Harley flyttar- Trump arg...

Str3 R

Guest
Mjahaha, nu menade jag att han är en liten pojk (mentalt) placerad i en vuxen kropp som uppenbarligen hunnit längre än han själv. :hihi
 

P1200VB

Medlem
Gick med
12 May 2012
Ort
Göteborg
Hoj
2013 HD Fat Bob
Trump har själv sett till så att amerikanska hojar straffbeskattas med 25% på den europeiska marknaden. Hade han väntat sig att Harley-Davidson skulle godta det utan åtgärd? Hojarna är rätt så kostsamma redan som dom är, bland annat för att de monteras i ett land med ett förhållandevis högt löneläge.
 

Str3 R

Guest
Trump har själv sett till så att amerikanska hojar straffbeskattas med 25% på den europeiska marknaden.
Förstår vart han vill komma med landet, han vill bara att all tillverkning ska ske inom landet istället för utomlands, men saker går inte riktigt hans väg. Samtidigt beter han sig lite väl omoget och käbblar med länder. Vet inte vad han vill åstadkomma med det beteendet, om han senare vill kunna peka på ”Titta vad jag lyckats med, världsfreden är räddad!”. Jag gillar inte karln, fattar inte ens vad kvinnor ser hos honom. Och jag vet ingen annan som fått sin stjärna på Hollywood Walk of Fame sönderhackad i dagarna.
 

Octa

Medlem
Gick med
19 Apr 2018
Ort
Strömsund
Hoj
R1 2006
Han kom till makten för att han var minst dålig. En svensk variant skulle vara att tvingas välja mellan Mona Sahlin och Bert Karlsson om vi haft presidentval... jag skulle inte vara glad men Bert hade fått min röst.
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Han kom till makten för att han var minst dålig. En svensk variant skulle vara att tvingas välja mellan Mona Sahlin och Bert Karlsson om vi haft presidentval... jag skulle inte vara glad men Bert hade fått min röst.

SÅ JÄVLA BRA :rofl
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Han kom till makten för att han var minst dålig. En svensk variant skulle vara att tvingas välja mellan Mona Sahlin och Bert Karlsson om vi haft presidentval... jag skulle inte vara glad men Bert hade fått min röst.

Ja för den andra hade PRIVAT EPOST vilket i dagsläget känns som en piss i nilen :)
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Den stora frågan är om Harley kommer att lyckas överleva de närmaste åren...

Visst, idag så gick siffrorna för USA upp och tillväxten hamnade på 4,1% vilket skulle vara riktigt bra i en normal värld.
Kruxet är ju att dessa siffror är rejält dopade genom skattesänkningarna som genomfördes och genom att företag köpte på sig materiel och material innan tullarna mot omvärlden drog igång.
Hellre genomföra en investering på t.ex. 1 mille innan priset höjs med 25% liksom.
Men sen då...
När det inte finns några skatter att sänka och tullarna gör nästan alla sakerna dyrare.
Tiderna kommer bli rejält sämre för folket närmaste åren.

Jag tror Harley går in i rekonstruktion inom 2 år. Sen visst kommer det ske försök att rädda märket i ungefär 10 år framåt. Men det kommer att bara vara kvar en blek kopia av sitt forna jag.
Made in America - Manufactured in China
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Den stora frågan är om Harley kommer att lyckas överleva de närmaste åren...

Visst, idag så gick siffrorna för USA upp och tillväxten hamnade på 4,1% vilket skulle vara riktigt bra i en normal värld.
Kruxet är ju att dessa siffror är rejält dopade genom skattesänkningarna som genomfördes och genom att företag köpte på sig materiel och material innan tullarna mot omvärlden drog igång.
Hellre genomföra en investering på t.ex. 1 mille innan priset höjs med 25% liksom.
Men sen då...
När det inte finns några skatter att sänka och tullarna gör nästan alla sakerna dyrare.
Tiderna kommer bli rejält sämre för folket närmaste åren.

Jag tror Harley går in i rekonstruktion inom 2 år. Sen visst kommer det ske försök att rädda märket i ungefär 10 år framåt. Men det kommer att bara vara kvar en blek kopia av sitt forna jag.
Made in America - Manufactured in China

Made by US :brynad
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag tror Harley går in i rekonstruktion inom 2 år. Sen visst kommer det ske försök att rädda märket i ungefär 10 år framåt. Men det kommer att bara vara kvar en blek kopia av sitt forna jag.

Rent historiskt är det väl det som är äkta harley, att de är i ekonomiska trångmå? och bara är en blek kopia av sitt forna jag? :hihi
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top