, snö & is-körning). Fast det kan ju kanske funka med skidor på en sån där och nabbdäck? :)
 

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Ort
göteborg
Hoj
2021 Ducati Desert sled
FTR1200 ligger högt på min lista för framtida inköp :crash , det är inne med ”scramblers” :fakta

Det vill säga om den färdiga hojen är snarlik prototypen, vikten hålls nere samt att priset inte blir för högt.
Nja, så snarlik blev den väl inte

Tvivlar på att de där ljuddämparna klarar bullerkraven:(
Nä, men dom här gör det nog.
indian.jpg
Sen, oavsett om man gillar den eller inte, så är det väl inte så mycket flat tracker kvar.
Mer...ja typ en Monster
ducatimonster.jpg
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Ah shit, ja där försvann suget.
Varför gör de så här..?
Den ska anpassas till alla möjliga och ovettiga regler i olika länder så de kan sälja den. Senaste blatanta exemplet på det är väl SD1290.

750 racehojen och 1200 prototypen såg klart intressanta ut. Färdiga versionen är ju bara en Ducce med annan tank. Inte mycket dirt track kvar alls....

Typiskt jänkare också att tycka de byggt en liten hoj med mycket effekt. Jag har haft mindre med betydligt mer, som inte varit sporthojar.

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 
Last edited:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Det lär kunna säljas prydligare avgasningsrör till dem.:gråta
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
En vän i Holland besökte hojen och torrkörde den, han var tyvärr ganska besviken.

85fea37dc99186a130cb05d8edb3f651.jpg


afeea516606519953c03509224c8ff26.jpg


3a4aac4e77dc66c3429a9f2ffe4cf434.jpg





Never take advice from me, you’ll end up drunk. :hihi
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top