Bra ljusstarka LED-blinkers

Ickx

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Speed Triple -04
Hej,

Jag monterade LED-blinkers för några år sedan men jag stör mig lite på att de är lite väl ljussvaga. Letar jag runt lite står det på de flesta att de ska vara starka vilket bevisas med en bild där de lyser i mörkret, vilket jag inte riktigt litar på.

Någon som har tips på bra blinkers som syns tydligt? De kan få bara små men det är viktigare att de lyser ordentligt.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Tror säkert att de flesta miniblinkers är ljusstarka så det räcker till. Problemet är att den mikroskopiskt lilla ljuspunkten som blinkersen utgör kräver att du måste titta så gott som rakt på den för att se den.

Jag pratar nu inte om att se den vid första provblinket i ett halvskumt garage. Nej, däremot ute i trafiken där dina medtrafikanter har tusen andra saker att fästa blicken på försvinner den i konkurrensen av blänk, lysen och reflexer.
 
Last edited:

Ickx

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Speed Triple -04

Tack, det kanske kan vara något. Kan ju vara en fördel att köpa från Sverige med tanke på distansköplagen också.

Tror säkert att de flesta miniblinkers är ljusstarka så det räcker till. Problemet är att den mikroskopiskt lilla ljuspunkten som blinkersen utgör kräver att du måste titta så gott som rakt på den för att se den.

Jag pratar nu inte om att se den vid första provblinket i ett halvskumt garage. Nej, däremot ute i trafiken där dina medtrafikanter har tusen andra saker att fästa blicken på försvinner den i konkurrensen av blänk, lysen och reflexer.

Ja i garaget syns mina bra redan nu ;) Ljust ljuspunkten kan vara en nackdel men det finns ju ljusstarka LED med god spridning också. Svårt att veta när man tittar omkring på nätet dock.

Varför vill TS ha LED?

Bra fråga. Vid närmare eftertanke behöver det inte alls vara LED men de får gärna vara lite snygga och inte enorma och ljussvaga så som orginalen.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Tack, det kanske kan vara något. Kan ju vara en fördel att köpa från Sverige med tanke på distansköplagen också.

Likadana blinkers finns på xl-moto, av fabrikatet snell. Sitter på min 701 och lyser minst lika bra som original innan sliponet eldade upp ena bak.

Hojstyling har jag handlat småsaker av. En firma med bra service!
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jag har dessa på mina hojar, ja jag vet att det är biltema men känner man för det så kan man betala det dubbla för likadana blinkers om man nu vill slippa ifrån biltema förpackningen https://www.biltema.se/bil---mc/mc/mc-belysning/blinkers/led-miniblinkers-x-small-2st-2000032579

Är jäkligt små men verkar lysa riktigt bra och även sprida ljuset förvånande bra då man kollar på hur de lyser upp garageväggen, är som det verkar bara en diod och sen sker spridningen i glaset. Upplever dessa som betydligt intensivare och svårare att missa än Thurxtonens originalblinkers.

Ska inte säga säker men jag tro faktisk att dessa även är E-godkända för montage fram och bak men är inte som hundra säker på det. Dom är i alla fall märkta 11 12 E4 50R och det påstås att 11 i detta sammanhang ska vara för montage bak 12 ska vara för montage fram.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Om
Jag har dessa på mina hojar, ja jag vet att det är biltema men känner man för det så kan man betala det dubbla för likadana blinkers om man nu vill slippa ifrån biltema förpackningen https://www.biltema.se/bil---mc/mc/mc-belysning/blinkers/led-miniblinkers-x-small-2st-2000032579

Är jäkligt små men verkar lysa riktigt bra och även sprida ljuset förvånande bra då man kollar på hur de lyser upp garageväggen, är som det verkar bara en diod och sen sker spridningen i glaset. Upplever dessa som betydligt intensivare och svårare att missa än Thurxtonens originalblinkers.

Ska inte säga säker men jag tro faktisk att dessa även är E-godkända för montage fram och bak men är inte som hundra säker på det. Dom är i alla fall märkta 11 12 E4 50R och det påstås att 11 i detta sammanhang ska vara för montage bak 12 ska vara för montage fram.

De där ska ingen skämmas för, en av Biltemas mest innovativa produkt inom mcdelarna. Basic och osynlig. Annars har de åttio procent dynga som kromade vajerhöljen och eloxerade ventilhattar i samma sura sortiment sedan tio plus år nu
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Jag har dessa på mina hojar, ja jag vet att det är biltema men känner man för det så kan man betala det dubbla för likadana blinkers om man nu vill slippa ifrån biltema förpackningen https://www.biltema.se/bil---mc/mc/mc-belysning/blinkers/led-miniblinkers-x-small-2st-2000032579

Är jäkligt små men verkar lysa riktigt bra och även sprida ljuset förvånande bra då man kollar på hur de lyser upp garageväggen, är som det verkar bara en diod och sen sker spridningen i glaset. Upplever dessa som betydligt intensivare och svårare att missa än Thurxtonens originalblinkers.

Ska inte säga säker men jag tro faktisk att dessa även är E-godkända för montage fram och bak men är inte som hundra säker på det. Dom är i alla fall märkta 11 12 E4 50R och det påstås att 11 i detta sammanhang ska vara för montage bak 12 ska vara för montage fram.

Ja, de är riktigt bra. Garagegrannen har sådana på sin hoj och de går inte att missa. MYCKET nätta i formatet också.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top