Skinnställ storlek större?

Pepin

Ny medlem
Gick med
31 May 2018
Ort
Säffle
Hoj
Kawasaki z750
Någon som vet vart detta kan finnas? i vettig kvalité, (ja jag vet att jag kommer se ut som en falukorv) men jag skulle vilja ha ett bra ställ ändå, 2delat tror jag är att föredra för mig :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Måttsydda ställ borde ju gå att få i perfekt passning.
Och det är inte fasligt mycket dyrare än vanliga skinnställ.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Vad är storlek större, kan vara lättare att svara på om man vet :)
 

Pepin

Ny medlem
Gick med
31 May 2018
Ort
Säffle
Hoj
Kawasaki z750
det har ni ju rätt i, trodde jag skrev ut det i första inlägget men antar att jag var lite trött..

jag är 184 och väger ca 122kg.. tror jag får kolla upp detta med specialsydda ställ, kanske kostar mer men då vet jag iaf att det sitter som det ska :) men vet ni några tillverkare som faktist gör lite större ställ så kom med förslag :)
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Vad har du provat? Jag är 185.2 och väger in på runt decitonnet och jag har ett tvådelat Lindstrandsställ med 56 i jackan och 54 i byxor och de verkar ha upp till 62 i storlek på jackor åtminstone och jag hittar byxorna jag har i stl 58. Jag kan ärligt inte säga vad 15-20kg gör i storlekar men om det är tre storlekar större än jag har i jackan så kanske det passar?
Nu är Lindstrand kass som referensmaterial eftersom de skall ha slutat med sina sportiga ställ vad jag fattar, men jag undrar hur mycket som skiljer mot andra tillverkare.
 

Pepin

Ny medlem
Gick med
31 May 2018
Ort
Säffle
Hoj
Kawasaki z750
Vad har du provat? Jag är 185.2 och väger in på runt decitonnet och jag har ett tvådelat Lindstrandsställ med 56 i jackan och 54 i byxor och de verkar ha upp till 62 i storlek på jackor åtminstone och jag hittar byxorna jag har i stl 58. Jag kan ärligt inte säga vad 15-20kg gör i storlekar men om det är tre storlekar större än jag har i jackan så kanske det passar?
Nu är Lindstrand kass som referensmaterial eftersom de skall ha slutat med sina sportiga ställ vad jag fattar, men jag undrar hur mycket som skiljer mot andra tillverkare.



Jag har inte varit och prövat något ställ än, men av de jag har sett, t.ex Alpinestars,dainese,course,bering mfl. enligt deras size chart så ska inget ha passat runt midjan.. men det bästa kanske ändå är att åka iväg till en affär och prova runt lite,
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Jo, säger storlekstabellen det är det svårt att argumentera mot, men jag skulle snacka med någon handlare, de kan ju ha koll på vilka märken som har större storlekar också.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
det har ni ju rätt i, trodde jag skrev ut det i första inlägget men antar att jag var lite trött..

jag är 184 och väger ca 122kg.. tror jag får kolla upp detta med specialsydda ställ, kanske kostar mer men då vet jag iaf att det sitter som det ska :) men vet ni några tillverkare som faktist gör lite större ställ så kom med förslag :)
Nu börjar det likna något !
Själv 172cm, 115kg, äter falukorv och ser ut som en säl med två kutar i magen !

Du var en långsmal typ !

Jag har en Alpinestar jacka storlek US 50 EUR 60 inhandlad på Sportdepån Importgatan 5 Hisings Backa 100 meter från Stigs center på infarten från Oslo mot Göteborg.
Jag är osäker på om dom hade Alpinejackan hemma eller om dom tog hem den.
Ärmarna var för långa men det löste jag genom att klippa av 5cm och sy. Ingen större konst att sy / fålla med skinnål och grov sytråd. Skinnnål har en spets med triangel genomskärning, vilket ger tre eggar som skär i skinnet så man slipper slita så mycket. Men på dig kanske EUR 60 passar perfekt ?

Jag hade redan ett par skinnbyxor från Handelsboden (med avklippta ben som klart) och sydde dit ett YKK blixtlås på byxorna och på Alpinstarjackan för jag tyckte blixtlåset för att koppla ihop byxor med jacka på Alpinestarjackan var för klent.

Men fullt möjligt du också kan hitta ett par byxor som passar en wienerkorv som du på Sportdepån. :)
 
Last edited:

Pepin

Ny medlem
Gick med
31 May 2018
Ort
Säffle
Hoj
Kawasaki z750
det finns hopp i tunneln ändå alltså, kanske får ta en tripp förbi sportdepån när vädret är lite bättre :D
 

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Ort
uume
Hoj
Honda VFR1200F -10
Lindstrands (eller deras andra varunamn) gör ställ i rejäla storlekar. Dessutom verkar de vara mer anpassad för skandinavisk kroppsform och inte anorektisk asiat.

/också i hundraklubben
 

Pepin

Ny medlem
Gick med
31 May 2018
Ort
Säffle
Hoj
Kawasaki z750
Lindstrands (eller deras andra varunamn) gör ställ i rejäla storlekar. Dessutom verkar de vara mer anpassad för skandinavisk kroppsform och inte anorektisk asiat.

/också i hundraklubben

Får kolla upp dessa också, tack så mycket :banana
 

Pepin

Ny medlem
Gick med
31 May 2018
Ort
Säffle
Hoj
Kawasaki z750
Tack för svar, jag har ungefär samma midjemått, har du några byxor till dessa som också passar? :)

när man läser storlekstabellen så ska ju storlek 60 ha midja på ca 104-108? men det kanske inte stämmer riktigt då? :)
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tack för svar, jag har ungefär samma midjemått, har du några byxor till dessa som också passar? :)

när man läser storlekstabellen så ska ju storlek 60 ha midja på ca 104-108? men det kanske inte stämmer riktigt då? :)

Det är stor skillnad på storlekarna mellan olika fabrikat !
Var inne på Handelsboden i Mölndal för att köpa ny jacka i veckan.
Vill synas (=neongul så mycket som möjligt) utan att hänga på reflexväst.
Inte en chans med en Richa i 4 överstorlekar runt midjan. Saknades väl 15 cm.
Så det blev en av Handelsbodens egna jackor i storlek 60. Sitter mycket bra.
På mig.
http://www.handelsboden.com/herr/jackor/allvader/hurricane-neon-herr?att=NDg=
Jag har Alpinestar stövlar också. De enda med tillräckligt breda skaft hos Johans MC
i Hisings Backa på infarten från Oslo mot Göteborg.
 

Pepin

Ny medlem
Gick med
31 May 2018
Ort
Säffle
Hoj
Kawasaki z750
Det är stor skillnad på storlekarna mellan olika fabrikat !
Var inne på Handelsboden i Mölndal för att köpa ny jacka i veckan.
Vill synas (=neongul så mycket som möjligt) utan att hänga på reflexväst.
Inte en chans med en Richa i 4 överstorlekar runt midjan. Saknades väl 15 cm.
Så det blev en av Handelsbodens egna jackor i storlek 60. Sitter mycket bra.
På mig.
http://www.handelsboden.com/herr/jackor/allvader/hurricane-neon-herr?att=NDg=
Jag har Alpinestar stövlar också. De enda med tillräckligt breda skaft hos Johans MC
i Hisings Backa på infarten från Oslo mot Göteborg.

Tänkte att du skrev ett alpinestars strl 60 passade på 120-125 i midjemått, medan alpinestars size chart säger att strl 60 ska vara 103-108, men får nog göra fulingen att åka och pröva lite kläder och sen beställa på annan billigare sida :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top