Silly Season 2019

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Absolut inte.

Har för övrigt inte sagt att jag tycker Fenati ska få tävla. Sa kanske, kanske inte. Det är inte min sak att bestämma det. Vad min personliga åsikt är? Jag tycker inte han ska få tävla.

Jag är för fred och kärlek, men jag är realistisk till skillnad från många här och ute i världen.
Man kan inte tävla i VM och vara bästa vänner med sina konkurrenter.

Alla är vänner tills någon blir det hot.
Hur många gånger har vi inte sett team kollegor varit bästa vänner tills den nya/unga börjar bli snabb..

Ja, visst har det hänt att olika förare varit ovänner på eller vid sidan av banan, men det är ett bra långt steg därifrån till att medvetet riskera livet på en medtävlare...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tänk om fenati kommit upp i MotoGP och tryckt Lorenzo's frambroms... Vilket liv det blir.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
jag skrev visst såhär när det var aktuellt...

"jag är rätt säker på att det finns en andra chans för Fenati om han är snabb nog när det gått ett tag, så jäkla noga är det inte för teamen vem som kör bara de vinner och tar med sig lite pengar, eller mycket så behöver de inte ens vinna. . . "

:hej
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Han kan förmodligen läsa. :7peta
Om han sen endera förstår eller tolkar det du skrivit som du själv tänkte när du skrev är en helt annan sak.
Det vore inte första gången som det missförstås, alternativtolkas eller helt enkelt bara ignoreras.

Tycker jag skrev klart och tydligt i mitt andra inlägg att jag inte tycker han ska få rejsa mer.

Att jag gillar drama i paddocken och på banan betyder inte att jag tycker det är OK att nypa någons frambroms eller att jag tycker förare ska köra av andra ur banan, eller på annat sätt äventyra andras hälsa.
 
Last edited:

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Tycker jag skrev klart och tydligt i mitt andra inlägg att jag inte tycker han ska få rejsa mer.

Att jag gillar drama i paddocken och på banan betyder inte att jag tycker det är OK att nypa någons frambroms eller att jag tycker förare ska köra av andra ur banan, eller på annat sätt äventyra andras hälsa.

Det får väl bli det sista om detta.

Tydlig, har jag varit flera gånger, tycker jag och ändå blivit rätt monumentalt missförstådd.

Det här kanske kan tjäna som exempel på hur det ibland kan kännas.

 
Last edited:

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Utifrån detta skulle jag hålla Brad Binder som favorit. Han har ju vunnit race i år och han sitter på en KTM som med tanke på sin budget bör ha ett hyfsat fungerande koncept redan vid säsongsstarten...? Sedan skulle jag hålla Luca Marini och Tom Luthi som dark horses. Luca har ju också visat att han kan vinna race och att han kan spöa Bagnaia och Oliveira, men även varit ojämnare än Binder emellanåt. Tom Luthi jagade ju Morbidelli såväl som Zarco ändå in på mållinjen i föregående mästerskap så han är ju bevisligen ingen dålig Moto2-förare, bara lite frågetecken kring hur en förare fungerar rent mentalt då han "degraderas" från MotoGP.

Och hur pass "nytänd" är en nytänd Sam Lowes, tillbaka hos Gresini efter två skitår på två skithojar...? Han kunde ju bevisligen vinna flera race med denna konstellation och dessutom åka åttor runt Zarco vid enskilda tillfällen, men det duger ju inte riktigt om man spenderar lika mycket tid i gruset...Och hur rutinerad är numera Alex Marquez som ju gör sin femte raka säsong i Moto2...? Det börjar sannerligen bli dags att leverera snart...

Två förare som stuckit ut för mig den här säsongen förutom ovan nämnda är Iker Lecuona och Augusto Fernandez. Xavi Vierge hade jag hoppats mer på, men heller ingen jag skulle räkna bort om han får alla bitarna på plats. Likaså Baldassari har glimrat till mellan varven och kan han bara prestera lite jämnare så kan man heller inte räkna bort honom tycker jag. Ska bli kul att se hur stor skillnaden blir för alla med ny motor och nya chassin. Vem som är bäst på att gissa bäst för vad som komma skall ska bli intressant att se. Men min magkänsla säger kanske lite otippat Kalex.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Testar att lägga denna här, verkar som att Lorenzo har hittat farten på Hondan. Test givetvis, så man ska inte dra alltför stora växlar på detta och Jerez är väl en av Jorges favoritbanor men om någon trodde att han skulle behöva tid för att hitta farten på Hondan ska man kanske tänka om...

-edit- gällande varvrekord är 1.38.735, satt av Lorenzo 2015

B74644CC-C6B9-49C0-992B-14B3FC4C87D2.png
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tänkte precis kommentera JLo's fart på Hondan men Coola Ola hann före. :)

Edit: Och att KTM har fortsatt kräftgång. :(
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Testar att lägga denna här, verkar som att Lorenzo har hittat farten på Hondan. Test givetvis, så man ska inte dra alltför stora växlar på detta och Jerez är väl en av Jorges favoritbanor men om någon trodde att han skulle behöva tid för att hitta farten på Hondan ska man kanske tänka om...

-edit- gällande varvrekord är 1.38.735, satt av Lorenzo 2015

View attachment 446385

Petrux sätter sämre tider än Lorre, alltså vad sysslar Ducati med :rofl

Edit: Det tog lite mer än en vecka för Japan att göra det som tog nästan ett år för Ducati. Specialtank för Lorenzo.

46823335_2292705037470519_5780650441360539648_o.jpg
 
Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Petrux sätter sämre tider än Lorre, alltså vad sysslar Ducati med :rofl

Edit: Det tog lite mer än en vecka för Japan att göra det som tog nästan ett år för Ducati. Specialtank för Lorenzo.

46823335_2292705037470519_5780650441360539648_o.jpg

I ärlighetens namn var det väl först på 2018 års Desmosedici som behovet av större tank uppstod för Lorre?

Petrucci slog till med en rejält bra tid nu, och även Dovi är bra med. Rossi är inte ens nära, nere på 16e plats och 1,6 sek efter men kan ju hoppas att det beror på att han fokuserar på något test och inte snabba tider. Får se vad som händer nu sista 25 min.

77F6918C-E69A-445A-AFC7-5D3ACF834685.png
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
I ärlighetens namn var det väl först på 2018 års Desmosedici som behovet av större tank uppstod för Lorre?
Jag har förstått det som att han klagat nästan sen start men jag kan ha fel för mig.

Dagens resultat...
Varje gång jag dissar Petrux så sätter han ett snabbt varv. Synd att han inte kan ta lite vinster bara...

https://www.motorsport.com/motogp/n...9-yamaha-not-the-improvement-we-need/4305902/

"The problem is that for me we don't make a big step," said Rossi. "When I ride the bike, more or less the problems are the same.

"In the overall classification I am very much on the back because I have a problem when I had a new tyre so at the end I don't make the time attack but apart from that, if you concentrate on the pace, that is the most important, for me we are not very fast.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Petrux sätter sämre tider än Lorre, alltså vad sysslar Ducati med :rofl

Edit: Det tog lite mer än en vecka för Japan att göra det som tog nästan ett år för Ducati. Specialtank för Lorenzo.

46823335_2292705037470519_5780650441360539648_o.jpg
Vet att Petrux avslutade dagen i topp, men tycker du verkligen det hade varit konstigt om Lorenzo varit snabbare än honom?
Lorenzo är en toppförare och hondan är bevisligen inte dålig (se #93).
Jag tycker det är sjukt roligt att nya namn så som Petrucci kommer upp i toppen, men att kasta bajs på grin-jörgen känns bara fel.
Det finns ingen som på fullaste allvar kan hävda att Lorenzo inte är en sjukt vass förare, och när han hamnar på rätt material så får till och med Marquez det svettigt.
Vill inte förminska Petrucci på något vis, tror han kommer bli riktigt vass i år, men om du frågar mig så lirar han inte i samma liga som Lorenzo än vad gäller färdigheter och stabilitet som förare.
Hoppas innerligt att det ändras denna säsongen dock, vill se nya namn som är med och krigar i toppen :tummenupp
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Vet att Petrux avslutade dagen i topp, men tycker du verkligen det hade varit konstigt om Lorenzo varit snabbare än honom?
Lorenzo är en toppförare och hondan är bevisligen inte dålig (se #93).
Jag tycker det är sjukt roligt att nya namn så som Petrucci kommer upp i toppen, men att kasta bajs på grin-jörgen känns bara fel.
Det finns ingen som på fullaste allvar kan hävda att Lorenzo inte är en sjukt vass förare, och när han hamnar på rätt material så får till och med Marquez det svettigt.
Vill inte förminska Petrucci på något vis, tror han kommer bli riktigt vass i år, men om du frågar mig så lirar han inte i samma liga som Lorenzo än vad gäller färdigheter och stabilitet som förare.
Hoppas innerligt att det ändras denna säsongen dock, vill se nya namn som är med och krigar i toppen :tummenupp

Att Lorenzo går in på ny hoj och sätter snabbare tider än Petrux som går in på sin tredje säsong med fabriksducati hade varit rätt illa kan jag tycka, även om det kanske är så att Petrux för första gången rullar med den coola växellådan som bara fabriksteamet har (någon som vet?). Jag är inte ett dugg förtjust i att Ducati valde att signa Petrucci som ersättare för Lorenzo, under 2018 fick han ett enda podium och inga poles med en hoj som samtidigt vann flera race i rad. Om något kastar jag bajs på Petrucci snarare än Lorenzo :fakta
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Jag har förstått det som att han klagat nästan sen start men jag kan ha fel för mig.


Varje gång jag dissar Petrux så sätter han ett snabbt varv. Synd att han inte kan ta lite vinster bara...

https://www.motorsport.com/motogp/n...9-yamaha-not-the-improvement-we-need/4305902/

Han har haft stora problem med däckkonsumtionen under lång tid men var väldigt positiv nu då den verkade gå ner samt att han skulle utveckla sin körteknik mer. Han är väl den som gått igenom störst förändring under sin tid i gp och skulle börja träna i december för att bli ännu mer slimmad då han är en av de större förarna. Hoppas verkligen han kan vara med och fightas då han verkar vara en genuint bra kille.

Att sen Honda gör en JL tank är väl endast pga att skillnaden den visade sig göra på duccen. Hade han inte haft den på duccen kan jag tänka mig att det tagit betydlig längre tid.

Hoppas verkligen att Yamaha hittar rätt riktning.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top