Guzzi V85

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Första jag ser av denna.

Jag vet, ingen sporthoj riktigt, men jag gillarn. Lite triumphig framlampa kanske, men snygg och charmig motor. :)

moto-guzzi-v85-concept-adventure-motorcycle-561x374.jpg


http://www.advpulse.com/adv-bikes/moto-guzzi-v85-concept-patent/
 

Oktanhalt

Sporthojsnörd
Gick med
18 Oct 2016
Ort
Skogen
Hoj
Suka
Rätt snygg, men tycker det osar väl mycket posör-varning. Äventyrshojar generellt brukar ju beskyllas för att ofta inte gå några längre sträckor än till närmsta Starbucks. I det här fallet undrar jag om det faktiskt inte kommer stämma bra med verkligheten.

Kommer den genomsnittlige potentiella föraren ens ta ut den när det regnar?
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Rätt snygg, men tycker det osar väl mycket posör-varning. Äventyrshojar generellt brukar ju beskyllas för att ofta inte gå några längre sträckor än till närmsta Starbucks. I det här fallet undrar jag om det faktiskt inte kommer stämma bra med verkligheten.

Kommer den genomsnittlige potentiella föraren ens ta ut den när det regnar?

Möjligen, lite det känns väl inte så farligt tycker jag, en gs eller ktm är ju en seriösare cykel där det känns lite pajasigt att ha en för att åka till korvmojjen. Men den där kunde vara rätt mysig att i makligt tempo puttra omkring lite löst på grusvägar och dylikt.
 

JMKbiker

Medlem
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Lysekil
Hoj
Multistrada 950s
Någon här som har en? Har inte sålts så många i Sverige, eller?
Får rent generellt bra omdömen när man kollar på youtube-tester och i press. De flesta verkar bli positivt överraskade. Personligen så föll jag för stuket direkt när jag såg den men är inte min hojtyp, tyckte jag då, men har börjat snegla på andra alternativ pga. av vårt dåliga vägnät. Har även sneglat lite på F850GSA som hjärnan säger är ett förnuftigt val samt Multistrada 950 där både hjärta och hjärna hamnar 50/50 men V85 väcker ändå mer känslor..
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Jag klämde på den hos Pro Bike, verkar vara mycket hoj för pengarna - och jag gillar den i McDonaldstemat. Äkta fulsnygg med charm. Hur den är att köra vet jag inte, men klämmer väl in en provkörning när tillfälle ges.
 

JMKbiker

Medlem
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Lysekil
Hoj
Multistrada 950s
Pro Bike i GBG skulle av en tillfällighet göra i ordning V85TT denna vecka för för att ha som demo. Har bokat tid för provkörning om två veckor. :tummenupp
Oavsett vad jag tycker så blir det inget köp då men ska bli kul att stilla nyfikenheten på hur den är.

mcD-temat har man sett så mycket att jag faktiskt föredrar den röda mer.

V85TT_rosso_kalahari_00.jpg
 

JMKbiker

Medlem
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Lysekil
Hoj
Multistrada 950s
Det blev en Multistrada istället.
Det som gjorde att jag inte slog till på Guzzi var framförallt motorn. Trevlig att köra och kvalitetskänslan fanns där men kändes trött.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top