Suzuki GSX-S tråden

Bennybira

Medlem
Gick med
17 Jul 2015
Ort
Hemma
Hoj
Japan
Tycker 3000 för bibehållen garanti är rätt snällt ändå.
Hittar du runt 2500 är det ett bra pris nuförtiden
 

rawbin

Medlem
Gick med
4 Mar 2014
Ort
söderort
Hoj
2016 Suzuki GSX-S 1000
jag har en gsxs 1000 -16 som också (va/är) ryckig, funkar att köra med tc på läge 3 alternativt köra på lägre växlar, så i stället för att köra på 4an i 40 prova 2an. jag va också inne på pcv men kan ej rättfärdiga 4500kr plus 1500 för mapppning/bänkning för att få bort lite ryckning. Däremot kör jag just nu med leovince slipon och nu när jag har hittat ett decat rör på ebay för 1100kr så kanske jag kommer att kosta på pcv och mapp samt öppet filter men om jag gör det handlar det bara om attt jag vill attt det ska låta utav bara fan! älskade ljudet i min gsxr k3 med rakt rör och pc3.
 

EkcimW

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2018
Ort
Rönninge
Hoj
2016 Suzuki GSX S1000
här va det tyst. har klrt min nya hoj ca 60 mil nu och är helnöjd. fick styrfladder i början som visade sig att fjädringen va för hårt satt. har justerat och nu är den som en dröm att köra. har även hunnit pimpat lite och satt dit ett decat rör tillsammans med original slutburk. hade ett blckwidow slipon på först men tyckte det blev bättre med original. så om någon vill klpa blackwidow slipon finns det billigt. bara pm:a . annat som är gjort är dekalkit och fälgstripes och tailtidy.
6d3f4aeac0d70f9f8e0ec6ccd32285af.jpg
4b1a7ab55d56850c6888431f5d1acc0d.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk

Slangklämman, hur tyckte du ljudet blev med decat? Jag är i valet och kvalet om jag ska köpa blackwidow header eller decat. Jag vill va bättre sound men inte för högt:)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Last edited:

rawbin

Medlem
Gick med
4 Mar 2014
Ort
söderort
Hoj
2016 Suzuki GSX-S 1000
Jag kör med Black widow headers och leovince slipon, tycker det lät för lite så nu har jag köpt ett Kina slipon som är mkt mindre och hoppas på meeeeer ljud
 

chrille34

Medlem
Gick med
25 Apr 2013
Ort
Falun
Hoj
Africa Twin 1000
Jag kör med Black widow headers och leovince slipon, tycker det lät för lite så nu har jag köpt ett Kina slipon som är mkt mindre och hoppas på meeeeer ljud

Har bestallt window headers samt slip on och dessutom wollich flash med autotune ska bli spannande att prova.
 
Gick med
7 Jul 2015
Ort
Sösdala
Hoj
Suzuki Gsx-s1000f
Vad trevligt att man hittade denna tråden. Jag funderar på att köpa en gsx-s 1000f men har hört om att den har "ryckig gas". Hur allvarligt är det och gäller det bara tidigare årsmodeller (typ 2015-16)?

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Vad trevligt att man hittade denna tråden. Jag funderar på att köpa en gsx-s 1000f men har hört om att den har "ryckig gas". Hur allvarligt är det och gäller det bara tidigare årsmodeller (typ 2015-16)?

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk

Hade en -16, den blev väl uppdaterad med lite mer pulver i motorn året efter om jag minns rätt. Jag tyckte inte att ryckigheten i gasen var problematisk, de tär en vanesak att hantera rullen. Om man kör i läge två på TC-n blir hojen dessutom mycket mer följsam. Provkör vetja, F-versionen är lika smidig som nakenhojen men dessutom superbra på transportsträckorna, kåpan gör stor skillnad.
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
"Ryckig gas" på de tidiga är egentligen bara på lågvarv dvs hastigheter under 50 km/h. Och ryckig gas är nog inte rätt ord snarare att hojen ryckte när man höll jämn gas pga att insprutet slog av o på. Inte mycket värre än andra nya hojar. Jag löste min med PC5 och fick dessutom lite till på toppen.
 
Gick med
7 Jul 2015
Ort
Sösdala
Hoj
Suzuki Gsx-s1000f
"Ryckig gas" på de tidiga är egentligen bara på lågvarv dvs hastigheter under 50 km/h. Och ryckig gas är nog inte rätt ord snarare att hojen ryckte när man höll jämn gas pga att insprutet slog av o på. Inte mycket värre än andra nya hojar. Jag löste min med PC5 och fick dessutom lite till på toppen.
Då är det nog inte så illa. Jag kör en Ducati Hypermotard 1100 så jag är van vid det symtomet. När jag kör under 40 km/h på tex kullersten gäller det att vara mjuk i handleden.

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Man kan förbättra tre saker på En GSX-S1000 mot orginal. PC5 om man vill. Bättre frambromsbelägg, orginal tar bra men är lite okänsliga trots Brembomärkning. Bakstötdämparen, jä-a vilken skillnad en öhlinare gjorde i förtroende på bana.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top