REGLER FÖR ROADRACINGFORUMET
Följ eller riskera exkludering från forumet. Vi vill ha städat!

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från forumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I ROADRACINGFORUMET

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 69
  1. #41
    Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Borlänge
    Hoj
    KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
    Inlägg
    3 590
    Lite "smått-å-gott" med nya regler inför 2019.

    https://www.crash.net/motogp/news/90...l-helmet-fines
    Marc Marquez! You had me at Valencia 2012! :)

  2. #42
    The Build Quality Police
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Kalix
    Hoj
    YZF-R7
    Inlägg
    2 616
    Hyfsat aktuell lista på vem som gör vad i de mindre klasserna under nästa säsong:

    http://www.motogp.com/en/news/2018/1...-so-far/278081

    Nu väntar alla på vad Pasini gör. En Kalexhoj hos Tasca eller Gislavedarn eller en Suterritad MV hos Forward...?
    The Build Quality Police

  3. #43
    saknar ännu skägg, väst och bumse... roffe_ss avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Piteå
    Hoj
    Tussilago -88, 12 dl njurpaj -16
    Inlägg
    5 056
    Blogginlägg
    78
    Citat Ursprungligen postat av Alatalo Visa inlägg
    OK, hög tid att göra som Honda och ta av honom allt utvecklingsmaterial.

    Dock inte särskilt oväntat. Han är bitter mot Honda och hela hans gamla crew förutom datakillen och en mekaniker är ju redan där.
    Detta är jag lite nyfiken kring, efter arton år måste det vara mer än lite surt att skiljas åt som ovänner. Finns det någon "publik" förklaring vari bitterheten kan bestå? Har Honda inte prioriterat Dani och hans kanske speciella behov av greppnivå efter att enhetsdäcken infördes i allmänhet och Michelin återinträdde som leverantör i synnerhet? Att stå i skuggan av först Casey och sedan Marc? Att hans önskemål kring utveckling prioriterats ned? Eller hur avslutet av den gemensamma karriären publicerades?

    Klart är väl att KTM borde få en del intressanta referenser när Dani ställs mot Kallio i testprogrammen.
    Senast redigerat av roffe_s den 2018-11-09 klockan 16:30.
    -----...inte för att det behövs - men för att det går...-----
    "Alla gör vi våra misstag. Därför ska man inte färdas fortare än att ens skyddsängel hinner med"
    ...happiness is not around the corner, it's in the corner...


  4. #44
    Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Borlänge
    Hoj
    KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
    Inlägg
    3 590
    Citat Ursprungligen postat av Alatalo Visa inlägg
    Hyfsat aktuell lista på vem som gör vad i de mindre klasserna under nästa säsong:

    http://www.motogp.com/en/news/2018/1...-so-far/278081

    Nu väntar alla på vad Pasini gör. En Kalexhoj hos Tasca eller Gislavedarn eller en Suterritad MV hos Forward...?
    Du som har bäst insikt i dessa pöjkar och frågor.
    Är det någon speciell som man bör hålla ögonen på?
    Någon som det pratas lite extra om i "korridorerna" så att säga.
    Marc Marquez! You had me at Valencia 2012! :)

  5. #45
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Skövde
    Hoj
    Yamaha XSR700 2018
    Inlägg
    427
    Dani är väl inte den första föraren som är bitter på Honda?
    Biaggi ställde ju till det för sig rejält när han kritisera dom kraftigt.
    Till och med så det påverkade hans Superbike team då dom inte fick köra med Showa gafflar på han Suzuki?

  6. #46
    The Build Quality Police
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Kalix
    Hoj
    YZF-R7
    Inlägg
    2 616
    Citat Ursprungligen postat av roffe_s Visa inlägg
    Detta är jag lite nyfiken kring, efter arton år måste det vara mer än lite surt att skiljas åt som ovänner. Finns det någon "publik" förklaring vari bitterheten kan bestå? Har Honda inte prioriterat Dani och hans kanske speciella behov av greppnivå efter att enhetsdäcken infördes i allmänhet och Michelin återinträdde som leverantör i synnerhet? Att stå i skuggan av först Casey och sedan Marc? Att hans önskemål kring utveckling prioriterats ned? Eller hur avslutet av den gemensamma karriären publicerades?

    Klart är väl att KTM borde få en del intressanta referenser när Dani ställs mot Kallio i testprogrammen.
    Bitterheten bottnar i att Honda har kontrakterat Lorenzo långt innan man pratat med Dani och att man sedan - mer eller mindre - gett Dani sparken. Eller i alla fall förklarat att hans tjänster inom fabriksteamet ej längre är önskvärda. Efter detta har stämningen på den sidan av boxen varit minst sagt lite frostig...

    Vem som ska beskyllas för detta är svårt att sätta fingret på, om ens någon då det bara är "the nature of the business"...? Hondas agerande är kanske inte 100% snyggt, å andra sidan måste man agera i det tysta om man absolut vill ha en förare som Lorenzo. Börjar man en sådan affärsuppgörelse med att först underrätta sin nuvarande förare så kommer det ju liksom att sluta i precis ingenting...

    När allt kommer omkring så vill man fortfarande ha två förare som presterar så bra som möjligt. Dani har haft en lång trend med att vinna några enstaka race per säsong, men den trenden ser ut att vara på kraftig tillbakagång. Dani har också levt på att vara en skicklig testförare, men endast inom ett antal specifika områden som nog hade högre prioritet under tiden med Bridgestone och "egen" engine management.

    Stämningen blev inte direkt bättre när han sedan själv väljer att skriva på som KTM's testförare och följden av detta blir naturligtvis att han med omedelbar verkan tappar ett antal exotiska utvecklingsdelar och att han inte heller får deltaga i testverksamheten. Det finns ju liksom ingen anledning att exponera ny teknik för någon som inte längre kan betraktas som lojal.

    Jag är inte heller helt säker på att detta är en lyckad rekrytering av KTM. Dani är som sagt en bra testförare inom ett antal specifika områden, men mitt intryck är att den nuvarande KTM'en är för långt ifrån att ens kunna jobba på dessa områden. Dani och hans detaljnivå kan nog vara bra om man vill ta en hoj från tredje till första plats, men lite väl svår om man vill ta en hoj från tjugonde plats till pallen. Vi får väl se...
    The Build Quality Police

  7. #47
    saknar ännu skägg, väst och bumse... roffe_ss avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Piteå
    Hoj
    Tussilago -88, 12 dl njurpaj -16
    Inlägg
    5 056
    Blogginlägg
    78
    Citat Ursprungligen postat av Alatalo Visa inlägg
    Bitterheten bottnar i att Honda har kontrakterat Lorenzo långt innan man pratat med Dani och att man sedan - mer eller mindre - gett Dani sparken. Eller i alla fall förklarat att hans tjänster inom fabriksteamet ej längre är önskvärda. Efter detta har stämningen på den sidan av boxen varit minst sagt lite frostig...
    Okey, kan ju upplevas lite känsligt, i alla fall från Danis sida. Å andra sidan måste ju Dani förväntas utvärdera sina egna prestationer och handen på hjärtat - när inte CC får chansen i fabriksteamet trots fina prestationer då och så blir väl utfallet av analysen ganska entydigt?

    Citat Ursprungligen postat av Alatalo Visa inlägg
    Vem som ska beskyllas för detta är svårt att sätta fingret på, om ens någon då det bara är "the nature of the business"...? Hondas agerande är kanske inte 100% snyggt, å andra sidan måste man agera i det tysta om man absolut vill ha en förare som Lorenzo. Börjar man en sådan affärsuppgörelse med att först underrätta sin nuvarande förare så kommer det ju liksom att sluta i precis ingenting...

    När allt kommer omkring så vill man fortfarande ha två förare som presterar så bra som möjligt. Dani har haft en lång trend med att vinna några enstaka race per säsong, men den trenden ser ut att vara på kraftig tillbakagång. Dani har också levt på att vara en skicklig testförare, men endast inom ett antal specifika områden som nog hade högre prioritet under tiden med Bridgestone och "egen" engine management...
    Ja, detta är ju rimligt och enda reella anledningen att gnälla är väl om orimligt lång tid förflyter mellan JLos signatur och besked lämnas till Dani. Men som Du säger - affärer är affärer även i MGP.

    Citat Ursprungligen postat av Alatalo Visa inlägg
    Stämningen blev inte direkt bättre när han sedan själv väljer att skriva på som KTM's testförare och följden av detta blir naturligtvis att han med omedelbar verkan tappar ett antal exotiska utvecklingsdelar och att han inte heller får deltaga i testverksamheten. Det finns ju liksom ingen anledning att exponera ny teknik för någon som inte längre kan betraktas som lojal.

    Jag är inte heller helt säker på att detta är en lyckad rekrytering av KTM. Dani är som sagt en bra testförare inom ett antal specifika områden, men mitt intryck är att den nuvarande KTM'en är för långt ifrån att ens kunna jobba på dessa områden. Dani och hans detaljnivå kan nog vara bra om man vill ta en hoj från tredje till första plats, men lite väl svår om man vill ta en hoj från tjugonde plats till pallen. Vi får väl se...
    Nej, det är nog en lika förståelig som förutsägbar utveckling om man väljer att signera det avtalet Jag funderade också på värdet av Danis spetskompetens när nu tillverkarna hänvisas till enhetselektronik i såväl ECU som GMU? Därav referensen till Kallio som jag uppfattar som mer av en slugger som presterar utifrån befintligt material utan att ägna allt för mycket tanke åt de finstämda övertonerna... Men tack för informationen, det blir riktigt intressant att följa Danis reaktion och prestation på österrikaren
    -----...inte för att det behövs - men för att det går...-----
    "Alla gör vi våra misstag. Därför ska man inte färdas fortare än att ens skyddsängel hinner med"
    ...happiness is not around the corner, it's in the corner...


  8. #48
    The Build Quality Police
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Kalix
    Hoj
    YZF-R7
    Inlägg
    2 616
    Citat Ursprungligen postat av Kratoz Visa inlägg
    Du som har bäst insikt i dessa pöjkar och frågor.
    Är det någon speciell som man bör hålla ögonen på?
    Någon som det pratas lite extra om i "korridorerna" så att säga.
    Moto2 har ju utvecklats till en klass där ingen vinner mästerskapet under sitt första år. De senaste mästarna Bagnaia, Morbidelli, Zarco och Rabat hade ju en till tre säsonger i klassen innan allt föll på plats det år man vann.

    Nästa säsong har man dessutom en stor osäkerhetsfaktor i själva motorbytet. De två motorkonstruktionerna är brutalt olika och monteras på helt olika sätt vilket också innebär att samtliga chassietillverkare behöver helt nya konstruktioner. Vilken chassietillverkare kommer att lyckas bättre, vilken chassietillverkare kommer att lyckas sämre och vilken chassietillverkare kommer att behöva lite tid innan allt faller på plats...?

    Utifrån detta skulle jag hålla Brad Binder som favorit. Han har ju vunnit race i år och han sitter på en KTM som med tanke på sin budget bör ha ett hyfsat fungerande koncept redan vid säsongsstarten...? Sedan skulle jag hålla Luca Marini och Tom Luthi som dark horses. Luca har ju också visat att han kan vinna race och att han kan spöa Bagnaia och Oliveira, men även varit ojämnare än Binder emellanåt. Tom Luthi jagade ju Morbidelli såväl som Zarco ändå in på mållinjen i föregående mästerskap så han är ju bevisligen ingen dålig Moto2-förare, bara lite frågetecken kring hur en förare fungerar rent mentalt då han "degraderas" från MotoGP.

    Och hur pass "nytänd" är en nytänd Sam Lowes, tillbaka hos Gresini efter två skitår på två skithojar...? Han kunde ju bevisligen vinna flera race med denna konstellation och dessutom åka åttor runt Zarco vid enskilda tillfällen, men det duger ju inte riktigt om man spenderar lika mycket tid i gruset...Och hur rutinerad är numera Alex Marquez som ju gör sin femte raka säsong i Moto2...? Det börjar sannerligen bli dags att leverera snart...

    Helt omöjligt att spekulera kring nykomlingarna i klassen då det ju visat sig att det tar minst en säsong innan man vet vad man gör på en Moto2-hoj. Någon kan vara snabb vid enstaka tillfällen men knappast under ett helt mästerskap. Kanske att just motorbytet kan vara en shake-up som gör att någon plockar hem hela skiten redan under sin första säsong...? Eller blir det tvärt om då tanken med motorbytet ju är att Moto2 ska bli mer likt MotoGP...?

    Samma sak med Moto3. Flera försvinner till Moto2 och flera av de etablerade förarna som stannar byter i princip plats med varandra och hoppar mellan Honda och KTM. Svårt att se en tydlig favorit, men om jag måste gissa så är det naturligt att ta någon av Rodrigo, Dalla Porta, Ramirez eller Canet. Alla har ju varit med och dragit i toppen den här säsongen.
    Senast redigerat av Alatalo den 2018-11-11 klockan 10:14.
    The Build Quality Police

  9. #49
    Skäggo DjDiffs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Örebro
    Hoj
    Hojlös :-(
    Inlägg
    695
    Citat Ursprungligen postat av Alatalo Visa inlägg
    Moto2 har ju utvecklats till en klass där ingen vinner mästerskapet under sitt första år. De senaste mästarna Bagnaia, Morbidelli, Zarco och Rabat hade ju en till tre säsonger i klassen innan allt föll på plats det år man vann.
    Kan ju gå längre än så. Det är väl bara Toni Elías som vunnit i sitt första år i Moto2, och det bara då det var Moto2s första år. Alla andra har behövt mer än en säsong.

  10. #50
    Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Borlänge
    Hoj
    KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
    Inlägg
    3 590
    Citat Ursprungligen postat av Alatalo Visa inlägg
    Moto2 har ju utvecklats till en klass där ingen vinner mästerskapet under sitt första år. De senaste mästarna Bagnaia, Morbidelli, Zarco och Rabat hade ju en till tre säsonger i klassen innan allt föll på plats det år man vann.

    Nästa säsong har man dessutom en stor osäkerhetsfaktor i själva motorbytet. De två motorkonstruktionerna är brutalt olika och monteras på helt olika sätt vilket också innebär att samtliga chassietillverkare behöver helt nya konstruktioner. Vilken chassietillverkare kommer att lyckas bättre, vilken chassietillverkare kommer att lyckas sämre och vilken chassietillverkare kommer att behöva lite tid innan allt faller på plats...?

    Utifrån detta skulle jag hålla Brad Binder som favorit. Han har ju vunnit race i år och han sitter på en KTM som med tanke på sin budget bör ha ett hyfsat fungerande koncept redan vid säsongsstarten...? Sedan skulle jag hålla Luca Marini och Tom Luthi som dark horses. Luca har ju också visat att han kan vinna race och att han kan spöa Bagnaia och Oliveira, men även varit ojämnare än Binder emellanåt. Tom Luthi jagade ju Morbidelli såväl som Zarco ändå in på mållinjen i föregående mästerskap så han är ju bevisligen ingen dålig Moto2-förare, bara lite frågetecken kring hur en förare fungerar rent mentalt då han "degraderas" från MotoGP.

    Och hur pass "nytänd" är en nytänd Sam Lowes, tillbaka hos Gresini efter två skitår på två skithojar...? Han kunde ju bevisligen vinna flera race med denna konstellation och dessutom åka åttor runt Zarco vid enskilda tillfällen, men det duger ju inte riktigt om man spenderar lika mycket tid i gruset...Och hur rutinerad är numera Alex Marquez som ju gör sin femte raka säsong i Moto2...? Det börjar sannerligen bli dags att leverera snart...

    Helt omöjligt att spekulera kring nykomlingarna i klassen då det ju visat sig att det tar minst en säsong innan man vet vad man gör på en Moto2-hoj. Någon kan vara snabb vid enstaka tillfällen men knappast under ett helt mästerskap. Kanske att just motorbytet kan vara en shake-up som gör att någon plockar hem hela skiten redan under sin första säsong...? Eller blir det tvärt om då tanken med motorbytet ju är att Moto2 ska bli mer likt MotoGP...?

    Samma sak med Moto3. Flera försvinner till Moto2 och flera av de etablerade förarna som stannar byter i princip plats med varandra och hoppar mellan Honda och KTM. Svårt att se en tydlig favorit, men om jag måste gissa så är det naturligt att ta någon av Rodrigo, Dalla Porta, Ramirez eller Canet. Alla har ju varit med och dragit i toppen den här säsongen.
    Tack för utförligt svar!

    Slutsats är att det ser ut att bli väldigt spännande i de två "små klasserna" kommande säsong också.
    Får hålla båda ögonen, inte bara ena, på även dessa mästerskap.
    Marc Marquez! You had me at Valencia 2012! :)

  11. #51
    Progressiv klassicist Coola Olas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    I verkligheten, idag
    Hoj
    Ducati SuperSport 939S -17, SV 650 -08, CCM R30 -03
    Inlägg
    2 475
    Fenati tillbaka på banan 2019?
    Verkar mest vara lösa rykten än så länge men sägs tom. att han ev. skulle få tillbaka sin plats hos Forward/MV agusta. Låter ju otroligt med tanke på MV Agusta-chefens tidigare uttalanden (ja, även Cuzaro (Forward) uttalade sig negativt men han verkar vara en typ med flexibel moral så kan nog ändra sig utan större åthävor...), men konstigare saker har ju hänt. Trodde dock att han fått sin FIM-licens och nationella licens indragen men det var kanske bara temporärt då? Kan tänka mig att många i MotoGP-depån inte blir särskilt begeistrade om det blir så...

    https://www.crash.net/motogp/news/91...s-moto3-return
    Sju och en halv minuters lycka för motornörden. BRM V16 på okänd bana:
    http://www.youtube.com/watch?v=OnEA-m8cVcE

  12. #52
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    söder
    Hoj
    Aprilia
    Inlägg
    273
    Vi som har koll på nr 15 från förr Sete Gibernau är nu tillbaka och ska köra i MotoE, hos sitt gamla stall Pons Racing.
    Att ha så mycket fart kvar i kroppen efter 10 år att man tar en plats i en så hög serie när man pratar roadracing är inte illa.
    Även nr 14 Randy de Puniet ska tävla i den nya klassen.
    Kanske krävs det några snabba veteraner för att öka intresset, vi får väl se.
    Kul att återse lite förare från förr.
    Senast redigerat av CBR1 den 2018-11-13 klockan 15:31.

  13. #53
    :moppefucko Bentebents avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Malmö
    Hoj
    MT-07 -16
    Inlägg
    1 347
    Citat Ursprungligen postat av Coola Ola Visa inlägg
    Fenati tillbaka på banan 2019?
    Verkar mest vara lösa rykten än så länge men sägs tom. att han ev. skulle få tillbaka sin plats hos Forward/MV agusta. Låter ju otroligt med tanke på MV Agusta-chefens tidigare uttalanden (ja, även Cuzaro (Forward) uttalade sig negativt men han verkar vara en typ med flexibel moral så kan nog ändra sig utan större åthävor...), men konstigare saker har ju hänt. Trodde dock att han fått sin FIM-licens och nationella licens indragen men det var kanske bara temporärt då? Kan tänka mig att många i MotoGP-depån inte blir särskilt begeistrade om det blir så...

    https://www.crash.net/motogp/news/91...s-moto3-return
    MotoGP själva verkar tycka att det är så gott som bekräftat, Ezpeleta verkar jävligt mån om att få tillbaka en guldkalv som kan skapa sån kontrovers och uppmärksamhet.

    http://www.motogp.com/en/news/2018/1...in-2019/278264
    huehue

  14. #54
    Progressiv klassicist Coola Olas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    I verkligheten, idag
    Hoj
    Ducati SuperSport 939S -17, SV 650 -08, CCM R30 -03
    Inlägg
    2 475
    Citat Ursprungligen postat av Bentebent Visa inlägg
    MotoGP själva verkar tycka att det är så gott som bekräftat, Ezpeleta verkar jävligt mån om att få tillbaka en guldkalv som kan skapa sån kontrovers och uppmärksamhet.

    http://www.motogp.com/en/news/2018/1...in-2019/278264
    Om Dorna haft något med saken att göra så förstår jag inte hur det kan ligga i promotorns intresse att öka den negativa publiciteten. Visst att drevet mot Fenati blev jäkligt kraftigt ett tag, men jag känner nästan att mitt nöje av att se MotoGP minskas om man låter upprepade strulpellar som Fenati fortsätta köra. Det ligger väl mer i det enskilda teamets intresse som får mycket omnämnande i medierna, men känns som en sunkig strategi i så fall. Fenatis prestation på banan har i vilket fall inte varit stark nog för att generera publicitet.
    Sju och en halv minuters lycka för motornörden. BRM V16 på okänd bana:
    http://www.youtube.com/watch?v=OnEA-m8cVcE

  15. #55
    Medlem P-Es avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    ZX636R -14 banhoj
    Inlägg
    775
    Älskar när det är drama på banan och i depån. Att däremot nypa någons frambroms är oacceptabelt.

    Skall han bannas på livstid?
    Kanske, kanske inte.

    Det får någon som är mer lämpad avgöra.

    Hur som helst så är det klart att drama säljer.
    Jag personligen älskar verkligen när det är intriger och spänningar mellan förarna.

    Både i MotoGP och F1 så lägger de gärna upp dramascener om och om igen i sociala medier.
    Tror att den lilla lilla negativa publicitet dramat ger är försumbart.
    Ciao Marco 1987-2011

  16. #56
    Moderator Boris JRs avatar
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Ja
    Hoj
    .
    Inlägg
    16 106
    Jag hade vägrat ge mig ut på en bana bredvid en sådan Nisse. Han har inte i VM att göra....
    Boris KTM Service - Följ mina äventyr i garaget

  17. #57
    Medlem Knoddass avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Ängelholm
    Hoj
    Ja
    Inlägg
    2 251
    Det är sin sak att ha lite taskig attityd sidanom banan, men att dra någons frambroms under ett race är tveklöst skäl för att stängas av for life...

  18. #58
    Seriöst fartblind - The Black Mambas RymdBörjes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
    Hoj
    Ducati 748, 848 m.fl
    Inlägg
    1 471
    Citat Ursprungligen postat av P-E Visa inlägg
    Älskar när det är drama på banan och i depån. Att däremot nypa någons frambroms är oacceptabelt.

    Skall han bannas på livstid?
    Kanske, kanske inte.

    Det får någon som är mer lämpad avgöra.

    Hur som helst så är det klart att drama säljer.
    Jag personligen älskar verkligen när det är intriger och spänningar mellan förarna.

    Både i MotoGP och F1 så lägger de gärna upp dramascener om och om igen i sociala medier.
    Tror att den lilla lilla negativa publicitet dramat ger är försumbart.
    Kollar du också på "Ex on the Beach" eller varför inte "Meet the Kardashians"?

    För att citera någon..."He might even think he could get away with murder".
    Om Fenati tillåts komma tillbaka till cirkusen efter det han gjorde mot Manzi så skulle inte jag bli så där värst förvånad om han skulle börja fundera i riktigt skumma tankebanor. Han kommer undan med det ena efter det andra utan sådär särskilt problematiska efterverkningar.

    Regisserade primadonnefasoner i depån är förbannat trist. När Dorna och reklamsäljarna fått för sig att man nog skall kunna utöka "kundkretsen" genom lite "dokusåpa-inslag" så kommer racingen ofelbart att få stryka på foten.
    Redan som det är så är MotoGPs egna kommentatorer på åt det hållet. Det låter bitvis som om det vore Nordkorea och personkult och inte MotoGP och racing det handlar om.

    Det man skulle behöva göra åt och med Fenati för att "kurera" hans intressanta personlighet skulle sannolikt också göra honom oförmögen att tävla. Som andra redan skrivit, jag skulle inte heller vilja vara i närheten av honom på en bana eller ens i vanlig trafik. Fenati är väl liksom "road rage" persifionerad. För allas inklusive hans egen skull så vore det nog bättre om han satte sig på skolbänken och sedan skaffade sig ett "vanligt" jobb.

    Så nej, Fenati borde inte tävla något mer, alls.

    "I think he should never race a motorcycle again," Crutchlow said of Fenati.
    Vem vann? Ingen aning men Mossberg var med!
    www.ducatiklubben.se

  19. #59
    Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Borlänge
    Hoj
    KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
    Inlägg
    3 590
    Citat Ursprungligen postat av P-E Visa inlägg
    Älskar när det är drama på banan och i depån. Att däremot nypa någons frambroms är oacceptabelt.

    Skall han bannas på livstid?
    Kanske, kanske inte.

    Det får någon som är mer lämpad avgöra.

    Hur som helst så är det klart att drama säljer.
    Jag personligen älskar verkligen när det är intriger och spänningar mellan förarna.

    Både i MotoGP och F1 så lägger de gärna upp dramascener om och om igen i sociala medier.
    Tror att den lilla lilla negativa publicitet dramat ger är försumbart.
    Är med på allt utom "kanske, kanske inte" som jag vill byta till "Absolut!".
    Marc Marquez! You had me at Valencia 2012! :)

  20. #60
    Medlem P-Es avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    ZX636R -14 banhoj
    Inlägg
    775
    Citat Ursprungligen postat av RymdBörje Visa inlägg
    Kollar du också på "Ex on the Beach" eller varför inte "Meet the Kardashians"?


    "I think he should never race a motorcycle again," Crutchlow said of Fenati.
    Absolut inte.

    Har för övrigt inte sagt att jag tycker Fenati ska få tävla. Sa kanske, kanske inte. Det är inte min sak att bestämma det. Vad min personliga åsikt är? Jag tycker inte han ska få tävla.

    Jag är för fred och kärlek, men jag är realistisk till skillnad från många här och ute i världen.
    Man kan inte tävla i VM och vara bästa vänner med sina konkurrenter.

    Alla är vänner tills någon blir det hot.
    Hur många gånger har vi inte sett team kollegor varit bästa vänner tills den nya/unga börjar bli snabb..
    Ciao Marco 1987-2011

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Min "Fredags" Bimota YB4IE 1988 Inte så gammal i gården (garaget) Svårfångad, en YB6 med 1000cc motorn är betydligt lättare? 1987 vann YB4IE [...]

Toyman
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här