MotoGP 2018 #8: Motul TT Assen

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Tråkigt är väl det sista man kan säga om racet. Visst verkar VM-striden gå åt helskotta, men varför inte njuta under tiden?
Den här gången fick MM kämpa hårt för segern och kunde inte bara glida iväg och göra halvkrascher för sig själv 30 sekunder före de andra på banan.

Fast när han väl bestämde sig så hade de andra ingen chans att hänga på.....
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Kallar du det som hände igår tråkigt? Eeh...dags att ta av sig de gula glasögonen och njuta istället


Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk

Gulglasögonen är lite suddiga just nu. VR46 börjar bli lite seg.....sorry Vale. :gnissla
Racet var ju sjukt spännande, men utgången pisstråkig. MM ÄR bara helt överlägsen de andra. Faktum!
 

Smagatusk

Guest
Gulglasögonen är lite suddiga just nu. VR46 börjar bli lite seg.....sorry Vale. :gnissla
Racet var ju sjukt spännande, men utgången pisstråkig. MM ÄR bara helt överlägsen de andra. Faktum!


Jag har de senaste åren tyckt att Rossi har sett slö och ointresserad ut på banan. Han är ju bevisligen inte det, det ser man ju på tiderna. Men jag tror för min egen del att det är hans körstil som lurar ögat lite. Han har inte samma attackstil över tanken och han skrapar inte axlarna i kurbsen som kidsen gör nu förtiden.

Eller så är det för att han är ett huvud längre än de andra förarna och inte får plats på samma sätt på hojen.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Fast när han väl bestämde sig så hade de andra ingen chans att hänga på.....
Precis, i vanlig ordning så håller han sig runt toppen tills slutet av racet, sen blåser han förbi upp till första plats och drar iväg.
Lorre är tvärtemot, han drar upp i ledning asap och försöker dra ifrån.
Jag är övertygad om att MM var tvungen att ligga jäkligt nära gränsen hela racet för att hänga med, precis som alla andra, under presskonferensen efter så frågade någon hur fysiskt krävande det var att hänga med i toppen.
MM svarade att det jobbiga var inte att det var fysiskt krävande, utan att det var så mycket action i toppen, att det inte bara gick att tänka på hur han skulle attackera och komma förbi framförvarande utan även var tvungen att lägga lika mycket fokus på att försvara sin egen placering, la han för mycket fokus på att attackera fram så fick föraren bakom helt plötsligt en lucka och körde förbi honom.
Men när han väl kommer upp i ledning mot slutet så...
Vi vet ju alla att den killen på något magiskt och nästan omänskligt vis kan pusha en bit förbi gränsen och ändå hålla sig på hjulen, och det är vad han sparar tills slutet av racen när han bombar upp till första plats och vinner.

Tror jag iaf, en helt vanlig halvinsatt icke-expert :tummenupp
 
Last edited:

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Gulglasögonen är lite suddiga just nu. VR46 börjar bli lite seg.....sorry Vale. :gnissla


Jo jag kan nog tycka likadant. Men så kollar man tabellen, både just nu och de senaste 5 åren, och ser att karln faktiskt ligger och har legat tvåa totalt, sånär som -17 då han blev femma. Fattar inte hur han hittar motivation att jobba vidare år efter år?
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Har själv funderat på det där, och svaret är nog rätt enkelt.

Han tycker fortfarande att det är så jävla kul!
Vad ska han annars göra om dagarna?

Nu förstår jag givetvis att han kan nog fylla upp varje vaken minut med roliga grejer som PR-aktiviteter, köra på ranchen, resa, satsa mer på VR-Acadamy.

Men allt det där kan han göra efter 2020 med, då kommer han fortfarande bara vara 41 när säsongen är slut och han har hela livet på sig att göra annat.
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Fattar inte hur han hittar motivation att jobba vidare år efter år?
Han hoppas väl varje år att fabriken ska ha fixat en hoj som inte blir frånåkt av Ducati på varje längre raka och frånaxad av Honda efter varje böj...
Med en sådan skulle de unga spolingarna få problem med den gamle.
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Han hoppas väl varje år att fabriken ska ha fixat en hoj som inte blir frånåkt av Ducati på varje längre raka och frånaxad av Honda efter varje böj...
Med en sådan skulle de unga spolingarna få problem med den gamle.

I så fall VR har tagit väldigt korkad beslut om det är som du säger!!! Om VR tror att han kan vinna en ny titel med Ducati lr Honda varför ska han skriva nytt kontrakt med Yamaha igen?:va Det är väldigt ologisk & obegripligt för mig:3freak Jag skulle inte tro att Yamaha skrev nytt kontrakt med honom under pistolhot:hihi Sedan tror jag inte heller att nån annan fabrikat skulle ha tackat nej till VR direkt ifall han var intresserad att komma över!!!
:)
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Sen tror jag visserligen att det som hände Dovi förra året var en engångsgrej, även om Ducatin är bättre nu så har jag svårt att se mig den hojen vinna en titel inom 2 år.

Eventuellt med Marquez på, han verkar vara en enorm talang.

Rossi har ingen annan stans att köra, tror knappast han vill tillbaka till Ducati där han kastade bort två år, två är där han troligtvis haft störts chans att ta titeln. Honda med Marquez är han nog inte speciellt intresserad av. Och Honda är nog rätt nöjda med Marquez med, de har en världsmästare redan.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Såg racet igår. OJOJOJOJ, det var liiiiite värre än hur vi brukar ha det i Superstock 600!!!! TJOHO!!!!!! helt enkelt! :tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp...

App, app, app. :mattias
Du kanske trodde det var ett bra race för att:
-Ledaren byttes totalt 17 ggr under racet.
-Ledaren byttes 13 ggr på 6 varv.
-Ledaren byttes 5 ggr under varv 21 och 22.
-Ca 100 omkörningar i ledargruppen.
-Ca 175 omkörningar totalt.
-Det skiljde bara 16 sekunder mellan topp 15. Nytt rekord.

Men det är tyvärr fel. :(
Det är nämligen alltid ett tråkigt race om MM vinner.
Helt oavsett det jag räknar upp ovan. ;)

När vår svenske MM vinner är vi dock alla ense om att det är ett bra lopp! :tummenupp
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127


I så fall VR har tagit väldigt korkad beslut
:)

Vale är nog ganska nöjd med Yamaha fastän den de senaste åren inte varit riktigt konkurrenskraftig och han satsar väl på att detta åtgärdas i nästa nya hoj. Yama har ju varit med ett tag och lyckas förr eller senare säkert komma ifatt Honda/Ducati...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vale är nog ganska nöjd med Yamaha fastän den de senaste åren inte varit riktigt konkurrenskraftig och han satsar väl på att detta åtgärdas i nästa nya hoj. Yama har ju varit med ett tag och lyckas förr eller senare säkert komma ifatt Honda/Ducati...

Jag misstänker att det kommer bli tajtare mellan fabrikarna när det blir en enhetsIMU nästa år.
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Jag var övertygad om att han skulle dra till med ännu en placering på podium, men sen händer det som hänt vid ett par tidigare tillfällen när han kört duccen, han går ut stenhårt och sen tappar han tempo väldigt fort och återhämtar inte sig.
Lite besviken blev man, jag gillar Lorre som förare skarpt, när han är i toppform så är han tveklöst bäst på gridden, får han rätt på hondan nästa år så har MM inte en chans :tummenupp

Ser fram emot nästa säsong och se dom båda på Honda och hoppas på en strid ända in i sista kurvan på sista racet!:tummenupp


App, app, app. :mattias
Du kanske trodde det var ett bra race för att:
-Ledaren byttes totalt 17 ggr under racet.
-Ledaren byttes 13 ggr på 6 varv.
-Ledaren byttes 5 ggr under varv 21 och 22.
-Ca 100 omkörningar i ledargruppen.
-Ca 175 omkörningar totalt.
-Det skiljde bara 16 sekunder mellan topp 15. Nytt rekord.

Men det är tyvärr fel. :(
Det är nämligen alltid ett tråkigt race om MM vinner.
Helt oavsett det jag räknar upp ovan. ;)

När vår svenske MM vinner är vi dock alla ense om att det är ett bra lopp! :tummenupp
Ungefär man kände när 46an var på topp.
Jaha nu van han igen suck.

Jag misstänker att det kommer bli tajtare mellan fabrikarna när det blir en enhetsIMU nästa år.
Det vore jävligt kul om det blir jämnare mellan märkena.


Jag satt och studsa här i soffan under racet och när MM sen bestämde sig att nu får det vara nog så jubla man.:rofl
Säga vad man vill men köra hoj kan han.:tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top