var köper man däck i Göteborg till ZX10-R ?

Thomnils014

Medlem
Gick med
31 Jul 2008
Ort
Ytterby
Hoj
2009 Kawasaki ZX10-R
Var köper man (bra) däck till Kawasaki ZX10-R 2009 i Göteborg
Skall man ta loss hjulen själv och åka i väg med dem eller lämna in hela hojen?
Några rekommendationer vad man skall köpa? Kör inte bana mer än någon gång om året.
Mönstrade sport däck alltså.
120-70-17 fram 190-50-17 bak tror jag.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Köp på valfri sida online.
Om du känner dig bekväm i det så ta loss fälgarna och åk till valfri firma och be dem montera för en slant.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Köp på valfri sida online.
Om du känner dig bekväm i det så ta loss fälgarna och åk till valfri firma och be dem montera för en slant.

Om du vill lämna in hela hojen skulle jag rekommendera en MC-verkstad. Kenneths MC-service är bra och välrenommerade och är auktoriserad Kawasaki-verkstad. De kan även byta däcken om du föredrar att komma med lösa hjul, vilket sparar några kronor. Allra billigast (förutom att byta själv) blir förstås att beställa online och sedan få däcken levererade till en däckverkstad som onlinebutiken har samarbete med. I såna fall är det att komma in med lösa hjul som gäller. Även om det möjligen kan finnas vanliga däckverkstäder som även tar av och på hjulen är det inget alternativ som jag själv skulle överväga. De enda som får skruva med min hoj är jag själv eller en riktig MC-verkstad.

Ang. däckval skulle jag rekommendera Metzeler M7RR. Suveränt bra sportdäck som jag använt i flera omgångar. Riktigt bra grepp i både vått och torrt, bra känsla i instyrningen och beter sig förutsägbart utan obehagliga överraskningar. Samtidigt funkar det kanonbra på en och annan bandag och det håller förvånansvärt länge för att vara ett sportdäck.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top