4 hjuling farlig?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Som alltid när man framför ett fordon utan kunskap kan det gå åt helvete fort, och att MC folk inte kanske uppskattar en quad som ofta kallas felaktigt för 4hjuli Mc så förstår jag att dom tycker dom är livsfarliga.

Dock såg jag förra sommaren en typ av MX tävling med quads, dom kunde köra :D
Tror Ulvhamne va med på samma event :tummenupp

Jag har sett quad-race i USA, dom snabbaste körde "bara" 5-10 sekunder långsammare än Villopoto på samma bana, "Steel City" Pitsburg och då går det snabbt. Sedan mattades fältet snabbt av i hastighet.
Har sett många quads träna på crossbana i Sverige men knappt någon som kunnat gasa.

Men 99% av folket som kör dom på gatan i Sverige, eller leker i skogen är ju dom som är för korkade för att lyckas ta MC-körkort och helt saknar insikt i hur fysikens lagar verkar på deras fordon.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Jag har sett quad-race i USA, dom snabbaste körde "bara" 5-10 sekunder långsammare än Villopoto på samma bana, "Steel City" Pitsburg och då går det snabbt. Sedan mattades fältet snabbt av i hastighet.
Har sett många quads träna på crossbana i Sverige men knappt någon som kunnat gasa.

Men 99% av folket som kör dom på gatan i Sverige, eller leker i skogen är ju dom som är för korkade för att lyckas ta MC-körkort och helt saknar insikt i hur fysikens lagar verkar på deras fordon.

Instämmer att i SWE är det dåligt med bra racing med quads.

Har en bekant sen barndomen som inte lyckats ta MC kort... men som va grymt nöjd med att han lyckades jöra om och ifrån en Gold Wing :va:huvet:huvet
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Fyrhjulingar är farliga på ett helt annat sätt än tvåhjulingar. De välter. Man hamnar under dem och dör.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Bäst är nog att köra sexhjuling, så enligt statistiken så finns det inte en enda olycka rapporterad:D:fakta

Som min matematikprofessor som var rädd för bombmän när han flög. SÅ rädd att han alltid flög med en EGEN bomb. Det är ju ytterst osannolikt att det skall finnas TVÅ bombare på samma flight.
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
När jag tänker efter så har jag flera bekanta som till 99,9% av tiden kör bil i lagligt tempo men då de väl sätter sig på en fyrhjuling så är de som djävulens son tagit över dem,,de kör så in i helvete att jag blir livrädd och självklart utan hjälm. När samma personer testar en hoj eller snöskoter går de bet lugnare. Faktum är att en bekant höll på dog förra söndagen, han körde fyrhjuling såklart rakt ner i diket på kvällskvisten utan hjälm såklart . Han blev avsvimmad i xx ant timmar för han hittades av en slump i diket på kvällen då lyset syntes. Han va helt borta i 20 mil till efter ambulansen hämtat honom,,vaknade upp på först sjukhuset. Han hade hjärnblödning men de gick bra ändå inga men ser de ut som, dock sjukskriven i en månad såklart.
Om jag ska vara ärlig så kör jag också som en galning då jag väl provkör en fyrhjuling trots att jag inte har mycket träning på att köra hjuling våldsamt. Jag tror de har göra med att de känns lätta att köra i kombo med dumhet :dummer

Sammanfattning som jag ser det...
De är bara barn fyllhundar och idioter som kör fyrhjuling som en dåre och dem finns de gott om (mig inräknat) :hihi
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Mycket av olyckorna är billigt kinaskit som gjort att alla med en stuga och en platta öl känner behov att äga en, efter alltför många öl tar man sitt förnuft tillfånga och ger nyckeln till barnet som får köra efter tydlig instruktion om var broms, gas och nödstopp sitter.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Jag vet en som köpte en raptor 660 o slog runt baklänges i butiken innan han kom ut med 4 hjulingen:banana:banana så det blev rakt in i verkstaden o vänta på reservdelar i en vecka:D
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top