Suzuki GSX-S tråden

chrille34

Medlem
Gick med
25 Apr 2013
Ort
Falun
Hoj
Africa Twin 1000
Verkar inte finnas någon tråd om gsxs 750 eller 1000
Har iaf nyss köpt en och har även beställt en power commander 5
verkar bli rejäl skillnad om man läser runt lite.

suzuki.jpg
 

chrille34

Medlem
Gick med
25 Apr 2013
Ort
Falun
Hoj
Africa Twin 1000
Har bara ägt den några dagar. Men jag är nöjd de enda är att den är lite ryckig om man t.ex håller konstant gas på 4.an i 40 km/h så går den lite ryckigt., inget av och på som alla klagar på iaf. Men som sagt har beställt en pc5
nu så får man några extra hk också. kommer nog bli bra. Det är nog 600 mils intervaller. Provade en mt-10 för ett par månader sedan och tycker den är fullt jämförbar med den. dem här ju bra mycket billigare också :)
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Ryckigheten beror på att i princip alla nya hojar är snålt ställda för att klara avgaskraven enligt senaste Euronormen.
Sätt in en powercommander och mappa om den så försvinner ryckigheten i låga hastigheter. Att du sen får lite hästar till gör ju inte ont. Min går numera utan ryckighet plus att jag fick ytterligare 6 hästar på toppen utan byte av avgassystem. Kostnad ca 4500 för PCV och ytterligare ca 3-4000 för Bänkning/mappning. Jag tycker det var värt varenda krona.
 

chrille34

Medlem
Gick med
25 Apr 2013
Ort
Falun
Hoj
Africa Twin 1000
Ryckigheten beror på att i princip alla nya hojar är snålt ställda för att klara avgaskraven enligt senaste Euronormen.
Sätt in en powercommander och mappa om den så försvinner ryckigheten i låga hastigheter. Att du sen får lite hästar till gör ju inte ont. Min går numera utan ryckighet plus att jag fick ytterligare 6 hästar på toppen utan byte av avgassystem. Kostnad ca 4500 för PCV och ytterligare ca 3-4000 för Bänkning/mappning. Jag tycker det var värt


varenda krona.



Oki låter bra men mappen som följer med är väl oki ? Eller skulle man kunna få din för lite pengar ? Hur blir det med garantin egentligen? Den bryts väl om man monterar
extra saker eller modifierar?
 
Last edited:

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Oki låter bra men mappen som följer med är väl oki ? Eller skulle man kunna få din för lite pengar ? Hur blir det med garantin egentligen? Den bryts väl om man monterar
extra saker eller modifierar?

Jag hart ingen aning om hur man får ur den mapp jag har, då jag överlät allt till firman som installerade och mappade. Generellt bör man mappa sin egen hoj. De generiska som man kan tanka ner är bara rätt nära inte perfekta för din hoj. Vad gäller garanti mm så går det att ta bort commandern med allt innan man lämnar in för garantiåtagande då har de svårt att bevisa att den suttit där.
 

chrille34

Medlem
Gick med
25 Apr 2013
Ort
Falun
Hoj
Africa Twin 1000
Jag hart ingen aning om hur man får ur den mapp jag har, då jag överlät allt till firman som installerade och mappade. Generellt bör man mappa sin egen hoj. De generiska som man kan tanka ner är bara rätt nära inte perfekta för din hoj. Vad gäller garanti mm så går det att ta bort commandern med allt innan man lämnar in för garantiåtagande då har de svårt att bevisa att den suttit där.

Jag installerade pc5 med orginal mappen, tycker det blev stor skillnad går bättre å jämnare överallt.
Provade du vanliga mappen innan du bänkade?
Märker att den drar mer bensin bara har du märkt det också?
 

RobbanGBG

Medlem
Gick med
26 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
-53, Matchless G80S; -13 Suzuki Gladius
Kul med en GSX-S tråd. Kör nu tredje säsongen med min Gladius som jag tog kortet med så jag klurar, funderar och fantiserar om nästa hoj :) GSX-S 1000, kawasaki z900 känns väl mest lockande idag.

Mest avskräckande med GSX-S'en är väl egentligen alla rapporter om ryckigheten. Får nog ta och åka ut till Johans MC och känna på dessa hojjar själv. Ett jobbigt uppdrag :rolleyes:
 

chrille34

Medlem
Gick med
25 Apr 2013
Ort
Falun
Hoj
Africa Twin 1000
Kul med en GSX-S tråd. Kör nu tredje säsongen med min Gladius som jag tog kortet med så jag klurar, funderar och fantiserar om nästa hoj :) GSX-S 1000, kawasaki z900 känns väl mest lockande idag.

Mest avskräckande med GSX-S'en är väl egentligen alla rapporter om ryckigheten. Får nog ta och åka ut till Johans MC och känna på dessa hojjar själv. Ett jobbigt uppdrag :rolleyes:

Ja fast pc5 tog verkligen bort den till 99% går som en dröm nu.
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Nej jag provade ingen orginalmapp i pc'n då jag inte installerade den. Jag tycker inte jag har någon skillnad i förbrukning före kontra efter. Ligger vid normal körning på ca 0,52 och på bana närmare litern.
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
har köpt en gsx-s 1000 idag. en ny 2018. beställde r&g tailtidy och lite annan styling. leverans imorn el på torsd. körde en demo och tyckte den va riktigt trevlig så det va bara att slå till


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
här va det tyst. har klrt min nya hoj ca 60 mil nu och är helnöjd. fick styrfladder i början som visade sig att fjädringen va för hårt satt. har justerat och nu är den som en dröm att köra. har även hunnit pimpat lite och satt dit ett decat rör tillsammans med original slutburk. hade ett blckwidow slipon på först men tyckte det blev bättre med original. så om någon vill klpa blackwidow slipon finns det billigt. bara pm:a . annat som är gjort är dekalkit och fälgstripes och tailtidy.
6d3f4aeac0d70f9f8e0ec6ccd32285af.jpg
4b1a7ab55d56850c6888431f5d1acc0d.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Bennybira

Medlem
Gick med
17 Jul 2015
Ort
Hemma
Hoj
Japan
Märkes decat eller något annat skoj? :D
har samam dekalkit på min. Gör sig riktigt fint med blå hoj!
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
decat är från en polsk firma. hittade på ebay. kommer kanske köra black widow headers i vinter. nu måste hojkontot vila lite. har du den helblåa eller blåsvarta? tycker det är jäkligt schysst på min blåsvarta att fotpinnar och allt är svart


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Bennybira

Medlem
Gick med
17 Jul 2015
Ort
Hemma
Hoj
Japan
decat är från en polsk firma. hittade på ebay. kommer kanske köra black widow headers i vinter. nu måste hojkontot vila lite. har du den helblåa eller blåsvarta? tycker det är jäkligt schysst på min blåsvarta att fotpinnar och allt är svart


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Blåsvart!
Tycker limited edition och helsvart är jävligt snygga med :D
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
bokat in för 100 mila nästa fredag. ringde runt och dem flesta ville ha runt 3000:-. känns jäkligt dyrt. kommer nog att göra resten av servicerna själv då jag har både lyft och kunskap. känns bara som att man vill lämna in på första iaf


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

chrille34

Medlem
Gick med
25 Apr 2013
Ort
Falun
Hoj
Africa Twin 1000
bokat in för 100 mila nästa fredag. ringde runt och dem flesta ville ha runt 3000:-. känns jäkligt dyrt. kommer nog att göra resten av servicerna själv då jag har både lyft och kunskap. känns bara som att man vill lämna in på första iaf




Skickat från min iPhone med Tapatalk


Ja det lät dyrt jag gjorde min 600 mila service i mora för 1600
1200 mila kommer bli samma våga vägra tändstift byte efter så lite mil.
Fast de är bra med garanti oavsett.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top