Silly Season 2019

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
För att komma vidare med snacket inför nästa RR-säsong så kör vi igång ny tråd.
Fortsättning från:
https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?283535-Silly-Season-2018


Kombattantuppställning än så länge:

Aprilia Gresini:
Aleix Espargaro (End of 2020)
Andrea Iannone (End of 2020)

Repsol Honda:
Marc Marquez (End of 2020)
Jorge Lorenzo (End of 2020)

Movistar Yamaha:
Maverick Vinales (End of 2020)
Valentino Rossi (End of 2020)

Ducati Team:
Andrea Dovizioso (End of 2020)
Danilo Petrucci (End of 2019)

Suzuki:
Alex Rins (End of 2020)
Joan Mir* (End of 2020)

Red Bull KTM:
Johann Zarco (End of 2020)
Pol Espargaro (End of 2020)

Tech3 KTM:
Miguel Oliveira* (KTM contract, end of 2019)
Hafizh Syahrin (End of 2019)

LCR Honda:
Cal Crutchlow (HRC contract, end of 2019)
Takaaki Nakagami (HRC contract, end of 2018)

Marc VDS Honda:
Franco Morbidelli (End of 2019, option for 2020)
Thomas Luthi (End of 2018)

Pramac Ducati:
Francesco Bagnaia* (Ducati contract, 2019 and 2020)
Jack Miller (Ducati contract, end of 2019)

Avintia Ducati:
Xavier Simeon (End of 2019)
Tito Rabat (End of 2018)

Aspar Ducati:
Alvaro Bautista (End of 2018)
Karel Abraham (End of 2018)

*=Rookie.

Totalt 24 förare, med hot om neddragning till 22.
https://www.motorsport.com/motogp/news/motogp-grid-likely-to-shrink-for-2019-1047193/

Dock har inte alla ovanstående kontrakt för 2019.

20 lopp totalt, med Finlands Kymi ring som nykomling. (Om den blir klar och hinner tas med i testkalendern?....)
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Inte många säten att slåss om förrän 2021.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag hoppas på Kymi Ring, men jag är långt ifrån säker på att detta är realistiskt till 2019. Det finns de som säger att Dorna gått in med full ekonomisk uppbackning för att undvika ett fiasko i klass med Lake Balaton eller Circuit of Wales. Samtidigt händer inte så där jättemycket som man skulle vilja se på själva platsen. Det är ju inte bara själva banan som ska fram, utan också byggnader och övrig infrastruktur i miljardklassen. Flera teamchefer inom MotoGP har också avskrivit tidsplanen som orealistisk.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Och bara så att ingen förväxlar två snarlika namn,

SIC = Sepang International Circuit, alltså teamet med Khairuddin / Tuuli i Moto2, två asiater i Moto3 och en snål Gislavedare som teamchef.

SIC58 = Paolo Simoncelli's Moto3 team.

I det här fallet gäller artikeln alltså det förstnämnda.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Så med andra ord blir det två Ducatihojar mindre nästa år?
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Så med andra ord blir det två Ducatihojar mindre nästa år?

De äldsta hojarna på griden försvinner och Abraham må vara en trevlig typ men det är nog dags att lägga handskarna på hyllan. Bautista verkar ju fortfarande ha farten men om inte DP slutar är nog han klar också.

Morbidelli och DP på riktigt bra satellit-yamaha känns riktigt intressant.

Får Suzuki till något satellitteam eller är det kört?
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Ingen ironi i det där med Gislaved från Alatalo som jag kunde utläsa. Men jag bugar och bockar för den som i mina ögon kommit längst av oss alla på väldigt många år inom den här sporten. Både som förare, men kanske framförallt som teamchef. Sedan huruvida han är snål, eller inte? Han är ju born and raised Smålänning. Endast ett stenkast från "Mossen". Tycker allt att han förtjänar mer än så från dig Alatalo. Sen om ni inte "klickar" struntar jag i, men han är mer än en stötdämparexpert, han är Chef i depån för fler och mer för varje år. Fantastiskt Jobbat Johan (Och nej, jag känner inte honom. endast haft nöjet att följa hans karriär)
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
I så fall får du nog ta och kalibrera om din ironimätare ganska rejält...

För det första är Stigefelt inte Gislavedare, vilket är en del av ironin eftersom han protesterar högljutt varje gång man kallar honom något annat än A-torpare. För det andra begriper jag inte hur du får det till att jag inte "klickar" med honom eller att jag skulle ha något otalt med honom...? Vi har känt varandra sedan han rejsade femhundra och vi befinner oss just nu mitt i en professionell affärsrelation. Om jag skulle ha något problem med honom så skulle jag ta det direkt med honom istället för att skriva ner honom på ett internetforum.

I vilket fall som, sorry om "stötdämparexpertens" enkla ironi flyger under din radar. Jag lovar att inte använda den igen.
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
I så fall får du nog ta och kalibrera om din ironimätare ganska rejält...

För det första är Stigefelt inte Gislavedare, vilket är en del av ironin eftersom han protesterar högljutt varje gång man kallar honom något annat än A-torpare. För det andra begriper jag inte hur du får det till att jag inte "klickar" med honom eller att jag skulle ha något otalt med honom...? Vi har känt varandra sedan han rejsade femhundra och vi befinner oss just nu mitt i en professionell affärsrelation. Om jag skulle ha något problem med honom så skulle jag ta det direkt med honom istället för att skriva ner honom på ett internetforum.

I vilket fall som, sorry om "stötdämparexpertens" enkla ironi flyger under din radar. Jag lovar att inte använda den igen.

Då så, ironi är inte enkelt i skriven form:krama
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Tack för allt Pedrosa!
Verkar vara en genuin och snäll kille!

Blev lite tårögd när jag såg presskonferensen.

Vem kör nu för Yamaha och SIC?
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Bautista och Morbidelli troligen, eller...?
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Hur ser Bagnaias kontraktsituation ut?
Blir han kvar i moto2 ett år till?
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Bagnaia kommer köra för Pramac 2019 & 2020 och har kontrakt direkt med Ducati.
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Quartararo och Smith är väl de namn som varit på tapeten? Utöver Morbidelli som nästan verkar bekräftad.
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
shire.jpg

Pedrosa hälsar och tackar för allt stöd, han har precis köpt sig en ny stuga till pensionen.. :tungan
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Vem kör nu för Yamaha och SIC?

Massor av rykten florerar på internetsidor och bland mediaidioterna, helt enkelt eftersom fler rykten genererar fler idiotiska artiklar som genererar mer inkomster.

Dock, det enda rykte som verkar trovärdigt i depån och som faktiskt innehåller någon form av substans är Franco Morbidelli tillsammans med Fabio Quartararo på ovan nämnda Yamaha, att Romano Fenati ersätter Quartararo hos Speed Up Moto2, att Marc VDS blir av med sina "gridspotter" i MotoGP (eftersom deras interna konflikter och sparkande av flera teammanagers dragit badwill över sporten) och slutligen att Marc VDS därmed blir "skyldiga" Luthi ett långvarigt jobb inom Moto2.

Som vanligt, den som lever veckan efter Valencia får se...
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Dock, det enda rykte som verkar trovärdigt i depån och som faktiskt innehåller någon form av substans är Franco Morbidelli tillsammans med Fabio Quartararo på ovan nämnda Yamaha, att Romano Fenati ersätter Quartararo hos Speed Up Moto2, att Marc VDS blir av med sina "gridspotter" i MotoGP (eftersom deras interna konflikter och sparkande av flera teammanagers dragit badwill över sporten) och slutligen att Marc VDS därmed blir "skyldiga" Luthi ett långvarigt jobb inom Moto2.

Morbidelli på Yamaha bekräftades iaf av Meregalli i helgen som var, men det har väl varit en mer eller mindre öppen hemlighet sen ett tag tillbaka.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Alla verkar ha hört att Jonas Folger var ruggigt snabb under de två tester han gjorde för några veckor sedan. Flera Moto2-team verkar vara på jakt efter honom, dels för att ersätta underpresterande förare efter sommaruppehållet, dels som permanent förare under 2019.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top